Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 april 2020

Crocodile lager beer, IPA, Singha, minnesbild och Black and white

Av Malin wiper - 5 april 2020 12:00


                    


 

Vi hade inga öl hemma som var alkholfria eller 3,5% så vi bestämde oss för att testa lite öl som vi har på barvagnen. Dom håller lite högre i alkoholhalt än dom vi är vana vid. Den ovan drack jag till maten i går och det är en Singha Premium Inport lager beer. Den håller 5% i alkoholhalt. Jag tyckte ölen var väldigt lättdrucken och god men det fattades en eftersmak för att den skulle få lite mer karaktär. Denna öl får 3 stjärnor i betyg av 5 möjliga       


                                

                                                               Ölöppnare i form av en cykel från Partykungen

 

På kvällen delade min man och jag på denna öl som heter Orginal Crocodile Lager beer. Den däremot hade en jättegod eftersmak som kändes lite päron. Den håller 5,2 i alkoholhalt och jag som är så känslig så jag nästan blir påverkad av en lättöl kände mig bara lite avslappnad. Det var en av dom godaste ölen jag druckit så den får 4 stjärnor i betyg av 5 möjliga         


 

Min man drack en Hazy IPA Coppersmith's till maten i går. Den innehåller 6,5% i alkoholhalt. Han tyckte den var god från början och mycket fruktig men mot slutet var den inte lika god och han har svårt för att förklara detta. Jag själv gillar inte såna mörka ölsorter för dom har för mycket humle och blir lite kärva men det finns undantag. Min man ger denna öl 3 stjärnor i betyg av 5 möjliga       


                                       


                       PriceRunner

 

Den här bilden tog min son 2018 då han besökte Stockholm för att träffa en god vän            


 

Här kommer ytterligare en bild jag fick av min son. Detta hus var förut vitt och min sons farmor ägde huset tillsammans med sin man och dom hade ett åkeri. Tyvärr dog min sons farfar långt innan han föddes så Bojan bodde kvar i huset och hyrde ut rum där till resanden. Min sons pappa och jag bodde på övervåningen i en liten vindsvåning nåt år innan vi flyttade till annat boende. Jag har många minnen från detta hus då vi umgicks och ofta satt på Bojans altan och fikade. Vi träffade också en del av det folk hon hyrde ut till. En kille

 

                           

                                 Kontorsgiganten 

kom från Yugoslavien och bodde i källaren i ett rum. Han var konstnär så Bojan hade några av hans tavlor på en vägg. Han flyttade sen till Stockholm och har bott där sen dess. Han var ca 10 år äldre än mig. Efter att vi flyttat så hälsade vi på varandra många gånger och senare köpte mitt ex och jag ett eget hus på södra sidan om stan. Bojans hus finns kvar men på andra sidan gatan har dom byggt massor av höghus där det förut bara var villor. Bojan hade rätt många äppelträd på gården. Bojan blev 87 år gammal och när hon dog så bodde hon inte i huset utan i en insatslägenhet 

 

       

Vi tog en promenad innan lunchen. Jag önskar er en vilsam och skön söndag. Ringde min väninnan A-G i Vaggeryd och dom hade lika tråkigt som oss i och med isoleringen. Fast dom promenerar varje dag också för annars blir man galen. 


#Crocodile #Öregrund #Bild 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards