Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 maj 2020

Av Malin wiper - 9 maj 2020 16:00


 

I dag när vi var på väg hem från en promenad så såg vi en jättefin tax i lekparken. Matte sa att hunden är en hane och 8 månader gammal. Hon kastade en hundleksak så hunden fick leka av sig. Den var så otroligt fin och det är inte så ofta man får en taxar


  

Hunden var så snabb så jag hann knappt med att fota men här far den iväg lekandes


 

Sen dök matte upp och slängde iväg leksaken och då for hunden iväg med stor kraft. Det visade sig att matte bor i samma ingång som oss men på nedre botten


 

Här är den snart framme vid leksaksringen. 


 

Efter det så lugnade den ned sig lite och gick omkring och nosade. Tack för att jag fick fota din fina hund

 

                                                              

                                                                    Chanti                                                                          

 

En sån här barnspade låg bortglömd på gården. Dadda hink och spade var ett uttryck från min barndom. Jag har ett minne till just detta uttryck men det är från ca 1974 eller lite senare. Jag följde med min lilla son till en lekpark en bit från vårt hus och jag lekte med honom i sandlådan med både hink och spade och vi grävde och skojade. Då helt plötligt dyker två små pojkar upp på cykel och ropar: titta! tanten leker dadda hink och spade..  Det glömmer jag aldrig för det var så gulligt

 

     

Jag hade inte en aning om att det fanns en låt som heter: Dadda hink och spade. Gruppen heter Brogrens med Teddyboys. Brogrens är ett skånskt dansband som bildades 1974 av Jan-Eric Brogren (död 2011). Dom hade 250 spelningar om året under 1970-1980-talet

 

                              

 

Ha en skön eftermiddag och kväll mina kära besökare. Det märks att det är varmare ute för det är fler folk i farten och dom flesta har blivit bra på att hålla avstånd. 


#Tax #Spade #Brogrens

Av Malin wiper - 9 maj 2020 13:00


Det dök upp en knallröd Ford Galaxie från 1969 häromdan och den hade en svart suflett. 

 

Den susade förbi så elegant "rasande elegant" som blivit Birgitta Rasmusson signum

 

      

 

Efter det såg jag denna röda bil som var inne på upprustning. Så fin den kommer att bli


 

Den var motivlackad på motorhuven


 

Ytterligare en röd bil men utan framvagn. Antar att den också skall rustas upp


 

I går när vi var ute med elbilen så dök en gammal buss upp bakom träd


  

Vi såg även denna citroen under en pressening


 

Det dök upp en bensinpump bredvid en villa och det gillas. 

 

                                       

                                                   ebay

 

Ja nu bjuder jag på lite musik..   


      

Det blir Olli's BMW 2002. Bandet i klippet är Creedence Clearwater Revival

 

  Nu önskar jag er en fortsatt fin dag. Hoppas att politikerna och vi andra lärt oss nåt av denna pandemin, det har jag. Tar inte allt för givet längre och sånt som var viktigt förut är inte lika viktigt nu. Jag känner så för dom som mist närstående, vilket trauma

 


#Ford #Upprustning #Buss #Citroen #Bensinpump #Creedence

Av Malin wiper - 9 maj 2020 08:15


      

I går tog vi en fika på Runes Café i Västerås och vi satt oss först på deras stora uteplats men det var lite för kallt så vi satt oss på framsidan istället

 

        

Dagens vindsnurra del 9 

 

  

Här satt vi och intog vårt fika

 

                               


                                                    Confident Living

 

Min man valde denna baguette med salami, tomater, ost och gurka. Han sa att den var helt otroligt god med knaprig yta med mycket god brödsmak. Helt enkelt underbar konsistens

 

                                     

Till saken hör att mellan 8.00-10.00 så får man smörgås och kaffe för 49 kr. Det spelar ingen roll hur stor smörgåsen är så det är superbilligt. Därför kommer många som arbetar i närheten och fikar den tiden.


 

Den var så låååååååååång!.   . Klicka här för att se när vi var till Runes Café sist


  

Jag tog samma smörgås som sist jag var dit och det är deras fantastiskt goda tekakor. Kolla in så mycket ost och skinka dom la på. Själva tekakan smakar som dom gjorde förr, fyllig med bra konsistens.

 

             


 

En frestande bakelse jag fotade innan nån hade kommit in på cafét..


 

Innan vi åkte därifrån så köpte vi några kakor som såg ut som hallongrottor men dom är lite större och det är en annan sylt i mitten. Jag uppfattade inte i brådskan vad det var för sylt. Dom skall vi frysa ner och belöna oss med varsin nån lördag på balkongen då det är fint väder. Vi har tyvärr inte sol på våran balkong förrens ca 16.30

 

 

På andra sidan gatan har dom byggt upp dessa hus som är trekantiga. Jag följde bygget när vi var till Runes Café då förra ägaren drev det. Klicka här för att se när bygget var i full gång. Klicka här för att se ett inlägg från 2018

 

                                

I dag verkar det bli varmare för solen var framme tidigt. Det blir en längre promenad i dag för i går satt vi så mycket i bilen. Jag skall även bloggvandra för jag hann inte det i går så jag tittar in till er under dagens lopp. Sköt om er och var rädda om er. 

 

       

LaTasha Lee med My derest darling (Etta James cover). Hon gör den jättebra och har en snygg röst

#Runes #Vindsnurra #Baguette #Bakelse #Kakor #Trekantiga 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards