Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 april 2020

Av Malin wiper - 7 april 2020 14:00

  

Hur skulle vi ha klarat oss utan vårt stamfik?, inte alls. Nu har Hallsta Café & Restaurang satt ut lite möbler det kändes så bekvämt när man förut balanserat med fikat på en parkstol. Det var regn i luften när vi gick ut så jag tog min allväderskappa på mig som jag haft i många år och är ett bra "basplagg" som jag köpt på Sam Hjälp second hand 2012 för 60 kr och aldrig gör mig av med. Den kommer från Kapp Ahl från början.

 

                         

Klicka på bilderna så blir dom större 

 

 

Här sitter min man i lä och väntar också på sitt kaffe

 

 

Här kommer Siba ut med kaffet och det kändes så härligt och det är inte lika kallt ute som förut så man slipper sitta och frysa

 

 

Vi njöt av varsin grillad smörgås som dom är suveräna på för dom är inte så hårda och brända som man kan få på andra ställen. Dom har lite knep för att få dom så

 

 

Som ni ser så njuter jag och all oro rinner av och man glömmer allt negativt för en stund

 

 

Bakon parkoasen på sidan om cafét där vi suttit med vårt fika i kylan några gånger men vad gör man inte för lite njutning..  

 

                                   


                                                                                 Kitchentime 

 

Nu blommar det lite överallt och här bakom parkoasen finns massor av krokusar

 

       

 

En läcker trehjuling med nåt slags flak framtill. Märket på trehjulingen är Trans 2000

 

 

                      


                                                                                                                Zazzle  

Jag mådde inte så bra i morse då jag vaknade och nu förstår jag varför. Det är fullmåne och det är ingen höjdare för mig men tack och lov så håller det inte i sig så länge varje gång. Efter vår promenad så släppte mycket av tröttheten och migränkänslan. Nu börjar det mörkna till och vinden få mer kraft så vi håller oss inne resten av dan. Sköt om er kära ni

 

      

Nej! nu måste man får skratta lite och motionera smilbanden. Det gör vi med Tape Face från America's got talent 2016. Väldigt annorlunda och påhittigt nummer. Han heter Sam Wills och är en Nya Zeelands komiker, buskis, clown och mimartist bosatt i Las Vegas. Han uppträder under namnet The Boy With Tape On His Face.                                  



 

#Stamfik #Grillad #Parkoasen #Krokusar #Sam

Av Malin wiper - 7 april 2020 08:00

 

Nu har att handla utomhus fått ett namn "Trottoar" handla. Det har vi gjort länge nu men då var det ingen som ännu  börjat med detta men vi var tvungna genom att vi behövde hämta ut ett paket och även handla utanför Apoteket Hjärtat en gång. Sen har vi ju "Trottoar" fikat några gånger också..  . I går gick vi förbi Åsby Floristen och såg att dom hade bland annat mini penseér och på bilden ovan så ser ni vad vi köpte på "trottoaren" en gullig tjej kom ut och tog mitt kort för att blippa i butiken. Det gäller att vara påhittig i dessa tider. Lika bra att ha lite blommor hemma som vi kan sätta i våra balkonglådor. 

 

             animated-easter-line-image-0002             

 

Nu när man inte kan gå in så är det kul att dom har satt ut så mycket fint utanför butiken. 

 

                           

                                                                                                               Plantagen 

 

Det börjar närma sig påsken och jag passade på att fota lite närbilder på blommorna som Åsby Floristen hade utanför butiken. Klicka här för att se ett kul klipp

 

                         animated-easter-line-image-0009animated-easter-line-image-0009 

   

Det märks verkligen att påsken närmar sig. Nu var det länge sen jag var till Åsby Hem & Trädgård. Känns konstigt att inte kunna åka dit och fota och ta sig en fika. Hoppas verkligen att dom kommer att klara sig igenom denna kris. Så även Åsby Floristen 


                      animated-gardener-image-0015                                                  animated-gardener-image-0015  

      

 

Det var ett axplock av bilder så jag får passa på när det bjuds på fägring utanför butikerna. Undrar hur det kommer att kännas första gången man kan gå in i en butik igen..   det kommer att kännas konstigt och ovant i och med att detta kommer att ta flera månader. Klicka här för att se en fantastisk kvinnlig gymnast som är 91 år gammal, Wow! 

                        animated-easter-love-image-0012  

I går skickade vi efter matvaror från ICA Supermarket Matkassen och dom kommer i dag efter 13.00 Vi beställde också en förpackning med smala resårband till munskydden vi skall sy. Sen såg vi att vi inte har nåt foder till munskydden så vi får knacka på hos Ankis Fyndbod för att fråga. Då blir det "Trottoar" second hand, snart har vi handlat på trottoar lite varstans..  . Tyger har vi rätt mycket av i och med att jag sydde så mycket under ett antal år så det har blivit lite över


animated-flower-image-0135 Tisdag, och veckan rör på sig och en ny dag vaknar till liv. Ha det bra och sköt om er

 

     

Can't help falling In love Elvis Presley cover. Sjungs här så fint av Haley Klinkhammer

#Floristen #Trottoar #Haley

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards