Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 april 2020

Påsken på intåg och Taj Farrant

Av Malin wiper - 2 april 2020 09:15

  

Vi kommer inte att plocka fram dom få påsksaker vi har för jag känner inte för detta i år. Vi kan ju ändå inte träffa varken min son eller min mans bror utan får ta det som det är. Hoppas det soliga fina vädret fortsätter så man kan sitta ute på balkongen och mysa i alla fall. Att leva i det lilla är det som gäller nu och man får hitta på saker så fantasin får spelrum. Vi har lite sällskapsspel som vi kommer att använda oss av nu för i vanliga fall åker dom fram bara då vi har besök. Bilden ovan tog jag påsken 2019 utanför Åsby Floristen.

 

  

Jag på språng efter att ha handlat på matbutiker centrum år 2018

 

I dag blir det ingen innedag utan vi tar en långpromenad i utkanterna av samhället. Sen funderar vi på om vi skall beställa hem mat från  Hallsta Café & Restaurang igen. Vi skall försöka göra så åtminstone en gång/vecka. Om det är läge så tar vi även en till utefika så småningom. Jag har inga nya bilder att till nu utan jag är inne för att önska er en så fin dag som möjligt trots allt hemskt som händer. Sköt om er mina fina besökare. 

 

   

Helt otroligt att en 9-årig kille kan spela med sån känsla, man blir ju impad och vad månde bliva?. Han heter Taj Farrant och låten heter Tennessee Whiskey en Chris Stapelton cover. Chris Stapelton har jag haft inne ett antal gånger i min blogg och även med denna låt. Taj Farrant föddes 2009 så nu är han 10 år. Han är en australisk högerhänt gitarrist som ofta kallas ett underbarn. Han har dykt upp på Australia's Got Talent och på Ellen DeGeneres Show

 

  

Ett par roliga glasögon som jag fotade hos min son 2018 framför hans mixerbord.

 

#Påsksaker #Restaurang #Taj

 
 
Veiken

Veiken

2 april 2020 09:40

Du milde vilken kille. Djupt imponerad! Vad månde bliva?
Ja nu måste vi vara rädda om varandra och reda ut den här stormen eller orkanen som vi är inne i!
Skönt att våren är på väg. Det blir inte lika jobbigt då! Ta hand om er och gör det bästa av den situation vi har hamnat i!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

2 april 2020 11:05

Ja du han är ju helt fantastisk, en riktig naturbegåvning. Man kommer att lära sig en del av detta för nu tar man inte allt för givet utan får sig en tankeställare. Bara att få hem varor är en rysare.

Det är verkligen skönt att vi har denna årstid nu så vi får njuta av ljuset och solen.

Tack för din omtanke Veiken

Ta hand om er ni också och ha en bra dag

Kramar från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

2 april 2020 10:26

Den soffan hade jag gärna haft här hos oss.
Med blommor på förstås.
Visst blir man lite extra glad över påskblommorna.
Jag tror att det är viktigt att se det fina som finns runtomkring oss, nu i all synnerhet när alla känner sig oroliga och smådeppiga p.g.a av allt som är direkt otrevligt, tänker då på all arbetslöshet och alla permitteringar förutom smittan då förstås.
Ha det så bra ni kan och förmår, du får hålla kontakt med din son via telefon och Internet, Tack och lov att vi har den möjligheten.
Vi har inte träffat barnen med familjer sedan i höstas, tänkte också fira påsk tillsammans alla 10 men nu sitter vi var för sig men håller kontakten på det sätt som är möjligt.
Var rädda om er !
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

2 april 2020 11:03

Det hade jag också om vi haft vårt hus kvar ;). Du har så rätt så för jag blir upplyft av att promenera ut och se blommor som kommer upp ur marken och även lite utanför butiker. Oss går det ju ingen nöd på som inte behöver bli arbetslös så jag tänker också på alla som drabbas nu och även småföretagare mm

Jag håller kontakt med sonen och min man med hans bror och även övrig släkt. Jobbigt för er som inte träffat era barn på länge. Vi får hoppas att detta inte blir så långvarigt.

Var rädda om er ni också
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards