Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 januari 2020

Av Malin wiper - 26 januari 2020 17:30

 

I går var vi till Västerås gäshamn för en lång härlig promenad. Vädret var sagolikt och luften lätt att andas så vi bara njöt där vid det spegelblanka vattnet. Det är mer folk än man tror som är ute och promenerar.

 

 

På vänster sida ligger båtar förtöjda som snart skall i vattnet igen. När man ser bilderna jag tagit så tror man att det är vårbilder, nästan sommar. Förra året samma tid hade vi rätt mycket snö.

 

 

Lite närmare mot ett rött hus trähus

 

  

Här har dom ramper som används på sommaren för olika vattenaktiviteter. ntar att det är 

 

 

Här stod förut Restaurang Sjökrogen som brann ner. Nu har dom byggt upp en ny byggnad och den går under namnet Mälarkrogen Restaurang - Konferens


 

Titta så fint dom staplat upp stolarna som sen placeras ut när det blir varmare

 

  

  

 

Så här ser det ut på baksidan av restaurangen. Tänk att sitta på andra våningen och ta del av allt hamnliv på vår och sommar. 

 

      

  

Dagens mat i söndags kostade 199 kr och det är lite för mycket för vår plånbok numera. Det kanske är billigare på vardagarna. Däremot kunde man få en fika för 50 kr. 

 

 

Det var verkligen en Lisa för själen att promenera där i går. Avstånd känns inte så jobbiga längre i och med att vi fått upp konditionen

 

                       animated-boat-image-0040                                      animated-boat-image-0040            

 



Jag har fått lite stressymptom av att starta ett Instagram. Det bara snurrar i huvudet men jag har lyckats skapa ett och tagit mig in men jag förstår nu att jag inte kan vara så aktiv där. Fotar ju aldrig med mobilen annars. Sen måste man ju göra allt från mobilen till Instagram och min mobil har ju 4 år på nacken så det blir inte så bra bilder som med min kamera. I morgon skall jag läsa in mig mer på detta med hjälp av min man men han är inte aktiv där heller så vi får se. Märker verkligen att jag har en utbrändhet bakom mig som skadat mig. Bloggen tar sån tid och jag är även vilande från facebook. Många slutar nog att blogga och är på Instagram istället men jag har svårt för att lämna bloggen. Ni får se mig lite mer där när jag kan allt men jag kan kommentera och gilla hos er. Jag har tagit fler bilder från hamnen men dom ryms inte här. Ha nu en fin kväll och tack för att ni tittade in

 

     

Marc Broussard and Drew Angus med Sittin´On the dock of the bay (Otis Redding cover) 

 

Nu har jag fått in en gissning på min "Gissningstävling". Tävlingen avslutas 29 januari 11.00

 

#Gästhamn #Ramper #Mälarkrogen #Instagram #Marc

Av Malin wiper - 26 januari 2020 12:30

  

I går fotade jag en fågel som satt på ett tak nere vid småbåtshamnen i Västerås. Den satt där länge och kvittrade men till slut kom en annan fågel och dom flög iväg tillsammans

 


Jag fick en liten filmsntt men jag undrar vad är det för fågel?, är det nån som vet. Jag gissar själv på Pilfink


 

Vi parkerade bilen vid Svartån för att gå runt lite och då såg jag massor av änder som gick omkring i en klunga. Jag zoomade kraftigt istället för att gå närmare


          

Stå inte där och tjura..  utan häng med..


                                

                                                                 Inkvia

 

En cykel som plundrats på sitt framhjul. Det verkar vara fritt fram nu för både brottslingar och såna som skadar egendom och mycket annat. Så blir det när man drar in på närpoliser. Dessutom sitter man rätt rättslös som ordentlig person om man drabbas av ex brand, stöld eller annat. 

 

 

Nu säger jag hej!, med en tyguggla som jag såg på Stadsmissionens second hand i Västerås. Klicka här för att se ett klipp med massor av ugglor 

 

       

Magnus Uggla med Astrologen

 

TV tipset: En kväll för Marie FredrikssonSVT play. Jättefint hyllningsprogram till Marie

 

 

Ugglor jag fotade hos Ankis Fyndbod för ett tag sen. Det är verkligen skrämmande detta med coronaviruset. Verkar ju vara stor risk för spridning. I går kände jag mig förkyld men i dag mår jag bättre så den kanske inte bryter ut. Jag har min vanliga låga temp 35,9.  Jag har öppnat ett Instagram men det tar lite tid att läsa in sig på allt. Jag är inte van att göra så mycket från mobilen som jag kommer att få göra nu. Dessutom har jag en mobil som nu är 4 år gammal så bilderna blir ju inte heller så bra. Jag är ju mer van vid en vanlig kamera. Jag fortsätter i morgon att sätta mig in i hur det går till men nu finns jag där i alla fall. Ha det bra kära besökare.

 

Klicka här för att komma in på min gissningstävling

 


#Pilfink #Svartån #Tjura #Framhjul #Tyguggla #Magnus #Ankis

Av Malin wiper - 26 januari 2020 07:30


                           

 

Det var länge sen jag hade en gissningstävling på bloggen men när jag såg denna läckra lampa på en vägg hos ABF Hallstahammar så kunde jag inte låta bli. 

 

              animated-light-bulb-image-0025          animated-light-bulb-image-0025          animated-light-bulb-image-0025          animated-light-bulb-image-0025


Vad är lampan på bilden tillverkad av? det är ni välkomna att gissa på och vinnaren får ett pris. 

 

Ni skiver bara en kommentar i bloggen vad ni tror det är och jag publicerar inte kommentarerna förrens jag har en vinnare. Ni har tid på er tills på onsdag 29 januari kl 11.00 Den som kommer in med rätt svar först får ett pris. Om jag inte får in rätt svar så får ni en ledtråd.

 

Så här ser priset ut:

 

 

En fin skärbräda från Hemtex

 

 

Plus en rolig disktrasa och servetter med leoparder som mönster också detta från Hemtex 

 

                                           animated-leopard-image-0010


  

Så här ser lampan ut tänd. Den var verkligen annorlunda och det krävs fantasi och kreativitet för att komma på nåt sånt


 

Jättesnygg gardin hos ABF som påminner om 1950-1960-talet.

 

I går började jag frysa, bli snuvig och hade torrhosta så risken är att jag åker på en förkylning efter 3 förkylningsfria år. Hoppas inte. Ha en vilsam och mysig söndag. Lycka till! om ni vill vara med i gissningstävlingen

 

       

Ett kul prank..  


#Gissningstävling #ABF #Prank

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards