Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 februari 2020

Lisa Ekdahl, orättvisa och The Capture

Av Malin wiper - 18 februari 2020 07:30


           

En låt med Lisa Ekdahl som jag aldrig hört förut. Den heter Du sålde våra hjärtan med en fin melodi och text. Genom livet har jag själv gått igenom en del hjärtesorger och även gjort fel val några gånger.

 

                                                     animated-heart-image-0002

 

Lisa Ekdahl lever ihop med Mathias Blomdahl som är producent, låtskrivare och inspelnings-/mixingenjör

 

 

Detta är en bild jag tog för några dagar sen då vi var ute på en promenad. Ett av två utegym som ligger vid Skantzö bad & camping. Det är ofattbart att det ser så grönt och vårigt ut i mitten av februari. Vi kom inte ut nåt i går för det blåste för mycket. Vi har fått lite gjort hemma istället. Vi har rensat bort mer i våra skåp och skall lämna in till second hand. Det tar aldrig slut fast vi rensat så många gånger och vi köper ju inte lika mycket nu som förut. Jag vill ha så lite som möjligt för då blir man friare. Vi har ju inte nåt stort förråd i källaren utan där ryms bara lite få saker. Balkonförrådet är ju ett kallförråd så man kan inte samla på sig saker. 

 

  

Detta stod att läsa i Dagens Arbete en tidning jag får från Metallfacket. Jag trodde aldrig att jag skulle få läsa nåt sånt eftersom jag föddes då Sverige var på uppåtgående och vi hade både en bra arbertsmarknad, bra a-kassa och sjukförsäkring som var på 100% vid sjukdom. Det ser så fint ut på ytan med alla dyra hus som byggs nu men det blir fler och fler fattiga. Att vi har låtit det gå så långt är för mig en gåta.

 

         

TV tipset: Jag tittar på en serie på TV 4 play som heter The Capture. Den serien är en rätt skrämmande framtidsvision gällande kameraövervakning. Om vi inte redan är där så är vi på väg dit.

 

   animated-film-camera-image-0010               animated-film-camera-image-0010               animated-film-camera-image-0010

 

Miniserien "The Capture" skildrar jakten på sanningen i ett övervakningssamhälle där allt digitalt material tycks gå att manipulera. Den ambitiösa polisen Rachel vädrar en konspiration när den misstänkte kidnapparen Shaun hävdar sig vara offer för falska videobevis. 

 

Med detta inte alltför upplyftande inlägg så önskar jag er en dag i en bättre anda. Kram på er

 


#Lisa #Mathias #Metallfacket #Capture

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

18 februari 2020 10:48

Precis så är det. Allt är inte guld som glimmar, under ytan ser det många gånger annorlunda ut.
Ha en fin dag, en glimrande, Malin!
Kram

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

18 februari 2020 11:54

Så är det verkligen.

Ha en fin dag själv. Fint ord "glimrande", vackert!

kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards