Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 mars 2020

Moonlighters, Exodus och Anita Lindblom

Av Malin wiper - 12 mars 2020 12:45


                                    

  

Nu har jag börjat gå igenom alla vinyl LP och singlar som min son hade med sig då han var till oss sist. Jag skall fortsätta att gå lite på minnenas allé medans jag sorterar och ser vad jag skall ha kvar

 

Klicka här för att komma in på en sida med häftiga retro skivspelare. Klicka här för att komma in på en annan häftig sida

 

 

Jag hittade två välbekanta singlar och den ena är med Moonlighters som jag dansat till ett antal gånger under 1960-talet. Mannen i mitten är Lasse Holm som numera är mer känd från "Diggiloo", Melodifestivalen och låten Cannelloni Macaroni. 

 

     

Här ett klipp med Moonlighters från 1960-talet. Nu blir man lite full i skratt när man ser klippet men då var det helt normalt..  Det är Lasse Holm som sjunger och han är även pianist och låtskrivare. 

 

    

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på The Hounds 

 

             animated-dog-image-0180          animated-dog-image-0180          animated-dog-image-0180          animated-dog-image-0180

 

Sen hittade jag en singel med gruppen The Hounds som var mäkta populära och låg även på min skivtallrik. Dom var en svensk popgrupp som bildades 1965 i Stockholm. Gruppen fick sin första hit med Exodus 1966. Dom har återuppstått några gånger genom åren. vill ni veta mer så klicka på länkarna

 

      

The Hounds med en av deras mest kända låtar Sealed with a kiss. Så ungflicksförälskad jag var i killen som sjöng..     . Klicka här för att höra en annan låt som var mäkta populär med gruppen

 

 
Hittade även en singel/EP med Anita Lindblom som jag saknat i många år. Det står ju till och med MW längst upp på skivan som var mina initialer förut. Hette ju Margaretha Wiklund under uppväxten men när jag var 15 år döpte jag om mig till Malin Wiklund. Konstigt egentligen för jag blev retad i skolan för att jag hade så mörkt hår så några killar skrek efter mig: Svarta Malin, digerdöden och andra obehagliga ord men till slut började jag gilla namnet Malin så det blev nåt positivt som kom ut av detta. Jag försökte likna Anita Lindblom genom att klä mig i liknande kläder och frisyr

 

                                     

                                                                               JB HI-FI


Klicka här för att lyssna på låten Sånt är livet som var min favorit med Anita Lindblom. Hon är en svensk skådespelare och sångare. Anita dök upp i tretton filmer mellan 1957 och 1974. Sen försvann hon till Frankrike där hon fortfarande bor och tar hand om hemlösa katter. Hon slutade att sjunga redan 1982. Klicka här för att läsa en artikel om henne 2018. Klicka här för att komma in på ett inlägg och se en bild på mig då jag försökte likna Anita Lindblom


 

Här en hel hög med singlar som jag skall kolla igenom och dom flesta är jazzskivor

 

I dag blev det en innedag för jag känner mig så trött och har lite värre besvär med nacke och rygg just nu. Min man har gjort bindvävsmassage på rygg och nacke så det har släppt lite. Sen har jag haft kyla på för att få ner inflammationen. Det är inte så ofta vi har innedagar så jag har inget dåligt samvete. Jag har fått lite gjort hemma i och med städning av garderober och rensning. Det blir laxfileér till lunch i dag för vi köpte flera stora laxsidor då ICA hade extrapris. Min man delade dom i bitar och sen frös vi in och har så vi klarar oss ett tag. Lax och piggvar är mina favoritfiskar. När jag bodde i Göteborg så gick man ofta på fiskrestaurang och piggvaren var helt fantastiskt god. Har inte ätit sånt nu på flera år. Röspetta har också en favorit om det inte är för mycket, tjock och hård panering. Sköt om er och ha det så bra

 

                                     


#Moonlighters #Hounds #Anita

 
 
wiolettan

wiolettan

12 mars 2020 19:02

Så intressant och spännande att gå igenom skivbacken och så att säga fynda på nytt.
Anita Lindblom var jag mycket förtjust i att lyssna på. Jag har skivor av henne kvar.
Krya på dig nu och en bra idé att vara inomhus och vila lite, nå´n dag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 mars 2020 06:58

Det känns verkligen spännande och att min sons pappa sparat så många skivor i så många år. Kul att du också gillade Anita Lindblom och att du har skivor kvar.

Jag mår lite bättre i dag för solen tittar fram och det känns läkande

Ha en härlig dag fina du
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards