Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 mars 2020

Av Malin wiper - 25 mars 2020 13:00


                    

 

Här följer en ordlös bildsvit från dagens första promenad som tog 30 minuter


    

  

              

  

        

Maroon 5 med I Will Survive. En annan version av denna låt som man annars har hört med Gloria Gaynor. Dom gör den bra tycker jag och lite uppdaterad. Sköt om er och ha det så bra ni kan. 

 

                            takecare13      


#Bildsvit #Maroon 

Av Malin wiper - 25 mars 2020 08:15


 

En allé där man går ner till centrum men nu var den helt folktom och det har jag aldrig varit med om förut. Det brukar sjuda av liv med både cyklister, trehjulingar, barnvagnar och såna som oss som promenerar. Antar att det är rätt folktomt i centrum också. Saknar vårt stamfikaställe och är rädd att det inte skall få finnas kvar

 

                                 

 

Lika tomt här på en annan gata en bit utanför centrum där vi promenerat några gånger. 


 

Fin gammal grind i smide och även staketet


 

Detta såg så vackert ut i solen och blomkrukorna stod så fint på smidesräcket


   

Detta är en bra bild för att förklara hur det känns i kroppen just nu då vi har detta hot som ligger över oss. Det är rörigt och störigt men man är ju tvungen att härda ut, och när/om detta går över så kommer det att kännas helt fantastiskt att inte behöva vara rädd utan gå ut i livet igen och göra det man vill och har möjligheter till. 

 

  

     

Valkyria POV Liseberg. Jag började fundera på hur det går för dom och andra nöjesparker i sommar för Coronaviruset tar ju inte paus, Läste nu att dom skjuter upp premiären som skulle inträffa 25 april det visar att dom tar ansvar. Jag flyttade till Göteborg 1975 och då var jag ofta till Liseberg och det var inte så stort nu som då. Mr T och jag var till Liseberg några gånger på 1990-talet då vi hälsade på mina föräldrar som bodde i Göteborg. Flumriden fanns då och var helt ny och den åkte jag många gånger. Den finns fortfarande kvar. Då fanns den gamla antika bergodalbanan kvar men den revs många år senare

 

                            


                                             Clipart Library 

Liseberg invigdes inför Jubileumsutställningen i Göteborg 8 maj 1923. Liseberg var Sveriges populäraste besöksmål 2010 och i tidigare årliga mätningar. Nöjesparken är belägen i stadsdelen Heden i Göteborg. Karusellen Virvelvinden har alltid varit min favorit men när jag fick min nackskada så är det omöjligt att åka den.                            

 

I dag på morgonen var det 3 grader varmt sol men blåsigt. Vi tar vår första promenad nu men efter 13.00 så får vi levererat matvaror så då får vi hålla oss inomhus. Vi skall börja ta en lite längre promenad bara en gång om dan och då väldigt tidigt. Det går verkligen upp för en vad man saknar saker som man tagit för givna förut. Klicka här för att se ett klipp från Italien på hur allvarligt det kan bli hos oss också om detta inte tas på allvar. Det känns inte riktigt som myndigheterna tar detta på fullt allvar när folk får resa omkring i Sveriga och även ha möten med 500 personer. Det är ju bara att se sig omkring i världen hur det ser ut och lära av det. Var rädda om er mina kära besökare och alla andra

 

                                 

 


#Allé #Tomt #Grind #Blomkrukorna #Rörigt #Liseberg 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards