Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 april 2020

Påskdukning i det lilla, tupp, lax och The Hot Sardines

Av Malin wiper - 9 april 2020 14:00

                      

 

Jag hade ingen känsla i år för att påskpynta med det lilla vi har men jag ändrade mig. Stod med denna påskduk i handen och Pisans fina påskkort och tänkte: Nej! det är så trist ändå så jag tar det jag hittar i påskväg och dukar lite fint i köket till lunchen. Duken är köpt på Butik Ingelund i Vaggeryd för rätt många år sedan men dom la ner sin verksamhet innan vi flyttade därifrån 


Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2011 då jag besökte Butik Ingelund.

 

 

                                     

                                                                          Baumann

 
Det är mönster av två läckra tuppar på vardera sida och äggdekoration i mitten. Jag gick sen ut i vårt kallförråd på balkongen för att leta efter några påsksaker

 

 

Då hittade jag denna tupp som jag inte kommer ihåg vart vi köpte men det var rätt många år sedan


I en annan låda hittade jag denna som ser ut som en höna

 

  

Sen var det dags att äta och min man stekte laxfiléer och vi satt där och myste i det lilla och tänkte på våra anhöriga. Till maten drack vi öl

 

          animated-easter-line-image-0033     animated-easter-line-image-0033 

 

  

Han stekte laxfileén så bra och lagomt och kryddningen var perfekt. Sen åt vi en blandning av ungskokta grönsaker och potatis. Både fänkål, broccoli, morötter och palsternacka. Till detta två såser en champinjonsås som blev över i går och sen Erik Lallerstedts goda curry lime dressing på flaska. 

 

 

 

 

Den andra påsksaken ställde jag här på köksbänken där vi även har micro och brödburk. Nu tog jag verkligen vad jag hade och som duk en kökshandduk med mönster av en almanacka och bilder på olika svampsorter

 

 

Jag hittade även ett påskägg med mönster från Jenny Nyström. Det är i plåt och jag köpte det på ICA i Vaggeryd så det har några år på nacken. Vi har inget godis att stoppa i ägget så det får bli en prydnad. Ha nu en fortsatt fin skärtorsdag då vi har strålande solsken men det blåser rätt kraftigt. Klicka här för att se en tavla av Jenny Nyström i ett klipp

 

    

The Hot Sardines med Bei mir bist du schön. Härligt vintage jazzband och lite upplyftande i denna tid. The Hot Sardines är ett amerikanskt jazzband som bildades i New York 2007 av den konstnärliga ledaren, sångaren och författaren Elisabeth Bougerol och pianisten Evan Palazzo

              

 

#Påskpynta #Tuppar #Laxfileér #Köksbänken #Sardines

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

10 april 2020 12:36

Bravissimo! Nu kan jag åter titta in här och kommentera.
Grattis till omval av påskpyntandet. Det blev ju så himla trevligt och maten ser urgod ut. Fortsätt så!

Trevlig fortsättning på Långfredagen!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

10 april 2020 12:58

Vad rolig och gullig du är ;). Jag var så rädd att bloggen var försvunnen men nu är det bra igen.

Jag tog dom 4 påsksaker jag hittade men letade inte vidare. Tack för vänligheten. Maten var enkel men smakade toppen. Lika bra att njuta och mysa så länge man kan

Glad Påsk och ha en fortsatt fin långfredag själ

kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards