Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 3 april 2020

Storm hagel, snö, regn, ungsrostade rotsaker och Balkony song

Av Malin wiper - 3 april 2020 08:30


  

Jag försökte filma lite i går då vi hade ett riktigt busväder. Det gick knappt att ha balkongdörren öppen för det var sån kraft i blåsten. Först blev det mörkt på himlen sen började det blåsa nåt så otroligt så träden böjde sig. Efter det så kom snöblandat regn och sen hagel och snö. Jag hade velat filma då det var ännu värre ute men det gick inte att ha balkongdörren öppen. Saker vi hade på balkongen flög omkring så vi måste ändå ut och ta in en del. Jag blev riktigt rädd än om jag varit med om stormen "Gudrun" då vi bodde i vårt egna hus. Då fick vi reparera taket och ersätta grannen för ett träd som föll på deras flaggstång. Fast dom var så bussiga så dom ville bara ha lite färg till flaggstången


 

Så här såg det ut efterråt när allt lungnat ner sig lite. Efter ett tag så började det blåsa igen men snön ligger kvar även nu på morgonen. Det är nu nollgradigt och blåser rätt mycket men solen tittar fram precis som i går morse. Vi vet inte om vi kan gå ut i dag för vädret kan ändra sig på nolltid och det känns som att allt nu hör ihop vad gäller pandemi och konstigt väder. Det känns som nåt är helt galet i världen och man är rädd för vad som komma ska. I går pratade jag med min son två gånger och vi pratade länge om allt möjligt. Han är så rädd för att mista sitt arbete efter allt detta för han trivs så bra där både med arbetskamrater och arbetsuppgifter. Jag vill bara träffa honom och få krama om honom, han är det enda barn jag har..  

 

                 

Än så länge när klockan är 08.00 så är det rätt lugnt ute så vi får nog passa på att promenera tidigt. Jag vaknade med gråt i halsen men efter lite avslappning så känner jag mig stärkt. Även att dansa till musik gör att man blir positivare och klarar saker bättre. Saknar att inte kunna hyra bilen av rädsla än om vi bara tänk köra ut på småvägar för att komma ut och se lite annat. Jag skall fundera på saken men avvaktar tills denna virus lugnar ner sig lite och går tillbaka. Synd att vi inte har egen bil nu.

 

 

I går åt vi ugnsrostade rotsaker i form av potatis, morötter och palsternackor. Vi hade lite för mycket palsternackor hemma så vi skall även göra en palsternacksgratäng nån dag

 

 

Till  rotsakerna åt vi Anamma formbar vegofärs som man gör biffar av. Som tillbehör röd vinbärsgelé och en färdig sås från Erik Lallerstedt.

 

Klicka här för att se när vi åt anamma vego schnitzel

 

                                     Take Care Scraps, Glitter Graphics, Comments for Orkut, Myspace, Facebook

 

Jag önskar er nu en skön fredag kära ni som tittar in

 

     

Så här kanske det blir i Sverige också om vi blir helt isolerade hemma. Ett sätta att stå ut i allt elände. En Italienska sjunger från balkong och tak 

       


#Busväder #Snön #Ugnsrostade #Anamma #Italienska

 
 
wiolettan

wiolettan

3 april 2020 09:43

Busväder var det rätta ordet. Jag var inte ut då och har inte varit ute i dag heller, men jag har sett och hört hur det har blåst och snön ligger fortfarande kvar.
Håller med dig om att det är en märklig tid vi lever i.
Jag pratar i telefon med Peter och känner som du, visst är det skillnad. Men vad göra. Han vill inte träffa oss heller, på grund av att han kan föra över något. Måste tänka oss för, hur ledsamt det än är.
Vi står ut, eller hur?
Maten ser toppengod ut, ugnsstekta grönsaker, hur aptitligt som helst.
Ha en bra dag och var rädda om er.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

3 april 2020 10:49

Verkligen! ;) I dag kunde vi gå ut än om det blåser men inte som i går. Ja du man känner inte igen sig i denna värld allt är upp och ner

Man saknar verkligen sitt/sina barn men tur att man kan prata i telefon och även om man vill ha facetime

Det är jättebra att dom är rädda om oss och som du säger Vi står ut för det finns säkert nån ljusning framöver

Det var jättegott för det var länge sen vi åt ugnsrostade rotsaker

Var rädda om er ni båda också.

Ha en fin dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards