Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 mars 2020

Av Malin wiper - 11 mars 2020 13:00

  

Här står jag med en inslagen LP vinylskiva som jag hämtat ut på ICA postnord. Den fick jag av popgruppen Jonny Cutz som jag dansat mycket till i tonåren. Jag hade kvar ett clubkort från Club GoGo som jag skickade till dom på begäran och då fick jag denna överraskning med deras senaste skiva som jag fick välja mellan CD och vinyl och då valde jag vinyl. Dom var idégivare och medarrangörer till Club Go Go. Cluben har återuppstått och bjuder in gästartister

 

Klicka här för att läsa lite bakgrundsinformation där man även får se en bild på clubkortet, höra musik mm 

 

 

Så här ser LP:n ut på framsidan och jag min galning glömde att fråga om jag kunde få den signerad.  . Fast det kan komma ett tillfälle då jag kan höra dom live men sånt går inte att bestämma långt i förväg numera. Jag kommer att sätta in den i en LP ram tills jag har fått tag på en liten skivspelare och då skall jag bara njuta av låtarna och drömma mig tillbaka till den tiden. Jag har ju även fått en singel med gruppen av min son som är kvar efter hans pappa

 

Klicka här för att komma in på fb gällande nya GoGo på Eq House i Sundsvall

 

                            

     

Jag har redan haft inne låten "Getting Older" med Jonny Cutz så nu sätter jag in en annan låt från skivan som heter År efter år. Jag gillar låtarna som dom fått in mycket pop i. Klicka här för att se när dom hade 50:års jubileum

 

                                  

                                                       Cosley   

 

En minnesbild jag hittade på min son och mig. Enligt honom så var han 13 år på bilden och gick i klass 7. Så det var en bit in på 1980-talet. Jag gillar bilden till tusen. Numera är han längre än mig men här var vi jämnlånga 1.69.  

 

 

Vi gick in och tog oss en kopp kaffe på vårt stamfik Hallsta Café & Restaurang i dag och då kom en kvinna in med en tygväska som osade nostalgi á la 1960-1970-talet. Den var bara 2 år gammal men det har blivit en revival på dessa färgstarka tyger. Det var Maria som tog bilden hon är kusin till Siba som driver stället tillsammans med sin man Basel. Vi träffade även två av våra Cafévänner och hade en trevlig stund innan vi vandrade vidare

 

 

Kvinnan som ägde den fina väskan kom ursprungligen från Finland. Hon hade köpt den där och under står det Kiitos Anja. Till saken hör att hon själv heter Anja. Tack för att jag fick fota din fina väska 

 

                   

Jag i en klänning med liknande mönster och jag var ca 16-17 år då bilden togs. Bilden är lite utblekt så den var mycket färgstarkare och jag var inte så vit i huden. Jag gick under den tiden på Ålsta Folkhögskola i Fränsta och läste allmänna ämnen. Jag hade sytt klänningen själv. På bilden står jag i vardagsrummet i mina föräldrars lägenhet i W:6 huset i Sundsvall. 

 

                                          

 

Det blir ytterligare en promenad i dag men sen skall jag fortsätta städa i lådor och rensa ut lite mer som är onödigt att spara. Jag vill numera ha så lite som möjligt att hålla reda på och när vi är borta så skall det inte bli ett rent helsike för min son. Vet ju hur svårt och känslosamt att gå igenom saker efter en bortgången person. Nu ropar min man att lunchen är klar så jag måste avsluta detta inlägg. Ha en fortsatt fin dag

 

                             

 

 

#Vinylskiva #Jonny #GoGo #Tygväska #Ålsta

Av Malin wiper - 11 mars 2020 08:30


                              

 

När jag träffade min son i helgen så såg vi 3 filmer ihop och den ena var Borg som är en biografi, drama, sport från 2017. För regin står: Janus Metz och i några av rollerna ser man: Sverrir Gudnason, Shia LaBeouf, Stellan Skarsgård, Tuva Novotny, Leo Borg, Marcus Mossberg, Jackson Gann, Scott Arthur, Ian Blackman, Robert Emms, David Bamber 

 

                                    


Handlingen

 

En berättelse om framgångens pris. Om världens två bästa tennisspelare som redan i de tidiga 20-åren känner sig som fångar i sina egna karriärer. Två idrottsmän som i en kommersialiserad tennisindustri ständigt reduceras till varandras motsatser: "Ice Borg" och "Superbrat".

 

                                  animated-tennis-image-0042                                         animated-tennis-image-0042 

 

Recension

 

Jag tycker att filmen var klart sevärd och skådespelet var på topp. Jag hade inte väntat mig att det skulle vara en sån ödesmättad stämning genom hela filmen. Den var otroligt bra och konstnärligt filmad så det fanns en nerv som man inte kunde ta på. Jag blev lite förvånad över att dom gjort Borgs rollfigur så deppad och nedstämd genom filmen. Det kändes som att nåt skulle brista och sväva ut i ett klimax. Det var hemskt när man såg hur dom två tennisspelarna blev utnyttjade och allt dom sa analyserades. 

 

Jag ger filmen 3 starka tennisracket i betyg av 5 möjliga

 

animated-tennis-image-0014animated-tennis-image-0014animated-tennis-image-0014


     

Det har tydligen regnat i natt och än så länge är det grått och trist. Det känns lite som man går på sparlåga nu i och med Coronaviruset. Stora folksamlingar skall man ju undvika så nåt köpcentrum finns inte på agendan på ett tag. Vi har dragit ut en lista på vad man bör göra när/om det blir husarrest. Vi skall köpa hem lite mer mat som dom har rekommenderat att lagra på. Jag tycker det borde vara förbjudet att exponera folk i tv program som inte mår bra. Det verkar bli värre och värre på den fronten. En del personer går från att ha varit med i en dokusåpa till en annan osv. Det finns inte många seriösa tv program att välja på.

 

Nej nu får jag ge mig och önska er en dag som blir till belåtenhet 

 

                                                

Biroprint 

 


#Borg

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards