Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 mars 2020

Av Malin wiper - 3 mars 2020 13:15

 

Björks buss (Flexlinjen) hämtade upp min man i förmiddags för färd mot Vårdcentralen och Fysioterapin ang hans knän. Han haltade sig till bussen så det tog sin tid. Jag promenerade ner till centrum för att handla lite och även se om dom hade handsprit kvar på Apoteket Hjärtat. Det var helt slut så jag borde nog ha köpt såna förut. Vi har en liten halvfull hemma och en lite större som vi tagit lite ur. När jag sen kollade på nätet så är all handsprit slut på alla ställen. Det kommer hem mer så småningom så det gäller att bevaka.

 

         


                                   Artros org 

När jag handlat klart så gick jag över till Vårdcentralen för att vänta på min man men nån där hade sköjt sina kläder i Comfort sköljmedel så jag blev dålig direkt och måste gå ut därifrån. Nu är min man hemma efter att ha blivit undersökt och det är hans artros som ställer till det sa Fysioterapeuten. När benet är precis i låst läge och skall till att röra sig i belastning så är det skrovlig yta. Han har fått rörelser för att träna bort detta. Det är värre för honom att gå nerför trappor så det tar sin tid. Han skall träna 4 gånger/dag tills det blir bättre. Min man var väldigt nöjd med Björks buss flexlinjen, trevlig chaufför både dit och tillbaka så det var väldigt smidigt. Han var även nöjd med Fysioterapeuten

 

 

Lite kul och annorlunda med en dörr placerad på detta vis

 

 

Jag såg en bil med lysande gula fälgar

 

    

Joni Mitchell med Big Yellow Taxi. Jag ser rätt många taxibilar som är gula här i vår närhet

 

          

                   via GIPHY

 

En minibil som dök upp på en parkering. Det blir mer och mer vanligt med minibilar och mopedbilar

 

      

Det regnar är grått och trist just nu ute. Det verkar vara fullmåne nu för jag är så tung i huvudet, nedstämd och trött. Jag har gått en promenad så det får räcka i dag. Ha det bra och sköt om er..  

 

 

#Björks #Artros #Joni #Comfort

Av Malin wiper - 3 mars 2020 08:15


 

Jag blev inte ute så länge i går på min ensamma promenad för jag saknade min bästa vän och make. Jag gick in på Åsby Floristen innan jag gick hem och då köpte jag några snittblommor till min man. Jag satt dom i en vas som han har i fönstret vid sin datorplats. Den har vi köpt på second hand och den verkar vara i kristall. Jag hade även satt ett kort med hjärtan och även köpt ett chokladhjärta till honom. Sen gjorde jag iordning kaffe och en god smörgås till oss båda. Det var hans tur att bli uppvaktad nu 

 

animated-rose-image-0107               animated-rose-image-0107               animated-rose-image-0107               animated-rose-image-0107


     

Vasen är liksom fyrkantig, smal och lite hög. Det är en ros, en nejlika och lite utfyllnad

 

 

Här följer lite bilder jag tog hos Åsby Floristen. Det är svårt att fota där för ljuset kommer in från alla håll.

 

    

   

Det förbereds inför den kommande påsken

 

 

Nu finns där lite kläder också för dom ingår ju i Åsby Hem & Trädgård

 

   

           

Första mars fyllde Svenne Hedlund 75 år. Jag har sett honom och The Hep Stars live 2 gånger. Ena gången på Sundsvalls Folkets Park ca 1968 och den andra på Bergets Dag i Taberg 2010. Det var lika häftigt båda gångerna men den första gången så dansade man till musiken och det var shake nån slags fri dans som var populär då. Det var så fantastiskt den andra gången för han hade sin röst i behåll och lät bättre i verkligheten än på tv. När jag sen skulle ta hans autograf så tittade han upp på mig och hans ögon var lika vackra och mörka som förut. Han var väldigt charmerande, glad och trevlig så jag har bara positiva upplevelser av honom. Det var ett nytt Hep Stars för många av orginalmedlemmar är borta antingen har dom slutat eller gått ur tiden. Min man fotade honom från ovan då han skrev sin autograf till mig på en skiva och sen i mitt autografblock

 

            

I dag följer jag med min man till Vårdcentralen, Fysioterapin. Flexlinjen kommer och hämtar upp honom 10.45 Vi blev tvungna att ställa in besöket på Vinylcaféet i Saluhallen Slakteriet Västerås. Jag hade längtat efter att få höra ett bluesband jättelänge. Bad Condition spelar där från 18.00 och vi hade hyrt elbilen men fick avbeställa. Han har det för besvärligt med knät så han har verkligen "Bad condition". Det regnade i går kväll så nu är all snö helt borta. Hoppas ni har en fin tisdag att se fram emot. 

 

                                           Kram på eranimated-rose-image-0092



#Make #Floristen #Svenne 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards