Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 april 2020

Av Malin wiper - 25 april 2020 14:30

  

Såg denna fågelholk i miniformat hängande från ett träd. Den är nog mest som prydnad för den var pytteliten. Kul ändå när nån försöker pigga upp oss på gångbanan

 

                                              animated-bird-image-0670 

 

Det är lite kallare men varmt i solen och lagomt blåsigt. Det har kommit ut lite mer folk än vad det var för nån vecka sen men nu håller dom flesta avståndet. Skönt att man slipper parera och gå ut på gräsmattor hela tiden för att skydda sig. Jag börjar känna mig lite uttråkad nu och man undrar hur det kommer att kännas om några månader. Jag hade behövt köpa lite nya sommarkläder och nu är det så många som säljer ut men jag törs inte gå in på klädbutik och börja prova kläder. Jag har ju i alla fall trottoarhandlat på Shop Esmeralda både trosor, strumpor och lite annat. 


  

Det blommar för fullt i centrumkrukorna som det finns rätt många av och på Hammartorget står dom i rad


 

Det har även tillkommit såna här fyrkantiga planteringslådor lite överallt i centrum


 

En katt som jag såg häromdan smyga runt i centrum och på cafét. Det är lite svårt att ta in att vi har en pandemi när man hör barnen leka i parken och solen skiner och allt ser vanligt ut. Fast det känns ändå lite neddämpat och overkligt. Det ligger en skräck och rädsla under ytan och man vet inte om man har oturen att bli drabbad. Det är ju långt ifrån över enligt folkhälsomyndigheterna. 


 

Hallstahammars Livs var det tomt när vi gick förbi och då slapp vi trottoarhandla. Dom hade fått in Beta handdesinfektion från Rekal  i flaska som innehåller 0,5 liter för 100 kr. Vi hade förut bara såna små som ni ser till höger. Vi använder upp dom först och sen fyller vi på. Då har vi sånt resten av sommaren i alla fall.

 

 

En urtjusig CHRYSLER WINDSOR från 1957 stod vid vår Ingo bensinmack och lyste upp. Han som äger bilen var ute med den första gången i vår och han arbetar med bilen själv och rustar upp den. Dom är ju suveränt duktiga dom som har dessa veteranbilar. Det gör att vi andra får njuta av dessa skönheter på vägarna

 

        

     

Här åker den ut framför vår Pizzeria Milano.

 

 

Efter lunchen fortsatte vi att städa hemma. Min man dammsugar och jag dammtorkar och sen skall vi städa både toalett och badrum. I eftermiddag skall vi sitta ute på balkongen och fika och mysa.

 

                 animated-house-image-0137                                              animated-house-image-0137 

 

Klicka här för att komma in på SVT play och kolla in en serie som går nu som heter 1/2 rum och kök som handlar om att göra om små utrymmen i både husbilar, båtar, tiny houses och små rum i lägenheter. Jag har nu sett alla avsnitt och dom är bara på 29 minuter/avsnitt och jag gillar konceptet. Jag skulle själv kunna bo i en  husbil eller Tiny houses om jag inte hade mina skador i kroppen. I programmet så besöker dom även folk som bor annorlunda. Klicka här för att se ett pyttelitet hus

 

      

Häftigt!. Klicka här för att se lustiga huset som är byggt av återanvänt material. Ha en fortsatt fin lördag


#Fågelholk #Uttråkad #Centrumkrukorna #Katt #Handdesinfektion #Windsor

Av Malin wiper - 25 april 2020 09:30


 

Jag har dåligt med bilder och även fantasi just nu så jag sätter in detta hopplock av överblivna bilder. Solen skiner men det är bara 6 grader vamt men vindstilla. Vi skall snart iväg ut för att "trottoarhandla" för bananerna är slut och dom skivar jag på Kornmokex och har tomater eller avocado på topen. Fick inga Kornmokex sist vi beställde hem varor så i morgon bitti skall vi gå in på nån butik precis då dom öppnar. Är det mycket folk så avstår vi och jag får fortsätta äta av min mans hårdbröd men jag gillar det inte. Ovan ser ni en fraktfartyg som fraktar spannmål. Den fotade jag i Västerås för ett tag sen men solen var så skarp så jag kunde inte fota hela båten. Fartyget heter Fri Karmasund Limassol

 

               

 

En närbild där man ser en livbåt och jag såg även folk där som arbetade för fullt

 

     

I detta klipp får man se lite hur det ser ut i ett Container fartyg


   

 

Vi har ett träd i centrum som har såna här blommor och på håll ser trädet nästan konstgjort ut men det är högst levande. Jag undrar om nån av er vet vad det är för träd?. Jag har fotat hela trädet men det syns inte på bild för det är så otroligt vitt.

 

              

                             Würt 

Nu är det dags att ge sig av ut för solens strålar lockar. Var rädda om er och håll avståndet för det är en enkel sak som kan rädda liv. Ha en skön och njutningsfull lördag. 

 

         

Indiara Sfair & Harry Hmura med Time

             

  

#Fraktfartyg #Karmasund #Trädet #Indiara 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards