Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 maj 2020

Staket i smide, Balkongmys, bröd med dadlar och Signature Quartet

Av Malin wiper - 1 maj 2020 07:15


 

På en av våra promenader så gick vi förbi ett annorlunda staket i smide. Det stack verkligen ut och såg ut som ett konstverk. Jag fick både känsla av: fågel, fisk och hällristningar

 

Klicka här för att se ett annat superfint staket jag fotat

 

 

Lite närmare

 

 

Detta är mer traditionellt men så snyggt ändå och det känns 1950-1960-talet 

 

           

Några bilder från 2014 då jag fotat några grindar och en utsmyckning i trädgård. Då bodde vi i Vaggeryd. Klicka på bilderna så blir dom större

 

 

Gick förbi detta snygga häromdan. Gul bil i centrum, fjärilar på väggen och ett läckert staket


För ca en vecka sen var det lite varmare och då kunde man sitta på balkongen tunnare klädd utan att frysa. Nu har jag tänkt ut hur det skall se ut på balkongen denna sommar så vi skall ändra om lite. Först måste vi få tag på en ca 1,2 m lång bräda. Där det är tomt nu på balkongen skall vi köpa en sån där låda som man hänger längre ner med en anordning som man skruvar fast den. Brädbiten kan vi få tag på här och kanske lådan också om vi får den efterskickad genom Åsby Floristen som vi fick sist med dom två andra


   

Den gången åt min man rågbylle som vi köpt på Håkans hembageri. han delade bullen i tre delar och la på ost och tomat.                        


 

Själv åt jag Kornmo fullkorns kex med stekost, gurka, tomat och mynta. Jag äter sällan smörgåsar hemma utan mest på Café och när vi gör våra utflykter. Annars är det Kornmo som gäller och för det mesta på morgonen har jag skivad banan med ex tomat och hackade nötter på toppen. eller med avokado, leverpastej eller äggskivor med lite kaviar. Det går att variera hur mycket som helst


 

Vi trottoarhandlade detta hos Hallstahammars Livs


 

Vi blev nyfikna på detta bröd som innehöll dadlar och sesamfrön.


 

Vi har fryst in brödet men behöll några för att testa. Det smakar som vetebröd men var lite mustigare och dadlarna en syrlig, nötig smak som tilltalade. Min man gillade brödet bättre än mig men hade det inte varit dadlar i det så hade jag tyckt det var godare. Det är en smaksak och det är lite som ett brytbröd


 

Gick förbi en balkong som hade en markis som fick mig att tänka på "Barbershop". 

 

             animated-hairdresser-image-0101                                            animated-hairdresser-image-0101 

       

Vad passar väl då inte bättre än med just Barbershop musik. Här med gruppen Signature Quartet och låten Somebody to love (Queen cover). Klicka här för att höra en annan grupp också. I dag vaknade vi till regntungt väder och solfritt. Ha en fin första maj och sköt om er

 

                    

Här i Hallstahammar har vi nu 29 fall av Covid-19. Det börjar sjunka in mer och mer detta och jag tänker på all vårdpersonal som blir utsatt för mer risker än vanligt på grund av brist på skyddsutrustning. Många har fått sätta livet till och det känns så sorgligt och onödigt. I och med nedmontering dom senaste årtiondena så står vi oförberedda när sånt här sker. Politikerna har ju vetat om att sånt här kan hända men det skall sparas in på allt för oss vanliga medborgare men på höjdarna sparas inget och dom kan även föra ut skattepengar ur landet utan straff. Jag känner verkligen med dom små företagen som får kämpa för brödfödan för att få allt att fungera. För dom finns inte nåt att hämta och det känns skamligt för varför får inte dom nån hjälp utan bara storföretag med flera miljarder?. Jag har lärt mig av livet att det inte existerar nån rättvisa och det på många plan. 

 

      

Dagens vindflöjel!. Jag kommer att ha såna klipp några gånger/vecka och detta blir nr 1

 

 


#Staket #Balkongen #Livs #Dadlar #Markis #Signature #Vindflöjel

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards