Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 februari 2020

Mikael Wiehe hos Jills Veranda och Bob Dylan

Av Malin wiper - 23 februari 2020 14:00


 

Play Pilot

 

För några dagar sen såg jag andra avsnittet av Jills Veranda och denna gång med Mikael Wiehe som gäst på verandan. Det var väldigt bra men jag har svårt för att ta till mig när han sjunger på engelska för det låter helt annorlunda och främmande. Det låter mycket bättre då han sjunger på skånska och det passar hans röst och stil väldigt bra. Att han sen tolkade en låt av min favorit Bob Dylan var en höjdare. Annars var det som vanligt ett toppenprogram. Mikael Wiehe är en skön snubbe och det vet jag för jag såg honom live på Huskvarna Folkets Park  i mars 2012 och fick då hans autograf. Han var supervänlig och sympatisk till tusen. Jills Veranda är verkligen ett höjdarprogram och hon är själv så cool och proffsig. Det är helt enkelt både underhållande och lärorikt

 

                  animated-guitar-image-0059          animated-guitar-image-0059          animated-guitar-image-0059          animated-guitar-image-0059

 

Jag gillar även att han översatt Bob Dylans låtar så bra. Klicka här för att höra en av dom där Ebba Forsberg sjunger och Mikael spelar gitarr. Ebba forsberg har en sån härlig röst och framförallt stor känsla för texterna

 

        

detta är bilder jag tog på honom från scenen i mars 2012. Klicka på bilderna så blir dom större

 

      

Här sitter Mikael och skriver autografer efter sin konsert. Synd att jag fick sån dålig bild för han blundar ju. Han var rätt trött för han gav allt och sjöng många låtar och sen var det en stor kö till hans plats. Jag köpte en skiva också som jag fick signerad         

 

I dag skulle vi ta en långpromenad men det blåste så mycket så vi tog gratisbussen (Brukslinjen) till Åsby Hem & Trädgård. Vi tog istället några kortare promenader under dagen så vi fick ändå lite motion. Nu har jag mycket att skriva om så inläggen står på kö.. 


                                 animated-child-image-0227                                                   animated-child-image-0227  

 

En liten kul grej som hände i kön på cafét: det stod en liten flicka med flätor bredvid sin mamma. Hon började hoppa högt och sa helt plötsligt till min man: varför kan jag inte hoppa upp till taket?, då sa min man: då måste du nog ha vingar, då sa flickan: Ja då måste man nog vara en ängel..  . Det lät så härligt och sött så vi båda smälte som smör i solsken.  

 

      

Här hör ni låten Bob Dylan-låten som Mikael tolkade. Den heter Forever young. Just nu skall vi äta en sen lunch och sen bara slappa. Ha en fortsatt bra söndag kära läsare

 

 

#Jills #Mikael #Bob

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards