Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 februari 2020

Av Malin wiper - 4 februari 2020 17:00

 

Nu har vi gjort våra ärenden i Västerås så vi åkte hem 13.30 och 14.30 skulle vi lämna tillbaka elbilen. Det känns vinter i luften ochs var frost i morse och 3,9 grader kallt. Härligt klart och friskt väder

 

 

Nu är det sista natten i denna säng för i morgon kommer den nya och dom madrasser vi köpt. Sängen är 160x200 men vi skall ha egna madrasser som vi fick köpa två stycken/man för dom har inte lika tjocka skumgummimadrasser som fanns förr. Vi köpte ingen dyr sängstomme och den vi köpte var den sista i den modellen så vi fick den 600 kr billigare. Först gick man till fyndhörnan där dom satt ett nytt pris på sängen och sen betalad vi sängen och sist till transportavdelningen för att lämna uppgifter. Då hade vi redan betalt madrasserna och ribbotten. Sängen på bilden är en resårmadrass med ben som vi köpte för 3 år sedan hos IKEA men bakstycket är inte köpt där utan det köpte vi på Hallsta möbler för 1000 kr och sängen kostade ca 6000 kr då. Vi skall försöka sälja sängen eftersom den är så pass ny. Vi hade först tänkt ha två enkelsängar och sätta ihop men dom var för dyra för vår nuvarande ekonomi och vi kan inte sitta och betala i flera år på sängen för det har vi ju redan gjort på den förra. 

 

   

Eftersom det var ett demoexemplar så måste dom skruva ner sängen och då åkte vi ut och gjorde annat och sen när det var klart så skickade dom ett sms och då åkte vi tillbaka. Allt tog lite tid så vi hann inte så mycket som vi brukade göra på 5 timmar men nu är allt klart så det är bara att vänta tills den kommer i morgon förmiddag. Efter det så har jag suttit i telefon och pratat med min väninna Lena i Göteborg.

 

Den nya sängen heter Askvoll och är en vit enkel modell. Kostar endast 1495 kr men vi fick ju den 600 kr billigare  

            

 

Vi åkte ner till Öster Mälarstrand så jag fick fota lite och då fastnade denna mäktiga kråka på linsen

 

 

Här promenerade vi på både bryggor och gångväg. Till höger ser ni min man bakom elbilen som vi parkerat. Vi är så nöjda med bilen som går så bra och tyst. Vi har vant oss vid att hyra bil nu så vi tar en dag i taget. Så länge dom får den uthyrd och vi är ett visst antal "Poolare" så hoppas jag den får finnas kvar

 

Det kommer lite mer bilder från hamnpromenaden i ett senare inlägg

 

 

Det var så pass kallt så en tappad mössa hade fryst fast på en betongstolpe

 

 

Vad snyggt dom fått till denna plåtkonstruktion nedanför ett bostadshus vid vattnet. Stenarna som ligger så naturligt på sidorna

                   

Det kommer mer bilder från hamnen när jag fått dom klara. Ha nu en skön och vilsam eftermiddag och kväll. Tack för att ni tittade in till mig.

 

 

Åhléns Outlet

 

     

Caro Emerald med Liquid Lunch. Caro Emerald är en nederländsk sångasre, och jag tycker att det svänger. Melodifestivalen har inget nytt att komma med så det blev mest en gäspning. Kommer ändå att kolla men zappa bort det värsta och se om det kommer nåt guldkorn men det känns inte så. Min son är ju 24 år yngre än mig och han tycker lika som mig. 

 

            

 

#Elbilen #Säng #Mälarstrand #Mössa #Plåtkonstruktion #Caro

Av Malin wiper - 4 februari 2020 08:00

 

God morgon! Hoppas ni haft en sömnrik natt. Bilden ovan är från 3 februari 2019 då vi hade en riktig vinter. Nu har vi faktiskt fått frost och lite kallare. Jag hinner inte göra nåt långt inlägg för vi har hyrt elbilen från Hallstahems elbilspool. Vi åker till IKEA och plockar ihop det vi måste köpa i sängväg. Vi beställer sen hemtransport av sängarna. Nu har jag inte ont i hela benet längre utan bara lite på baken så det är på väg att ge sig i ländryggen. Jag har verkligen kämpat för att bli bättre och dessa promenader tillsammans med kyla och annan behandlig gör susen (gammalt uttryck). I går dök det upp ett annat gammalt uttryck i mitt huvud: Rappa på som betyder: skynda på 

 

         

Art Garfunkel med Two Sleepy People  

 

      

Sist vi hyrde elbilen så handlade vi lite på slutrean i två av butikerna på Erikslunds Shoppingcenter. Jag köpte denna jumper som var nedsatt först till 250 kr men nu halva reapriset så den kostade bara 125 kr. Det är en jätteskön kvalitet och lagomt tjock. Köpte den på Dea Axelssons               

            

   

Min man köpte denna pikettröja med lång ärm för 75 kr och det var också halva reapriset. Den köpte han på Dressman

 

                                     

 

    

Han fick tag på ytterligare en hos Dressman och den kostade 100 kr halva reapriset. Vi var ute i sista minuten men då får man desto billigare

 

   

 

Nu tog bilderna slut och även jag..  . Nu är det att fixa ny säng som gäller så vi kan sova i samma rum igen. Har man legat i samma säng i snart 30 år så känns det botten att måsta ligga i olika rum. Inte vår "cup of tea". Jag har flera gånger varit på väg in till sovrummet med kudde och täcke under armen men fått vända när jag tänkt efter hur ryggen skulle kännas på morgonen. Jag räknade ihop hur många sängar vi haft dessa 30 år och fick det till ca 8 men det kan vara fler.  

 

                        

                 

         

 


#Elbilspool #Art #Dea #Dressman #Säng 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards