Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 mars 2020

Av Malin wiper - 27 mars 2020 13:00


 

I förmiddags före vår promenad så messade jag med Siba på Hallsta Café & Restaurang. Vi vill stödja vårt stamfik med att beställa hem mat några gånger/vecka. Dom hade ingen hemkörning men däremot kunde hon komma ut med maten och ställa ner den på marken. Sen betalade vi med swish så det funkade jättebra. Vi vill ha kvar vårt stamfik

 

        

Här kommer härliga Siba ut med maten till oss. Det är ju fredag och vi måste få mysa lite och inte behöva tänka på matlagning för en gångs skull

 

                                     animated-thank-you-image-0029

 

 

Här har vi tagit upp matförpackningarna och i mitten tzatziki som är den godaste vi någonsin ätit utan att överdriva. Vi fick två kolsyrade drycker till av större modell

 

 

Så här ser det ut då maten är upplagd, mums!. Både kycklingen och potatisen är suveränt goda så vi njöt och myste och glömde allt annat för en stund. 

 

                                


                                                 Roliga bestick från Fruugo 

 

Vi hade en öl kvar som vi delade på. 

 

       

Stairways To Heaven - Led Zeppelin (Piano cover) av Constantino Carrara. Så vackert både pianospel och vackra vyer. Constantino Carrara är en italiensk pianist och kompositör. Han är känd för sina populära pianoarrangemang som laddas upp på Youtube. Sköt om er mina fina besökare.

 

                             


                                                                             Fiolaffären   

 

 #Café #Siba #Tzatziki #Kycklingen #Contantino

 

Av Malin wiper - 27 mars 2020 07:44

 

Längtans väg nr 2. Man måste få drömma lite om bättre tider då man kan åka omkring på fina smä vägar annars blir man tokig. Vi har försökt få tag på nån från Hallstahem för att fråga om det finns nån risk att elbilen  i 5 timmar nån dag och då direkt på morgonen. Nu har vi fått reda på vem som har hand om detta. Elbilen laddas ju på natten och finns det nåt i den så har det försvunnit och sen kan man sprita ratten och annat, plus att ha handskar på sig hela tiden. Då kan vi ta kaffe med oss och åka ut på små vägar för att få lite lite omväxling. Vid minsta tvekan så hyr vi inte bilen förrens detta med viruset är över. Nu hade det varit toppen att fortfarande han en egen bil 

 

 

 

Klicka här för att läsa på Aftonbladet hur folk fortfarande är ute och festar i Stockholm. När nöjesställena stängde på Stureplan så blev det överfullt på Söder istället och även i fyllecellerna  

 

  

 En bild jag tog 27 mars förra året nere på Hammartorget. Jag fotade en hel svit av hunden för den var så härlig och stod stilla mellan varje bild. Jag har fotat den flera gånger även när den låg på en parkbänk med filt över sig. Nu får jag hålla mig ifrån att fota hundar eftersom jag inte kan klappa dom just nu. 

 

     

Mitt bildspel "Djurliv" från oktober 2019. Där kan man bland annat se hunden ovan. Det blir lite gammal skåpmat när jag inte har nåt annat att skriva om. Vi skall snart ut  och promenera och då får jag förhoppningsvis lite mer material. Återkommer så fort jag har lite att skriva om

 

                                      


                                                                                Tradera 

Jag har i alla fall fått tips av en blogg/fb/vän Mrs K om att det på SVT play finns ett program som heter Hemmagympa med SofiaDet kommer jag att ta till mig för då har jag utökat promenaderna med lite bra rörelser. Det gäller att ha struktur för att klara detta tråkiga liv. Då har jag tre saker på agendan i och med motionsdans. Var rädda om er kära ni som tittar in. 

 

      

Lady Gaga med Your Song (Elton John cover). Lite maskerad och flärd kan behövas i dessa tider när vi inte får nåt Irl

 


#Längtans #Lady

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards