Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 februari 2020

Waldens Motor, Katt, Lekstuga och Sophie Zelmani

Av Malin wiper - 20 februari 2020 14:15


 

I förmiddags gick vi en längre promenad på ca 3 km och det i ett område vi inte sett förut. det dyker alltid upp nåt extra när man är ute på längre promenader. Sen jag började fota i och med min första blogg för många år sedan så ser jag mig omkring mycket mer än förr. När vi började gå hemifrån så var det rena Londondimman men sen lättade det än om solen nu är som försvunnen. 

 

  

Ett stort vitt panpigt hus dök upp och när vi kollade på skylten så stod det: Mälardalens Behandlingscentrum. Det finns mycket mer att upptäcka fast vi bott här i 3 år. 

 

  

Vi promenerade förbi en stor björkskog. Inte lätt att fota men så vackert det var 

 

 

Sen såg jag en katt som låg helt blixtstilla på en infartsväg. Den var så långt borta så det är tur att jag har 30x zoom på min kamera. Är det nån av er som tittar in som vet vad detta är för kattras? Jag har aldrig sett en sån katt förut.

 

Farfar Hebbe tipsade mig om att katten kan vara en Birma och det stämmer. Tack snälla du

 

 

Ett rött hus med vita knutar gömde sig bakom skogen

 

  

Helt plötsligt dök denna skylt upp som lyste som en sol. Det stod Waldens Motor på skylten. Klicka här för att se vad dom sysslar med. Dom har fått bra betyg på nätet. Klicka här för att se en bild på stället. Nästa gång vi promenerar den vägen så skall vi gå in och kolla och kanske få fota lite

 

                  animated-motorbike-image-0081                                             animated-motorbike-image-0081  


         

Klicka här för att se när vi var till Elmia bilmässa Jönköping 7 april 2015. The Refreshments var där så klicka här för att se vad jag skrev. Klicka här för att se ytterligare ett inlägg från mässan

 

 

Efter det så dök det upp en gammal fin traktor

 

 

Som en skulptur högt upp mot skyn

 

 

Läckra turkosa trädgårdsstolar

 

 

Vilken fin lekstuga på en höjd

 

 

Sen närmade vi oss vårt bostadsområde och gick upp för att laga lunch. Efter lunchen satt vi oss vid våra datorer en stund men sen gick vi ut igen på ytterligare en promenad. Hoppas ni har en fin dag mina härliga besökare 

 

      

Lite Sophie Zelmani att varva ner till. Låten heter Everywhere. Klicka här för att se hennes turneplan

 

 #Promenad #Mälardalens #Björkskog #Katt #Waldens #Traktor #Trädgårdsstolar #Sophie

 
 
Hebbe

Hebbe

20 februari 2020 15:59

Jag tycker också om den bilden,,jag känner en Vivianne,vet att det finns en Vivianne till på byn..Häftig hoj..Jag tror katten är en Birma..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

20 februari 2020 17:13

Vad kul!. Kul att ni har några med namnet Vivianne hos er. Det finns verkligen läckra hojar ;)

Tack för att du talade om detta med katten. Då skall jag kolla på nätet

Ha en fin kväll
kram från Malin

 
Annelie

Annelie

23 februari 2020 06:52

Jag skulle ha gissat på Helig Birma, de katterna är SÅ vackra.

Jag skulle vila ha katt igen, när våra två kattherrar inte längre orkar med livet ;-(

Men, vi kommer inte skaffa någon mer katt, lättare med hund när vi har husbilen, visst kattungar kan man ju lära vara med och att de får vara i koppel vid husbilen, men de KAN klösa och förstöra också.

Vi älskar också matt gå riktigt långa promenader med Gaston, vi brukar vara ute runt timmen och ibland dryga timmen också.
Men, nu har ju väder och vind satt stopp för det.. :-(

När jag är ute med honom själv, så har jag rastat honom mycket på gården, eftersom värken är sjukt jobbig i detta väder.
Ibland har samvetet pratat rejält med mig, så jag har ändå gett mig ut med min "moppe" och Gaston.
Till saken hör ju att Göran & Gaston är alltid ute på en längre promenad innan Göran cyklar till sitt jobb.

Kramar om.. // Annelie

http://mittlivihopmedmaken.blogg.se

Malin wiper

23 februari 2020 07:23

Du har helt rätt det är en Birma. Har man haft katt och mister dom/den så är det svårt att inte skaffa nya. Dom är ju familjemedlemmar och blir älskade.

Jag förstår er båda för har man som du säger husbil så är det lättare med hund

Vädret är ju inte på vår sida just nu. I går var det nästan stormvindar och regn dessutom. Förstår att du har mer värk i detta väder. Vad bra att Göran är ute med Gaston innan jobbet då får han ju en längre promenad.

Ha en jättefin söndag
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards