Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 mars 2020

Jan Malmsjö, Buick Park Avenue och kommande utflykt

Av Malin wiper - 29 mars 2020 09:00

 

Jag vaknade mer utvilad i dag än i går morse då jag var som en zoombie hela dan. Jag har däremot brist på bilder och fantasi just nu när det gäller bloggen. Jag önskade att jag fortfarande kunde cykla men ländryggen satt stopp för detta så jag fick sälja min sista cykel. Jag älskar att cykla och då hade det varit lättare när man tar med sig kaffe och smörgås och åker ner till slussarna för att sätta sig där och fika och bara njuta. Nu får vi promenera med packning och det känns motigare. Det är 4 grader kallt i dag på morgonen men solen skiner så det ändrar sig nog. Det känns som jorden slutat snurra och nu är i sparläge.

 

     

Då kom jag att tänka på denna låt Snurra min jord med Jan Malmsjö. Texten passar så bra nu och Jan Malmsjö framför den med sån känsla

 

                               


                                                                                                    PriceRunner                    

 

En tjusig BUICK PARK AVENUE från 1991 som jag säkert fotat förut men vad gör man i dessa tider?

 

  

Jag blir glad varje gång nu då nåt extra dyker upp för det är tunnsått och vi har promenerat runt på dom flesta ställen vid det här laget

 

  

Hallstasotarns bil stod där i solgasset med sin snygga sotardekor 

 

 

                                                     animated-chimney-sweep-image-0003

 

      

Vi funderar på att promenera ner till en av våra slussar (klippet ovan) i dag för att ta fika med oss. Fast vi väntar nån timme och ser om det blir lite varmare. Klicka här för att se en vy över Hallstahammar Hoppas ni alla får en skön söndag

#Utvilad #Jan #Buick #Hallstasotarns #Slussar

 
 
Anita Birgitta

Anita Birgitta

29 mars 2020 09:31

Jo det är kyligt här också på morgonen men det ser ut att bli en fin dag. Vi har fullt upp med våran nya valp Chelsea. Så vi kommer ut varje dag nu på korta promenader. Ta hand om er i dessa svåra tider med Coronaviruset som härjar. Kram!

http://https://anitabirgitta.se

Malin wiper

29 mars 2020 11:10

Vi har inte fått varmare än så länge men vi tog oss ut ändå. Jag kan inte komma in på din sida för man måste tydligen logga in sig.

Vad kul att ni skaffat en valp då förstår jag att ni har att göra. Det är verkligen svåra tider nu och så overkligt

Ta hand om er ni också
kramar från Malin

 
Veiken

Veiken

29 mars 2020 09:55

Jag tycker om Jan Malmsjö, en av våra stora artister! Nätterna är kalla, men visst är det härligt på dagarna. Lite vasst i vinden bara. Det gäller att hålla sig i lä!
Mysigt med en promenad och matsäck!
Jag blir så imponerad av att du kan så många bilmärken och hur gamla dom är. Jag är värdelös på det!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

29 mars 2020 11:12

Jag gillar honom också. Sen var han så fantastiskt bra på att dansa förr också. Vi hade varmare i går men vi tog oss ut ändå på en promenad.

Jag har lärt mig vad det är för bilar i och med att jag är så intresserad och har fotat så många. Tack! ;)

Ha en skön söndag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards