Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 februari 2020

Elbilspool, säng. kläder och Art Garfunkel

Av Malin wiper - 4 februari 2020 08:00

 

God morgon! Hoppas ni haft en sömnrik natt. Bilden ovan är från 3 februari 2019 då vi hade en riktig vinter. Nu har vi faktiskt fått frost och lite kallare. Jag hinner inte göra nåt långt inlägg för vi har hyrt elbilen från Hallstahems elbilspool. Vi åker till IKEA och plockar ihop det vi måste köpa i sängväg. Vi beställer sen hemtransport av sängarna. Nu har jag inte ont i hela benet längre utan bara lite på baken så det är på väg att ge sig i ländryggen. Jag har verkligen kämpat för att bli bättre och dessa promenader tillsammans med kyla och annan behandlig gör susen (gammalt uttryck). I går dök det upp ett annat gammalt uttryck i mitt huvud: Rappa på som betyder: skynda på 

 

         

Art Garfunkel med Two Sleepy People  

 

      

Sist vi hyrde elbilen så handlade vi lite på slutrean i två av butikerna på Erikslunds Shoppingcenter. Jag köpte denna jumper som var nedsatt först till 250 kr men nu halva reapriset så den kostade bara 125 kr. Det är en jätteskön kvalitet och lagomt tjock. Köpte den på Dea Axelssons               

            

   

Min man köpte denna pikettröja med lång ärm för 75 kr och det var också halva reapriset. Den köpte han på Dressman

 

                                     

 

    

Han fick tag på ytterligare en hos Dressman och den kostade 100 kr halva reapriset. Vi var ute i sista minuten men då får man desto billigare

 

   

 

Nu tog bilderna slut och även jag..  . Nu är det att fixa ny säng som gäller så vi kan sova i samma rum igen. Har man legat i samma säng i snart 30 år så känns det botten att måsta ligga i olika rum. Inte vår "cup of tea". Jag har flera gånger varit på väg in till sovrummet med kudde och täcke under armen men fått vända när jag tänkt efter hur ryggen skulle kännas på morgonen. Jag räknade ihop hur många sängar vi haft dessa 30 år och fick det till ca 8 men det kan vara fler.  

 

                        

                 

         

 


#Elbilspool #Art #Dea #Dressman #Säng 

 
 
Inger Rozén

Inger Rozén

4 februari 2020 10:10

Hej!
Vilka sköna tröjor ser det ut som.Vill ha.Kommer du ihåg att jag köpte en blus när vi handlade.Ser ut som en av dina tröjor med tasstryck.Den har jag trivats så bra i.Så skönt med nya sängar.Borde jag köpa snart för Leifi tränger ut mig.Han vill sova bredvid.Men snart har vi sommar å då vill han vara ute.Fast ig¨r blev det kallt.Kram,Inger

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

4 februari 2020 13:55

Dom är jättesköna och jag kom ihåg tröjan du köpte som var lik min. Vad bra att du trivs i den. Nu har vi köpt en ny säng och det blir hemleverans i morgon.Ja du djuren vill gärna ha plats i sängen också ;) Nu har vi frost och kallare men ändå lite sol

Ha en härlig dag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards