Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 mars 2020

Jonny Cutz vinyl LP, Club GoGo och lite minnesbilder

Av Malin wiper - 11 mars 2020 13:00

  

Här står jag med en inslagen LP vinylskiva som jag hämtat ut på ICA postnord. Den fick jag av popgruppen Jonny Cutz som jag dansat mycket till i tonåren. Jag hade kvar ett clubkort från Club GoGo som jag skickade till dom på begäran och då fick jag denna överraskning med deras senaste skiva som jag fick välja mellan CD och vinyl och då valde jag vinyl. Dom var idégivare och medarrangörer till Club Go Go. Cluben har återuppstått och bjuder in gästartister

 

Klicka här för att läsa lite bakgrundsinformation där man även får se en bild på clubkortet, höra musik mm 

 

 

Så här ser LP:n ut på framsidan och jag min galning glömde att fråga om jag kunde få den signerad.  . Fast det kan komma ett tillfälle då jag kan höra dom live men sånt går inte att bestämma långt i förväg numera. Jag kommer att sätta in den i en LP ram tills jag har fått tag på en liten skivspelare och då skall jag bara njuta av låtarna och drömma mig tillbaka till den tiden. Jag har ju även fått en singel med gruppen av min son som är kvar efter hans pappa

 

Klicka här för att komma in på fb gällande nya GoGo på Eq House i Sundsvall

 

                            

     

Jag har redan haft inne låten "Getting Older" med Jonny Cutz så nu sätter jag in en annan låt från skivan som heter År efter år. Jag gillar låtarna som dom fått in mycket pop i. Klicka här för att se när dom hade 50:års jubileum

 

                                  

                                                       Cosley   

 

En minnesbild jag hittade på min son och mig. Enligt honom så var han 13 år på bilden och gick i klass 7. Så det var en bit in på 1980-talet. Jag gillar bilden till tusen. Numera är han längre än mig men här var vi jämnlånga 1.69.  

 

 

Vi gick in och tog oss en kopp kaffe på vårt stamfik Hallsta Café & Restaurang i dag och då kom en kvinna in med en tygväska som osade nostalgi á la 1960-1970-talet. Den var bara 2 år gammal men det har blivit en revival på dessa färgstarka tyger. Det var Maria som tog bilden hon är kusin till Siba som driver stället tillsammans med sin man Basel. Vi träffade även två av våra Cafévänner och hade en trevlig stund innan vi vandrade vidare

 

 

Kvinnan som ägde den fina väskan kom ursprungligen från Finland. Hon hade köpt den där och under står det Kiitos Anja. Till saken hör att hon själv heter Anja. Tack för att jag fick fota din fina väska 

 

                   

Jag i en klänning med liknande mönster och jag var ca 16-17 år då bilden togs. Bilden är lite utblekt så den var mycket färgstarkare och jag var inte så vit i huden. Jag gick under den tiden på Ålsta Folkhögskola i Fränsta och läste allmänna ämnen. Jag hade sytt klänningen själv. På bilden står jag i vardagsrummet i mina föräldrars lägenhet i W:6 huset i Sundsvall. 

 

                                          

 

Det blir ytterligare en promenad i dag men sen skall jag fortsätta städa i lådor och rensa ut lite mer som är onödigt att spara. Jag vill numera ha så lite som möjligt att hålla reda på och när vi är borta så skall det inte bli ett rent helsike för min son. Vet ju hur svårt och känslosamt att gå igenom saker efter en bortgången person. Nu ropar min man att lunchen är klar så jag måste avsluta detta inlägg. Ha en fortsatt fin dag

 

                             

 

 

#Vinylskiva #Jonny #GoGo #Tygväska #Ålsta

 
 
Liv

Liv

11 mars 2020 20:53

Kul med gamla bilder - en superfin bild verkligen!

http://ambivertaliv.blogg.se

Malin wiper

12 mars 2020 07:05

Jag gillar också bilden men inte åldrandet ;)

Ha en fin torsdag
Hälsning Malin

 
Pisan

Pisan

12 mars 2020 13:36

Vad roligt att du fick en LP av dem! Jag har en liiiten skivspelare som jag fick av mamma och pappa, de använde den aldrig. Jag fick även alla deras LP-skivor så nu har jag massor av nostalgi att lyssna på.
Den där kassen som den finska kvinnan hade, såna finns att köpa här också, senast såg jag det på Klädkällaren. Det fanns med olika namn och även andra texter. Tycker det är hemskt fint det där mönstret. Även din klänning, och du, är jättefina ♥ Du och din son är jättelika. Och jag gillar hans jacka, det var inte vanligt att killar hade den färgen på den tiden, det var modigt av honom att ha den.
Här snöar det just nu, snöblandat regn och det blåser som sjutton. Hoppas ni har bättre väder. Kramisar till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

13 mars 2020 06:57

Det var jättesnällt. Jag känner för en liten skivspelare så jag kan lyssna på alla skivor. Vad härligt att du också har en massa vinylskivor. Det är ju även inne nu för det är många ungdomar som gillar detta.

Vad kul att du sett en sån väska på Klädkällaren för jag fick en uppfattning om att den bara fanns i Finland där hon köpt den

Vad kul att du tycker att vi är lika för alla sa förr att han bara var lik sin far. På 1980-talet så har jag minnen av att killar hade rosa, cerice och lila för det var en färgstark tid. Precis som på 1970-talet då mitt ex hade en skjorta med rosa inslag då vi gifte oss. Nu är det tillbaka igen för jag såg på vår klädbutik blommiga skjortor med rosa inslag och med mönster som på 1970-talet. Jag har alltid tyckt att killar och män kan ha vilka färger som helst precis som vi kvinnor

Min sons favortifärg har alltid varit cerice

Vi hade också blåsigt väder häromdan men nu verkar det bli solsken


Ha en jättefin fredag vännen. Mr T hälsar tillbaka
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards