Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 mars 2020

Av Malin wiper - 10 mars 2020 17:30


 

Vi såg en Mini Cooper från 2003 när vi var ute på våra promenader. Det häftiga är att den har chackrutigt tak i svart/vitt. Såna bilar är jättefina och dom blir nog också Veteranbilar så småningom

 

                                  


                                                                    Skara Schack 

  

     

I detta klipp från filmen The Italian Job från 2003 förekommer flera Mini Coopers i bilscener. Det går väldigt snabbt så man får kolla noga

 

 

Ännu en gul bil men lite mer av äggulefärg. Det är en MERCEDES BENZ SLK 230 från 2000. Klicka här för att komma in på en sida där denna bil är representerad


             animated-car-image-0100           animated-car-image-0100           animated-car-image-0100           animated-car-image-0100 

 

   

Den har belysning i sidospeglarna och sånt har jag aldrig sett förr

 

 

                                     

 

 

Nu har vår vän mannen från Kolbäck tagit ut sin läckra mopedbil och då är våren på gång. Klicka här för att se när jag fick provköra den

 

     

På tal om det schackrutiga taket på Mini Copper så kommer här Björn Skifs med en låt från musicalen Chess som heter The Arbiter 

 

                 


                                            Dustin 

Solen skiner och vi har vår i luften och vi fick ta lite tunnare jackor och skor på oss i dag. Det känns att nåt är på gång. Just nu har man ingen lust att ge sig av nånstans eller gå in på stora köpcentrum och butiker när man tänker på Coronaviruset. Italien har ju råkat väldigt illa ut och är i karantän. Det är bara att vänta och se vad som händer men på våra butiker verkar det inte vara tunnsått med varor men så fort det sprider sig hit också så kan det bli för sent att bunkra upp med sånt som dom tipsar om att man skall ha hemma. Ha nu en fortsatt skön dag och kväll

 

  

#Cooper #Italian #Mercedes #Björn #Coronaviruset

Av Malin wiper - 10 mars 2020 12:30


          

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Max Von Sydow

Jag tänkte på Max Von Sydow häromdan och i går såg jag att han dött. Än om han uppnått hög ålder så får man tycka att det är sorgligt för en stor skådespelare har ju gått ur tiden och han utövade sitt yrke in i det sista. Han blev ju även känd internationellt och har varit med i stora produktioner utomlands. Jag glömmer aldrig hans roll i Utvandrarna, Nybyggarna. Jag såg båda och vilket fantastiskt skådespel både av honom och alla andra som var med. Han var ju en av våra stora Svenska skådespelare än om han dom sista åren bodde i Frankrike och blev fransk medborgare

 

Klicka  här för att se alla produktioner han medverkat i

 

                       video cameras - GIFMANIA 

    

Göteborgs Posten 

Det är ju även fantastiskt att han varit med i flera Star Wars filmer. Listan kan göras lång

 

      

Han lämnade efter sig fru och 4 barn och några av dom är skådespelare och en är TV-regissör

 

           animated-film-camera-image-0029


#Max

Av Malin wiper - 10 mars 2020 07:30


 

I lördags åkte vi ner till småbåtshamnen på Öster Mälarstrand för att få oss en liten promenad i dimman. Min man halkar efter lite på grund av knät men det är mycket bättre nu efter övningsprogrammet. 


Klicka här för att se när vi var till småbåtshamnen 30 januari i år. Klicka här för att se när vi var till Notudden 29 januari


 

Min kära make och jag. Det ser lite tomt ut men det kommer folk hela tiden som promenerar. Jag passar på att fota när det är tomt


 

Min son har massor av kameror och denna är en Nikon som han satt ett 3D objektiv på


 

Så här ser det ut på nära håll

 

     

 

En gammal eka som sett sina bästa dar

 

                                                              


 

Det syns att det är dimmigt och oklart än om jag ändrat kontrasten lite

 

                                 


                                                           AliExpress

 

Två ståtliga mån på en bro


 

Liten båt omhuldad av två mycket större                   


   

Mälarkrogens baksida mot vattnet


 

Tydligen finns det sittplatser på baksidan också. Det skall bli kul att se hur det ser ut i sommar. Huset är ju uppbyggt igen efter en brand. Klicka här för att läsa om när krogen öppnade igen efter att den förra brann ner


Klicka här för att se Mälarkrogen från framsidan förra gången vi var dit. 


 

   

Snart så kommer det att vara mycket folk vid hamnens badstrand och solstolarna står beredda på invasionen

 

      

Genesis med Ican´t danse. Genesis med Phil Collins skall återförenas igen. Klicka här för att läsa i Aftonbladet om återföreningen

 

                                              

 

I natt har jag drömt om att vi hade balkongdörren från sovrummet öppet och det blev en invasion av fåglar av alla de slag i lägenheten. Jag försökte få ut dom men det var omöjligt hur jag än ansträngde mig. Små fåglar flög in i små öppningar lite överallt och stannade där. Det började till slut att kännas som Alfred Hitchcocks film "Fåglarna" en film från 1963. Jag började skrika och sen vaknade jag och kände mig lite skakad en stund. Nu är jag emellertid igång för att promenera och sen fixa lite som måste göras hemma bland annat strykning. Ha en fin tisdag kära ni som tittar in 

 


#Mälarstranden #Objektiv #Eka #Dimmigt #Mälarkrogen #Solstolar #Genesis #Fåglarna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards