Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 januari 2020

Serena film från 2014

Av Malin wiper - 30 januari 2020 15:30

 

Jag har sett en film som heter Serena och det är ett drama, romantik, histoira från 2014. För regnin står Susanne Bier. I rollerna: Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Bradley Cooper Rhys Ifans, Toby Jones, David Denick, Sean Harris, Ana Ularu, Sam Reid, Conleth Hill mfl

 

                                           

Handlingen

 

Episkt drama som utspelar sig 1929 då en timmerbaron och hans nya fru drar igång en serie dödliga händelser i deras strävan efter makt.

 

Recension

 

Filmen har fått rätt dålig kritik av en del men jag tycker den var bra. Helt rätt rollbesättning där alla gör bra ifrån sig men Jennifer Lawrence var ändå ett snäpp bättte. Vackert foto, bra tidsenlig miljö. Filmen började vackert med fina scenarion och gick sen över till lite krypande stämning så den byggdes upp lite lagomt utdraget. Den är baserad på en roman med samma namn av den amerikanska författaren Ron Rash från 208. Eftersom jag inte har läst boken så har jag inget att jämföra med.

 

                    animated-horse-image-0043                                       animated-horse-image-0043 

Antagligen föll denna film mig i smaken än om många kritiker tycker den är katastrofal. Så den har fått betyg från 1-3. Jag är benägen att ge den 3 träd i betyg av 5 möjliga för jag har sett så många filmer som är många gånger sämre än denna

 

animated-tree-image-0092    animated-tree-image-0092     animated-tree-image-0092


       

Trailern

 

Jag är inte i så bra form just nu så det kan bli lite tunnsått här i bloggen och om det fortsätter så här i ländryggen så måste jag ta kontakt med Fysioterapin. Jag fick titta på filmen i omgångar för jag kan itne sitta mer en ca 20 minuter åt gången. Ta hand om er och ha det så bra.

 

                 

                       Best Animations 

 

 

 #Serena #Susanne

 
 
Veiken

Veiken

30 januari 2020 16:16

Tråkigt att ländryggen bråkar med dig! Hoppas den tar sitt förnuft tillfånga och fixar till sig!
Det är så typiskt att man gillar något som recensenterna har dissat! Dom är ett släkte för sig! Bra då att man skapar sin egen uppfattning!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

31 januari 2020 08:00

Ja du det är urtrist men före detta så har det varit bra en längre tid. Tack för omtanken Veiken. Jag förstår inte att denna film blev så nedskriven för den var inte alls usel och dom spelar jättebra

Ha en jättefin fredag
kram från Malin

 
Bittan

Bittan

30 januari 2020 16:21

Hej! Så tråkigt att du har så svår värk i din rygg. Vi får hoppas det blir något bättre.
Här har jag också besvär med ryggen och har gjort för mycket nu så denna vecka tar jag det lugnt.
Krya på dig! Tänker på dig!❤
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 januari 2020 08:01

Jag har varit bra så länge i ländryggen så jag blev förvånad eftersom jag promenerar så mycket. Tack för din omtanke Bittan. Du vet ju hur det känns och som du säger så får man ta det lite lugnt då

Krya på dig du också vännen

Ha en härlig fredag
kram från Malin

 
Pisan

Pisan

31 januari 2020 12:17

Har du provat sånt där ryggbälte? Jag har ju också problem med min ländrygg, men inte samma problem som du för jag kan inte gå. Köpte ett ryggbälte på Lidl för ett tag sen och det funkar rätt bra, jag kan gå lite längre sträckor än tidigare med det. De finns att köpa på alla möjliga ställen och är inte speciellt dyrt.
Den filmen såg jag i höstas, den är bra tycker jag. Jennifer Lawrence är verkligen en bra skådespelerska.
Önskar er en fin helg! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 januari 2020 12:32

Det har jag inte provat men min man har ett sånt. Första gången han använde det så var det bra men sen hjälpte det inte. Jag har varit rätt bra i flera år nu och så fort jag får besvär så gör jag bindvävsmassage som gör att det släpper lite och sen kyla och promenader. Efter promenader så är jag rätt bra resten av dan så det är på morgonen som det är värst.

Vad bra att bältet funkar för dig. Jag skall testa min mans i morgon bitti och se. Tack för tipset

Vad kul att du också gillar filmen. Jennifer är verkligen en bra skådis

Ha en fin helg själv vännen
kramar från Malin
Mr T hälsar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards