Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 mars 2020

Land Rover från 1971, Hammarteatern, Sagabiografen och Stefan Sundström

Av Malin wiper - 1 mars 2020 13:15


 

Det var full vinter på morgonen men sen blev det mildare och det är blött och lite svårt att ta sig fram i blötsnön. Vi promenerade ut rätt tidigt ändå men det är vinterjacka som gäller än så länge

 

                                                            


                               Jula

 

Detta är en LAND ROVER STD 86 från 1971 som jag såg på en parkering i dag. 


 

      



   

 

Jag fick en bra bild av Thore Skogman Hammartorget framför Hammarteatern. Solen låg helt rätt. Det är ju inte klokt att vi inte varit på nån föreställning än på denna teater. Vi fick ställa in sist då vi tänkt gå men det kommer flera tillfällen


 

Den 14 mars 19.00 går en föreställning på Sagabiografen som heter Domedagen En trallvänlig talkshow från Riksteatern.  Stefan Sundström är med i föreställningen och jag gillar hans musik. Vi bestämmer oss i sista minuten med hopp om att det finns biljetter kvar. Vi har två saker på agendan nästa vecka som redan är bestämda

 

      

Stefan Sundström med låten Till Allan



Färgglad förarhytt på denna lastbil.  


 

Här ser ni mig bli förverkligad på bild. Jag är så förtjust i mina tre baskermössor som min väninna A-G stickat till mig. Jag har nu en lila, en grön och en blå.


        

Min man njuter i solen. Vi har nyss ätit lunch och sitter nu vid datorerna en stund men solen lockar snart ut oss igen. Sköt om er och ha det så bra


#Rover #Hammartorget #Riksteatern #Stefan 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

1 mars 2020 20:39

Jag har inte haft den tid jag brukar ha att läsa bloggar dw sista dagarna, så nu ska jag bläddra mig lite bakåt här hos dig.
En Landrover fanns tidigare som Uffe kallade Blondie. Mycket omtyckt, em allt har sin tid.
Ha det riktigt fint i snö o solsken!
Karin-kram!

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

2 mars 2020 07:12

Man har inte alltid tid att bloggvandra och så är det för mig också. Jag borde vila mig från bloggen mer.

Kul namna på Landrovern ;).

Nu är snön borta och det är regnväder och grått igen tyvärr

Ha en härlig början på nya veckan
kram från Malin

 
Liv

Liv

1 mars 2020 22:08

Får hoppas ni får till ett teaterbesök inom kort :-)

http://https://ambivertaliv.blogg.se

Malin wiper

2 mars 2020 07:12

Det hoppas jag också.

Ha en skön början på veckan
Hälsning Malin

 
Annelie

Annelie

2 mars 2020 06:58

Håller tummarna för att det finns biljetter kvar till er.

Visst är det sjukt att ungdomar på 16 år, kan sitta och köra i stort sett vilka bilar de vill, bara de inte går fortare än 30 eller vad det nu är..??
Här i stan kör de riktigt fina stora bilar... :-/

Ha en jättefin vecka... // Kramar om Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Malin wiper

2 mars 2020 07:17

Det brukar göra det men man vet aldrig. I denna trafik vi har nu så känns det lite märkligt. Här har jag inte sett så mycket sånt mest Epa traktorer

Ha en jättefin veckan själv vännen
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards