Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 april 2020

Påskkort från Pisan, Påskuggla, Påsktupp och Jerry Lee Lewis

Av Malin wiper - 8 april 2020 07:45


 

Efter vår promenad i går så kollade jag i vår postbox och där låg ett brev med ett fint påsk-klistermärke på baksidan. Det var adresserat till både mig och min man


 

Det visade sig vara detta otroligt vackra påskkort som min bloggvän  Pisan skickat till oss. Tusen tack gulliga du..  . Vet ju att du skapar såna kort själv sen en tid tillbaka och även har en stansmaskin. Du är så kreativ och pysslig och hittar alltid på nåt nytt att göra. 

   


                       

Påskugglan Malin och Påsktuppen Mr T tackar dig och hälsar Glad Påsk! från dessa gula gömställen

 

 

Ytterligare ett kort Pisan skapat som hon skickade då jag fyllde år. Så vackert och festligt

 

Klicka här för att se lite fler kort som Pisan skapat. Klicka här för att se hennes stansmaskin och se vad man kan göra. Sen krävs det känsla för färg och form och det har hon. 

 

                                       


                                                                  P.W.Akkerman 

Tyvärr så glömde vi beställa påskkort i samband med att vi skickade efter matvaror från ICA. Därför hinner jag inte skicka ut några påskkort. Det får bli över nätet istället

 

      

En lite häftigare version av låten Easter Parade (påskparaden) med Jerry Lee Lewis 

 


                                                            

Det känns att det varit fullmåne i några dagar för vi är lite sega så kommande promenad ser jag verkligen fram emot. Solen skiner på morgonen så det känns bättre på grund av det också. Jag är så förvånad över att jag inte fått några men av att jag slog i knät så hårt i sängen häromdan. Trodde absolut att nån broskbit skulle lossna från knäskålen. 

 

Klicka här för att se en bra artikel som Sven Wollter står bakom och jag håller med honom. Jag själv har varit med i facket sen jag var 16 år och då fick man en röd bok som dom stämplade i varje månad man betalade. Det var min pappa som krävde att jag skulle vara med i facket så fort jag började arbeta och det är jag evigt tacksam för. Jag är fortfarande med i facket och betalar en avgift för att fortfarande vara försäkrad

 

  

Nu önskar jag er en så bra dag som möjligt i dessa begränsningarnas tid. Ta hand om er 

 


#Påskkort #Påskugglan #Pisan #Jerry #Sven

 
 
Linda

Linda

8 april 2020 11:33

Wow så fina kort!

http://lhsmaskiner.se

Malin wiper

8 april 2020 21:57

Det är dom verkligen.

Ha en fin kväll
Hälsning Malin

 
Pisan

Pisan

8 april 2020 14:15

Tack vännen! ♥ Ni är för härliga :-)

Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 april 2020 21:58

Vi blev så glada och rörda och flera har berömt dina kort.

Ha en fin kväll
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards