Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 mars 2020

Av Malin wiper - 13 mars 2020 12:30

   

Min man håller på att rensa i sina lådor och det känns befriande även för mig för dom är smockfulla av saker som vi inte behöver. Då hittade han en av mina första mobiler (bilden ovan) och den kan jag inte göra mig av med utan tog hand om själv och laddade upp så inte batteriet blir förstört och det ha Mr T gjort hela tiden. Jag har ytterligare några stycken men har inte hittat dom andra än

 

 

Det är en Samsung SGH-X660 lanseringsår 2005. Klicka här för att se 10 klassiska mobiltelefoner vi minns


 

En annan av vinylsingel-skivorna efter min sons pappa var denna med Four Freshmen and Five Saxes. Sonens pappa var ju saxofonist i Sundsvalls Storband i många år och han har även varit med i många andra band genom åren. Klicka här för att se förra inlägget jag skrev om skivorna jag fick

 

 

En bild jag fått av min son på hans pappa då han spelade med i ett band som hette Blue Cats i Sundsvall. Det är han som sitter längst fram och spelar saxofon. Bilden är från 2011 sista gången han spelade med bandet för 2012 gick han tyvärr bort i cancer efter 5 kämpiga år. Han hade en stor livslust och hade alltid nåt på gång. Drog inte ner på takten för att han gick i pension utan fortsatte med alla sina intressen och utvecklades. Det var både skärmflygning, segelflyg och segelbåtar. Han blev bara 67 år

 

                  animated-saxophone-image-0021               animated-saxophone-image-0021               animated-saxophone-image-0021 

     

Här är en av låtarna på singeln med Four Freshmen och Five Saxes. Jag känner inte igen att jag hört denna grupp förut men det är inte riktigt min stil än om dom sjunger bra och saxarna låter bra också. Dom är ett amerikanskt manligt vocalband kvartett och singeln kom ut 1957. Klicka här för att läsa en biografi över gruppen

 

              

                  via GIPHY 

Vi försöker hålla oss till närområdet nu då vi har detta med coronaviruset. Det gäller att minska på alla risker för vi tillhör ju tydligen riskgruppen i och med vår höga ålder. Än om jag inte har några av dom problem som anses vara riskgrupper så verkar det som att det ändå är åldern som räknas. Vi skall handla hem lite av sånt dom rekommenderar om man får husarrest framöver. Det blir ingen höjdare att bli stugsittare men måste man så måste man. Än så länge får man gå ut i alla fall för jag har inte hört nåt annat. Vi var ner till centrum och handlade lite och det var så blåsigt och kallt så man frös som en galning. Sen är det pollen i luften så nu är det dags för både ögondroppar och tabletter. Det är ju i alla fall positivt att solen visar sig och himlen är klar. Nu skall vi snart äta lunch så jag säger Hej! för denna gång.

 

 

Såna här fina jordgubbar köpte vi förra helgen hos Hallstahammars Livs för att ha när sonen kom hit


 

På kvällen åt vi även såna här fyllda tortillas. Klicka här för att se hela receptet i ett inlägg från 2018. Fast denna gång hade hade vi inte vegetariska filébitar i utan vanlig kyckling i tunna skivor. Det är verkligen gott och går lika bra att äta till vin, öl eller kaffe

 

 

              animated-mexico-image-0029                                     animated-mexico-image-0029 

 

      

Lila Downs med Urge. Hon är en mexikansk-amerikansk vis- och operasångerska som även komponerat egen musik. Hon är mest känd för att ha medverkat i filmen Frida som handlar om Frida Kahlos liv, med sångerna "Alcoba Azul, "La Borrachita, "La Llorona" och "Burn It Blue". Filmen är verkligen sevärd

 


#Samsung #Four #Coronaviruset #Tortillas #Lila

Av Malin wiper - 13 mars 2020 07:00


 

När min son var till oss förra helgen så såg vi filmen Ad Astra som är en äventyr, drama, mystik från 2019. För regin står: James Gray och i rollerna ser vi: Brad Pitt, Tommy Lee Jones, Ruth Negga, Donald Sutherland, Kimberly Elise, Loren Dean, Donnie Keshawarz mfl

 

           

Handlingen

 

Astronauten Roy McBride färdas till solsystemets yttersta delar för att försöka finna sin försvunne far, samt för att ta reda på sanningen om det mysterium som hotar hela planetens överlevnad. Hans resa kommer att avslöja hemligheter som sätter vår mänskliga existens på prov och ifrågasätter vår plats i universum.

 

                                                                                         

 

Recension

 

Filmen var rätt välspelad och snyggt filmad men det var en stämning i den som jag inte mådde bra av. Det var som lite kallt och dött nåt som jag inte kan förklara och sätta fingret på. Jag har väldigt svårt att skriva en recension om denna film men det var några spänningsmoment som var nagelbitare och den flöt på lite bättre efter halva filmen. Jag har inte känt en sån stäming i en film förut och musiken var som en störande hinna över filmen. 

 

Jag ger filmen 3 svaga austronauter i betyg av 5 möjliga 

animated-astronaut-image-0023animated-astronaut-image-0023animated-astronaut-image-0023


     

Trailern till filmen

 

Vi blev så uttråkade så vi tänkte hyra elbilen men den är upptagen ända tills den 19 mars. Vi får se vad vi hittar på i dag men vi har ju lite att göra hemma också som kommit på efterkälken. Jag känner mig rastlös efter en innedag så ut måste jag. Nu önskar jag er alla en så bra fredag som möjligt. Tack för att ni tittat in till mig.

 

             animated-space-travel-image-0016Rymdhälsning från Malin som befinner sig på en främmande planet

 

#Astra #James

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards