Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 februari 2020

Åsby Hem & Trädgård blomspaning, fika och timelapse

Av Malin wiper - 13 februari 2020 14:30


 

I förmiddags tog vi gratisbussen Brukslinjen till Åsby för att besöka Åsby Hem & Trädgård. Efter att vi varit där ett tag så promenerade vi hem och det blev en härlig och stärkande promenad. Dom håller på att göra om på Åsby inför våren och dom har hunnit en bra bit. Jag fotade rätt mycket men allt ryms inte i detta inlägg så det kommer fler

 

 

Det första vi gjorde när vi kom dit var att besöka deras fina café för en fika. Vi tog varsin färsk tekaka som dom dekorerar så fint. 

 

 

I morgon 14/2 är det "djungelvecka" hos Åsby Hem & Trädgård. Hade vi vetat det så hade vi åkt dit i morgon istället men inget hindrar oss från att gå dit igen. Dom kommer även att ha massor med orchidéer och den ovan är en brudorkidé (ingår i det släktet)

 

         

         

      

  

  

Inne i ett av växthusen kan man skåda en drake som viftar med vingarna och öppnar sin långa käft emellanåt. Dom hittar alltid på nåt nytt så dom är väldigt kreativa och fantasifulla på Åsby

 

Här ett klipp jag filmade så ni får se hur draken ser ut och uppför sig. Klicka här för att lyssna på en gammal låte som heter Puff the magic dragon

 

        animated-dragon-image-0009                                        animated-dragon-image-0009

 

Det är ett underbart väder ute så vi skall gå ut på en promenad igen. Solen skiner, det känns lite vårigt i luften än om det är nån kallgrad nu. Ha nu en fortsatt fin dag och tack för att ni tittar in till mig.



#Åsby #Tekaka #Djungelvecka #Drake

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

13 februari 2020 19:12

Vilken macka och så ljuvliga blommor!
Hoppas er promenad blev lika fin som den första var idag!

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

14 februari 2020 07:08

Det var en sån färsk tekaka och smakade som dom gjorde förr. Sen är dom mästare på att dekorera

Promenad nr 2 blev lika härlig den

Ha en skön fredag Karin
kram från Malin

 
Pisan

Pisan

14 februari 2020 10:44

Åh vad fina blommor! Och smörgåsen ser ju jättesmarrig ut.
Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 februari 2020 10:57

Kul att du tycker det vännen. Det är ett toppenställe och tekakorna smakar som dom gjorde förr och så färska

Ha en fin alla hjärtans dag
kramar från Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

14 februari 2020 10:51

Tusen kramar till dig o gubben.Ja,så ser jag det också på Valentins dag.
Men inte igår på history channel.Var om det hemska,isis.Såg bara hälften å blev så upprörd.Dom läser koranen som fan läser bibeln.Ja,du får ursäkta mina ord.Man får tro vad man vill.Synd om människan sa Strindberg.Men att lära tvååringar att mörda kan väl ändå inte stå i koranenn.Då slog jag av.Jag trodde att Isis skulle vara om nån gudinna som hette nåt liknande.Så vackert här inne med blomstren.Nu går vi mot ljusare tider.Tusen kramar,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

14 februari 2020 11:02

Tack snälla Inger. Vi skickar tusen kramar till dig också. Ja du Strindberg var före sin tid med dessa ord. Dom passar verkligen in i dagens samhälle

Detta di räknar upp är ju extremism och sånt vill man inte ha

Vi går verkligen mot ljusare tider nu

Ha en fin Alla hjärtans dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards