Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 mars 2020

Av Malin wiper - 16 mars 2020 14:00


 

Vi promenerade ner till centrum vid tiotiden och då var det så här tomt. Fast vi såg ju att det var folk inne på våra matbutiker. 


   

Vi blev så uttråkade så vi gick in och tog en fika på Hallsta Café & Restaurang. Det var ingen där när vi kom men sen kom en kvinna som vi brukar prata med och sen några till. Vi satt där en stund med varsin smörgås och cappuccino och pratade bort en stund.

 

                                 


                                                         Lavazza

   

Shop Esmeralda hade satt upp denna uppmaning på sin butiksdörr. Klicka här för att läsa om handsprit vs vodka

 

                                          


                                                        Klicka här för att se vart jag hittat denna bild

   

Det blir inga högtflygande planer ett tag framöver utan bara promenader och lite pyssel hemma. Det kommer att bli mer filmtittande än vanligt. Jag har sovit så dåligt i natt och drömt en massa så jag känner mig rätt trött i dag. Dessutom har tydligen min man fått väcka mig flera gånger eftersom jag har hamnat på rygg och börjat snarka. Jag har ju ständigt besvär med att jag blir tät i näsan och samma problem har min son. Jag får skölja näsan varje morgon och kväll för att få ut det som stoppar upp.


  

En ödesmättad bild från hösten 2019 som jag tar till i brist på annat. Solen skiner i alla fall för fullt och det piggar upp. 

                                             

                             animated-christmas-star-image-0003                              animated-christmas-star-image-0003               

Jag fick ett bra tips på Apoteket Hjärtat om att man skall sjunga "blinka lilla stjärna" när man tvättar händerna efter att man kommit utifrån. När man sjungit första versen så har det gått ca 20 sekunder och så länge skall man tvätta händerna                                  

 

     

Leonard Cohen med Here It Is. Ha det bra och sköt om er      


#Café #Esmeralda #Högtflygande #Ödesmättad #Hjärtat #Leonard

Av Malin wiper - 16 mars 2020 08:45

                 

Det är så öde och tyst överallt nu både inomhus och utomhus. Det känns lite ödesmättat och om detta skall hålla på i flera månader så undrar man hur det kommer att se ut längre fram. Har man sett många katastroffilmer så börjar man känna igen sig och där har det varit mycket av mörkläggning. 


  

Klicka här för att komma in på en sida och läsa nåt riktigt galet ang Corona Öl. Precis som om ölet skulle sprida Coronavirus för att ölet har namnet Corona. Hur galet kan det bli?. Klicka här för att läsa i Aftonbladet ang detta med Corona Öl. Min son och min svåger bor ju i lite större städer och arbetar för fullt och då undrar man ju också om man kan träffa dom under dessa månader. Det finns många frågor som inte är besvarade.


     

A message from Corona Beer. Fick klippet av min son över mejl. Lika galet som sidan jag hittade

 

             

En sak som jag inte får svar på hur mycket jag än följer nyheterna och experternas råd. Får jag som är över en viss hög ålder gå ut nu?. Ibland säger dom att det är folk som är i min ålder och ibland i riskgrupperna. Tillhör jag den när jag jag inte har fel på varken hjärta eller lungor och annat. Får inte besked om det är bara äldre i riskgrupper eller om det är alla äldre. Om jag inte får gå ut på flera månader så måste jag ju hamstra för att klara mig. Det vore ju bättre om dom berättade om en frisk över en viss ålder kan gå ut. Nu har vi ju inga coronafall vad dom vet där jag bor så i dag går jag i alla fall ut men inte in nån folksamling utan jag håller mig på min kant. Det är så frustrerande och jag har en känsla av att det är värre än man får reda på 

 

Här blåste det kraftigt på morgonen och sen kom det en störtskur som höll i sig en kort stund. Det har nu klarnat upp och solen kom som på beställning. Vi har 4 grader varmt. Var rädd om er mina fina besökare 

 

                                             

 

     

La Bamba Playing for change 


#Corona #Riskgrupper #Bamba

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards