Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 januari 2020

Av Malin wiper - 28 januari 2020 13:00



                          

 

Jag var in på vårt Apoteket Hjärtat och där hade dom halva priset på sminkborstar. Jag köpte en för löspuder (mineralpuder) från Idun och den hade kostat 199 kr men nu 99 kr. Det fanns även borstar för rouge och lite annat på deras hylla. Jag antar att detta finns på alla Apoteket Hjärtat 

 

                  animated-heart-image-0814          animated-heart-image-0814          animated-heart-image-0814          animated-heart-image-0814


 

Borsten är skyddat  av ett hölje och det är toppen 


 

Hela borsten är innesluten så man trycker upp den ur fodralet. Till saken hör att den är mycket mjukare och skönare mot huden är mina andra borstar.


 

Så här ser mina andra två löspuderborstar ut och det är bra att ha minst 2 st för man måste tvätta dom efter några gånger och då har man andra att ta till. Nu har jag tre stycken 

 

                             


                                                                        Comet Norden AB

 

Till rouge har jag två såna här borstar och dom är mjuka och behagliga. Rouget ovan köpte jag hos Shop Esmeralda här i Hallsta. Dom har allt i IsaDora smink och det är ett milt och luktfritt smink som jag för det mesta använder mig av

 

     animated-make-up-image-0112 

  

För några år sedan köpte jag denna träsak där man lägger/sätter sina sminkborstar, ögonbrynspenna, pincett mm

 

                                         

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på detta ställ för sminkborstar. Det finns hur många varianter som helst av sminkborstställ


 

Matpiraten säljer dom just nu Kornmo fullkorn för 10 kr/paket. Annars kostar dom ca 21.95 på nätet men på butik lite lägre ca 19-20 kr. Det är såna jag äter istället för smörgås för magen mår så bra av dom. Dessutom är dom inte söta så man får inget sockersug. Det finns fortfarande många paket kvar på hyllan


 

Jag köpte 10 paket så nu har jag för ett tag framöver. Matpiraten finns bara i Hallstahammar och Katrineholm än så länge.

 

  

Jag har för det mesta skivad banan på mina kex och under en färskost från Lidl. Ibland hackar jag lite vanötter eller cashewnötter och lägger på toppen. För att variera mer så har jag ibland även skivad leverpastej eller ost på kexen men min mage mår som bäst med banan på kexen. Jag äter sällan vanligt matbröd hemma. Det jag tål bäst ute är focaccia som serveras på Hallsta Café & Restaurang.  

 

 

Det är den här färskosten av märket Milbona Bio Organic soft Spread classic som jag använder på kexen. Den får man tag på hos Lidl. Äter jag vanligt bröd så använder jag den även istället för smör

 

  

I går städade och rensade jag 4 lådor från denna förvaringsmöbel "Trofast" som står framför vår säng i sovrummet. I dag skall jag fortsätta och ta några lådor till. Möbeln köpte vi på IKEA Västerås för 3 år sedan då vi flyttade hit och den fanns på barnavdelningen. Den är i 3 delar som vi satt ihop och väldigt praktiskt. I lådorna som är lätta att dra ut har vi: sysaker, tvätt som skall strykas, t-shirts, hobbysaker, sockor, Plastinsats för smycken som inte ryms i smyckeskrinet mm. Dessa förvaringsmöbler finns i olika färger, former och storlekar. Sen har vi en rejäl byrå där vi har två lådor var där vi har underkläder och annat 


Klicka här för att se en annan förvaring. Klicka här för att se hur man kan sätta ihop "Trofast" på ett annat sätt. Det var lite dumt att vi valde svart för dammet syns direkt så vi kanske sätter på nåt självhäftande i ljusare färg så småningom

 

  

Klicka här för att se en annan förvaring. Klicka här för att se hur man kan sätta ihop "Trofast" på ett annat sätt. Det var lite dumt att vi valde svart för dammet syns direkt så vi kanske sätter på nåt självhäftande i ljusare färg så småningom

 

   

I dag har vi varit inne på Matpiraten och köpt en laxsida för 119 kr/kg och vi tycker att deras lax över disk är den bästa och godaste. Min man skar upp lagomt tjocka bitar och sen fryste vi in utom dom två vi åt av till lunchen. Ibland har dom laxen för 99 kr/kg och då brukar vi köpa två laxsidor

 

       

Häftigt!. Ha nu en fortsatt fin dag och tack för att ni tittade in

 


#Apoteket #Sminkborstar #IsaDora #Kornmo #Milbona #Förvaringsmöbel #Laxsida 

Av Malin wiper - 28 januari 2020 08:00


 

Vi gick förbi Hammarteatern i går och då såg jag att stolen som vandrat runt i centrum nu stod placerad framför teatern

 

                                                                                      webcomicMs net

 

Det är en fin stol i lite retrokänsla. 


 

Min man fick bli modell och sätta sig på stolen efter att han torkat bort fukt med pappersnäsdukar


 

När han undersökte stolen så såg han att den var trasig under på ett ställe. Tur att den inte stolen kollapsade när han satt sig på den


 

Nu har vi beställt biljetter till Hammarteaterns föreställning "Fångad på nätet". Våra biljetter gäller lördag 1 februari 16.00 och det blir första gången vi besöker Hammarteatern och det skall bli spännande. Biljetterna kostar 150 kr/st men med scenpass så kostar det endast 100 kr. Vi kom sen på att min mans bror skulle komma till oss samma dag så vi ringde honom för att fråga om han ville följa med, det ville han så han sover över från lördag till söndag. Det är på tiden att vi går på en föreställning för vi har ju bott här snart i 3 år

 

     

Ett litet smakprov på ett stycke som visades 2019 på Hammarteatern 

 

                                            

                                       Finn

 

Står man längst upp framför Hammarteatern så kan man få en fin bild över Thore Skogmans plats. Klicka här för att komma in på Thore Skogman museum


 

En färgstark fingervante som satt på en trädgren så snyggt. Är man ute och promenerar och ser sig omkring så kan man dyka på en del både roligt och tråkigt i och med nedskräpningen som bara blir värre


 

Här har vi promenerat några gånger


 

En blålila cykel stod på ett ställe och lyste upp

 

  

Detta är Bibliotekets baksida där dom håller på att byta fönster. Förut jobbade dom med framsidan.  

 

Tisdag och en bra bit till lördagen som jag ser fram emot i och med teaterbesök. Efter att ha varit flera dagar med sol och ett härligt ljus så har vi åter fått det grådaskiga vädret. Det är inte riktigt ljust på dagarna men vi får se hur det blir i dag. Ha en toppenfin dag och sköt om er

 

            

Klicka här för att se en katt och en surikat som blivit bästa vänner  

 

#Hammarteatern #Stolen #Thore #Fingervante #Cykel #Bibliotekets

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards