Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 april 2020

Av Malin wiper - 30 april 2020 12:30


 

Jag läste om att Maj Sjöwall gått ur tiden. Hon blev 84 år. Maj Sjöwall är en svensk författare, journalist och översättare. Tillsammans med sin make Per Wahlöö skrev hon kriminalromanerna om kommisarie Martin Beck och det var mellan 1965 och 1975. Romanerna har översatts till 40 språk och gestaltats på vita duken, med bland annat Gösta Ekman och Peter Haber i huvudrollerna. Böckerna filmatiserades under namnet Beck. Beck blev även TV-serie. Klicka här för allt hon har skrivit


Klicka här för att komma in på en sida och läsa om när hon fick Gotland Crimetime Hederspris. Jag har tyvärr inte läst böckerna men jag har sett både filmerna och tv-serierna

 

                  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Maj Sjöwall och hennes man Per Wahlöö. Han gick bort redan 1975 i en ålder av endast 48 år. Klicka här för att läsa om honom och alla böcker han skrivit

 

                                 Rest In Peace Maj Sjöwall animated-book-image-0018


            

Minnesklipp

 

 

News

Även Irrfan Khan har gått ur tiden i en ålder av endast 53 år och det i cancer. Han var en Indisk skådespelare som hade en lång karriär i Bollywood. Irrfan har bland annat medverkat i filmer som Slumdog Millionaire, Å Mighty Heart, The Drjeeling Limited och The Amazing Spider-Man. Han har även gjort et tinternationellt genombrott. Under 2010 medverkade han i TV-serien In Treatment. Jag tycker han var en bra skådespelare med stor utstrålning. Jag har sett flera av dom filmer han medverkat i

 

Klicka här för att se allt han medverkat i. Han lämnade efter sig fru och två barn

 

       

 Minnesklipp

 

                                   Rest In Peace Irrfan Khan animated-film-camera-image-0036 

 

Solen skiner men det är ingen värme tyvärr och nu har vi Valborgsmässoafton och snart 1 maj och inget är som vanligt utan helg som vardag ser likadan ut. I går ringde jag min son och pratade rätt länge och det gör att man slappnar av lite bara genom att höra hans röst. Jag är så tacksam för att jag inte behöver vara ensam utan har en toppenbra man som jag trivs tillsammans med. Mitt liv blev tryggare och roligare sen jag träffade honom. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag mina kära besökare. Njut i det lilla


 

En minnesbild från 30 april 2018. Vi var på Åsby Hem & Trädgård och på bilden åt vi räksmörgåsar på deras fina café. Min hade skadat sig sig i januari och på bilden låg armen i en mobilisator. Han hade blivit opererad efter en halkolycka som hände på baksidan av vårt bostadshus.  

 


#Maj #Irrfan #Åsby

Av Malin wiper - 30 april 2020 07:30

 

En härlig fikastund på Hallsta Café & Restaurang i går. Än om det var kallt så var solen framme och uteplatsen ligger i lä.


 

Vi tog varsin smörgås med ost och skinka. Det är fullkorn och frön och supergott med en härlig kryddning och brödsmaken kommer fram så fint. Först ett gott salladsblad sen röd lök, tomater, gurka, ost och skinka

 

 

Blir det bra så här Malin?. 


 

Nu blommar det lite överallt och våren vaknar till liv

 

      

The Seed kortfilm

 

 

Jag gillar när jag ser balkonger där en matta hänger på vädring. Då vet man att våren är här


 

Tulpaner utanför ett bostadsområde vid vägen


 

Flerfärgad och ståtlig


 

Lite närkontakt 


 

Så fint placerad kruka utanför Åsby Floristen


 

En av skottkärrorna jag fotade för nån dag sen har nu hamnat i sandlådan

 

   

Den här husbilen hade jag inte sagt nej till. Bra storlek och snygga färger. Det är en FIAT BÜRSTNER från  2009. Klicka här för att se en Volvo husbil. Klicka här för att se en ambulans som blev en husbil. Vi har ju haft en gammal KABE och en ny ADRIA men vi skulle ha köpt husbil istället för det hade passat oss bättre. Klicka här för att se lite husvagnar jag fotade 2011

 

Tänk vad veckorna går fort nu är det torsdag och snart helg igen!!!. Nu på morgonen har vi nollgradigt. Sköt om er och ha det så bra ni kan

 

                                              

           

Så läcker!

 

#Café #Smörgås #Kortfilm #Tulpaner #Floristen #Skottkärrorna #Fiat

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards