Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 mars 2020

Av Malin wiper - 24 mars 2020 17:00


 

Jag har säkert fotat denna bil förut men i brist på annat på min andra promenad i går så fastnade den på linsen. Det är en Ford Galaxie från 1963


 

       

 

Jag tror jag fotat denna tjusiga PONTIAC från 1962 förut också. Det blir lite repriser men från andra vinklar 


    

      

The Temtations med låten My Girl från 1960-talet. Gruppen har hållit på sen 1960-talet men det verkar inte finnas nån orginalmedlem kvar. Dom är en amerikansk vokal soulgrupp, förknippas med Skivbolaget Motown. The Temtations räknas som en av de bästa manliga sånggrupperna på 1960-talet, mycket tack vare sina harmoniska melodier

 

  

I går gick vi förbi denna utsmyckning i form av hundar i en trädgård


 

En mössa låg på gångvägen vid vår gård i dag. Jag ropade först på folk som befann sig i lekparken men ingen ägde mössan. Då satt jag upp den på en utskjutning från piskställningen

 

  

I dag precis som i går så var det inte mycket folk i farten. Vi håller oss utanför centrumkärnan och försöker upptäcka lite nytt. Vi stötte bara på 4 personer och dom var ute och rastade sina hundar. Dom som vi höll avståndet. Jag försöker fota lite varje gång vi går ut så jag har lite material. Hoppas jag hittar nån bra film på nätet också som jag kan skriva om för nu blir det lite tunnsått. Vi håller nu på att beställa hem varor från ICA Supermarket Matkassen som vi sen får hemkörda i morgon. Visserligen har dom öppet på Matpiraten från 06.00 för såna som oss men vi vill hålla oss ifrån folk så mycket som möjligt nu under den värsta tiden. Så länge man får ta sina promenader så håller man sig i fysisk och psykisk form. Ha det bra och sköt om er

 

              animated-black-and-white-image-0055          animated-black-and-white-image-0055          animated-black-and-white-image-0055          animated-black-and-white-image-0055          animated-black-and-white-image-0055          animated-black-and-white-image-0055  

 

#Ford #Pontiac #Temtations #Hundar #Mössa #Beställa 

Av Malin wiper - 24 mars 2020 11:30

 

När jag och min man tog vår första promenad i går så gick vi förbi ett ställe där jag ofta dyker på nån läcker bil. Jag vet inte vad det är för bil för den har ingen vanlig registreingsskylt

 

 

Jag fick en liten känsla av "Batman" då jag såg bilen

                                      


                                                 Souq

 

      

Batman Forever, Kiss from a rose med Seal

                 


              

 

Kul skylt!. Fast man är nog inte fattig när man har råd att köpa en sån bil men man kan ju bli fattig av köpet

 

   

På ett annat ställe såg jag en MITSUBISHI ECLIPSE från 2001 

 

   

 

En vit katt  tassade förbi oss inne på en gård.        

                                                       

 


#Fattig #Seal #Mitsubishi #Katt

Av Malin wiper - 24 mars 2020 07:00

 

  

När man kommer in till vår lägenhet så är det första man lägger märke till två tavlor som hänger på väggen i vardagsrummet. Vi fyndade dessa på Röda Korsets "kupan" i Jönköping. Omedelbart när vi såg dem så blev vi lite gladare och kände att måste köpa dessa. Ett "eget handtryck" av Arthur Heed i Jönköping. 2012 i juni gjordes detta fynd. Vi får fortfarande samma positiva känsla när vi ser dem. Fast dom är mycket snyggare i verkligheten så dom går inte riktigt att fånga på bild

 

               animated-painter-image-0005                          animated-painter-image-0005                          animated-painter-image-0005 

 

 

Här ser ni min man som visade upp dom nyköpta tavlorna 11 juni 2012


Genom åren har vi haft många posters och bioaffischer som fått en plats på våra väggar. De flesta har bara suttit uppe en par år innan de fått vandra vidare till någon secondhand men dessa blir nog långlivade hos oss. Jag är ofta ut på nätet och botaniserar bland posters, affischer ocg foton, ibland hittar man juveler. Jag fann posters från Decor of Sweden sist jag var ute. Många av dessa kan jag tänka mig på väggarna men just nu är det fullt hos oss. Kolla in denna läckra naturposter. Redan på sextiotalet hade vi posters på väggarna i ungdomarnas rum men annars var det inte många tavlor uppe. Rätt minimalistiskt på väggarna. Däremot hade vi fantastiska skivalbum vars skapare senare ofta blev erkända konstnärer och grafiker.

 

                   

Bio affischer ända från slutet av 30-talet har vår generation funnit intressanta och jag ser ofta ungdomar som har t.ex Marilyn Monroe på väggen eller popart från Andy Warhol. Har också sett gamla serietidningar och seriealbum monterade på väggar. Ofta säger väggprydnaderna en hel del om personen som bor i huset/lägenheten. Klicka här  för att läsa om affischer och posters hos Wikipedia. Klicka här för att se två inramade filmaffischer som vi haft förut. Klicka här för att se när dom hängde i vår filmhall på Storgatan i Vaggeryd. Klicka här för att se ytterligare två tavlor med posters vi köpte på en loppis 

 

    

Marilyn Monroe I Wanna be loved by you från filmen I hetaste laget 

 

En ny dag men inte så många möjligheter som förut men man får hitta på lite så det inte blir för tråkigt. Promenader är nu schemalagt igen så det slipper vi inte undan. Susanne Lanefeldt tipsade om att dansa hemma till musik. Det gjorde jag ofta när vi bodde i vårt egna hus. Satt på mig lurar med förlängningssladd och fick väldigt bra motion. Det får jag börja med igen  minst 15 minuter/dag. Nu dansar jag vidare i tisdagens bestyr. Sköt om er och tack för att ni tittade in. 

 

                                     

 

#Posters  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards