Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 maj 2020

Av Malin wiper - 11 maj 2020 13:30


                          

 

Här kommer lite bilder på järnsmidesstaket som jag fotade sist vi hade elbilen. Jag gillar verkligen såna staket för dom är så tidlösa och håller sig fina hur länge som helst. Klicka här för att se några jag fotade första maj

 

Klicka här för att se ett supersnyggt järnsmidesstaket jag fotade i april


    

      

Här får man se hur det går till att smida ett löv


       

 

Detta var lite kul med tulpaner


      

En idyllisk bild från 2018 då vi var ute och åkte på dom små vägarna. Då var man lyckligt omedveten om vad som komma skulle. 


 

En minnesbild på ena sidan av vår balkong i maj 2018 och då var det varmare än nu.

 

 

Nu har min man planterat ut blommorna vi köpte hos Åsby Floristen häromdan. Krukorna dom sitter i köpte vi hos dom första sommaren i Hallstahammar 2017. Dom sitter nu på balkongen nedanför vårt badrumsfönster. Det är nån slags petunia men vilken? det får ni gärna tala om för mig.

 

      

När jag var inne på Youtube för att leta musik till bloggen så dök jag på en gammal låt med Bonnie Tyler Lost In France. Den hade jag nästan glömt bort och blev nu påmind och lite nostalgisk. Där hade hon inte lika hes röst som hon har numera. Den har jag dansat tryckare till några gånger på dansställen och klubbar i Göteborg dom åren jag bodde där.  

 

                                                                

                                                   axonprofi  

Efter lunchen så hade det blivit lite varmare så vi tog ytterligare en promenad för att få röra på oss lite mer så vi inte stelnar till. Ha en fortsatt fin måndag


#Järnsmidesstaket #Tulpaner #Minnesbild #Petunia #Bonnie

Av Malin wiper - 11 maj 2020 08:30


 

Hos Åsby Floristen har dom pyntat och fint utanför som vanligt. Det är så skönt att vila ögonen på all grönska. 


 

På andra sidan ingången är det lika fint.

 

      

Dagens vindflöjel del 11


 

Vi gick ju in dit sist då det var folktomt och köpte dessa två ampelväxter. Min man hade tänkt hänga upp dom på balkongen men när han stod där på stegen och vinglade så sa jag Nej! om han hade tappat balansen så hade han ramlat ut så jag föreslog att vi satt dom i krukorna mot innerväggen på balkongen. Då har vi blommande blommor direkt istället för att vänta så pelargonerna kommer upp. Dom får stå på ett bord istället

 

  

En av dom trevliga tjejerna som arbetar där stod på ett ställe och satt ihop en vacker bukett


 

Dom bestod av vita och blodröda rosor

 

                     animated-rose-image-0028                                            animated-rose-image-0028


 

Det går att köpa lite kläder där nu också i och med att dom tagit in från Åsby Hem & Trädgård. Åsby Floristen ingår i den firman


 

En gul sommarklänning och solhatt i skylten bland blommor och blader

 

                    


                                                Fruugo    

Jag vaknade 03.31 med ångest efter att ha haft jobbiga drömmar så jag satt mig och såg på tv ett tag innan jag la mig en stund igen. Annars brukar jag sova till åtminstone 07.00 I går blev det ingen promenad för jag hade en dålig dag och gick omkring i morgonrock men i dag mår jag bättre och så är det för mig det går upp och ner och så har det gjort sen jag brände ut mig. Världsläget gör ju inte saken bättre men man försöker så gott man kan att hålla ångan uppe. I dag kan inget hålla mig inomhus så om ett tag så skall vi ta en lite längre promenad. Vi funderar på att hyra bilen igen nån dag denna veckan. Nu önskar jag er en fin dag mina kära besökare. Sköt om er 

 

       


#Åsby #Vindflöjel #Ampelväxter #Rosor #Kläder

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards