Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 januari 2020

Av Malin wiper - 29 januari 2020 17:15


 

Här följer lite blandade bilder från Notudden Öster Mälarstranden i Västerås 


 

 


 


  

    

 

En katamaran


 

Koltrast


 

Talgoxe


   

Hackspett

 

      

  

Hoppas ni har det bra mina besökare. Det börjar mörkna redan vid 14.30-tiden så det är inte mycket ljus man får på dagarna. Jag kämpar med min ländrygg och är som värst på morgonen men efter en promenad och lite kyla på nedre ryggen så släpper det lite. Det blev en längre promenad i dag och det har nu blivit en bra vana. Ha det bra och sköt om er.

 

     

Ziggy Marley med Lighthouse. Ziggy Marley är en jamaicansk reggaemusiker, son till Bob Marley.

 


#Notudden #Hackspett #Ländrygg #Ziggy

Av Malin wiper - 29 januari 2020 11:00


 

Nu är gissningstävlingen avslutad men det var bara en person som var intresserad av att vara med. Det var Nilla och hon gissade rätt direkt. Det är en lampa gjord av petflaskor och det är botten på flaskorna man ser. Bra gissat Nilla och tusen tack för att du ville vara med. Det är ABF i Hallstahammar som har skapat denna fantastiska lampa och har den på en av sina väggar

 

Jag kommer att skicka ditt pris så fort jag kan. Klicka här för att se ditt pris. Hennes svar syns i kommentaren som nu är publicerad. Jag hör av mig till dig Nilla under dagen för när detta kommer in så är jag ute och promenerar.

 

                                                                                     

 

Klicka här för att se hur IKEA i Kungsbacka återanvänt petflaskor. Klicka här för att se annat man kan göra av petflaskor. Klicka här för att se lite andra saker man kan göra med en petflaska. Jag får sån lust själv nu att börja med återvinning av saker man annars slänger.

 

     


                                                   


Det verkar ha regnat i natt och det är 2 grader varmt. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag.

 

 

 #Gissningstävlingen #Petflaskor #ABF

Av Malin wiper - 29 januari 2020 07:00


                            

 

Jag köpte denna film på Ankis Fyndbod för 10 kr. Den heter A Love Song for Bobby Long och är ett drama från 2005. För regin står Shainee Gabel. I rollerna ser vi: John Travolta, Scarlet Johansson, Gabriel Macht, Deborah Kara Unger, Dane Rhodes, David Jensen, Clayne Crawford, Sonny Shroyer mfl

 

Handlingen 

 

Purslane, en viljestark kvinna, återvänder till New Orleans efter sin okända mammas död. Hon förväntar sig att flytta in i mammans hus, men finner det redan bebott av två alkoholister; Bobby - litteraturprofessor och hans protegé Lawson. Alla tre hävdar sin rätt till huset, och vad som börjar som ett triangeldrama, utvecklas snart till starka vänskapsband.

 

                           


                                                                   Skeie 

Recension

 

Filmen är gripande, varm, rolig och sorglig men väldigt mänsklig. Jag som inte har varit så förtjust i John Travolta förut tycker han gör en toppenroll i denna film. Han spelar en nerdekad typ så trovärdigt så jag blev impad. Alla skådespelare var superbra men John Travolta var bäst. Jag har helt missat denna film  så det var kul att få se den. Det är en feelgoodfilm med en rörande underton

 

Jag ger filmen 4 drinkglas i betyg av 5 möjliga1

 

  

Bluebox 

     

Trailern

 

                              

                                                                        Partykungen 

Nu är det onsdag och veckan rör på sig men känns lite långsammare än vanligt. I går ringde jag min bloggläsare Lena som numera är en kär vän. Vi har alltid nåt att prata om så det blir minst en timme varje gång. Alltid kul att veta vad som händer henne och allt annat i Göteborg där jag bodde i sammanlagt 10 år. Vädret är grått och trist igen så man får inte tillräckligt med ljus på dagarna. Fast det finns värre saker som händer så vi har en sjuk värld som har hög temp och det borde man börja göra nåt åt innan det barkar åt helsike. Jag börjar må dåligt av att läsa nyheterna för det är mest tråkigheter av alla de slag. Sköt om er och ha det så bra denna onsdag

 

                                                     

                                                                                                      Clip Art Mag

 

 

#Ankis #Bobby #Gabel #Lena

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards