Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 maj 2020

Av Malin wiper - 8 maj 2020 15:45

 

Nu är vi hemma från att ha varit ute med elbilen 5 timmar och sett oss omkring. Här kommer lite av bilder på blommor, staket och lite annat. Jag hade tagit nästa 400 bilder men som tur var så fick jag slänga en hel del. Vi åkte lite små vägar in till Västerås och jag såg zoomade in denna trana på ett fält. Vi var inte in till stadskärnan i Västerås utan höll oss lite utanför.

 

 

La blicken på en gammal stabil grind i smide med kraftfulla pelare i sten

 

 

På en gård spanade jag från bilen in en vindflöjel och det var kul eftersom jag just nu sätter in klipp med såna varje dag

 

       

En vindflöjel i form av en häst del 8

 

 

Ett hjärtformat staket

 

                     animated-heart-image-0811               animated-heart-image-0811                animated-heart-image-0811

 

 

Det sticker upp tulpaner i massor av trädgårdar och dom står ofta i gräset utspridda så snyggt

 

 

Ännu ett snyggt smidesstaket. Jag har fotat rätt många men allt ryms inte i detta inlägg

 

 

Ännu fler tulpaner som lyser upp omgivningen 


  

 

Ännu en gammal läcker grind med stenpelare

 

           

 

  

  

 

 

Nu ryms det inte mer i detta inlägg så jag avslutar för denna gång. Tyvärr så blev det inte så varmt ute som jag trodde och det började blåsa kallt. Nu började det regna och det kände jag skulle komma när vi var ute för jag fick en tryckande huvudvärk som nu gått över i och med att regnet bröt ut.

 

      

Si cranstoun med Your love keeps lifting me Higher and higher (Jackie Wilson cover). Jag tycker han gör låten jättebra. Simon Cranstoun (Si) är en brittisk sångare som tillbringat många timmar på Londons gator och uppträdde i The Dualers, ett ska.band som han bildade med sin bror Tyber, innan han blev mer känd som kompositör och sångare av musik som är starkt påverkad av 1950-talets Rock and Rhythm and Blues. Sköt om er och var rädda om er kära besökare. 



                    


#Trana #Grind #Vindflöjel #Tulpaner #Cranstoun

Av Malin wiper - 8 maj 2020 08:00

  Åsby Floristen

 

Jag tittar in som hastigast för jag hinner inte skriva ett helt inlägg. Vi har hyrt elbilen tidigt på morgonen så vi har fullt upp med att göra oss i ordning. När jag skriver detta är klockan 06.45  så det syns inte än vad det blir för väder och temperaturen är 5 grader varmt. Det skall bli så härligt att kunna åka ut en sväng så man får lite mer krafter att klara av att inte kunna göra det man vill. Jag skulle behöva några nya klädesplagg nu då det också är rea men det finns inte på kartan i detta läga. Vi var ju in till Åsby Floristen i går men det var inget folk där just då. Jag skriver lite mer om detta när jag får tid. Det är ju värre när det gäller att köpa kläder för då måste man in i provrum.

 

Återkommer så fort jag får tid men ville bara önska er en fin fredag. Var rädda om er och njut i det lilla

 

      

Dagens vindflöjel del 7 

 

  Åsby Floristen 

 

#Elbilen #Floristen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards