Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 januari 2020

Av Malin wiper - 18 januari 2020 13:30


   

Vi tog även en sväng till Myrornas second hand i Västerås i går. Jag kände på mig att vi skulle åka dit och det var tur. Jag rev ju ner vår lampa från öltunnan i vardagsrummet för ett tag sen och den var i keramik så den gick mitt itu. Kände då att det skulle passa bättre med en jordglob med belysning på tunnan. Så hade jag på 1970-1980-talet. Tror ni inte att jag hade sån tur att jag hittade en helt ny jordglob för 299 kr där. Den inpackad i plast

 

                                              

 

På kartongen står det Melinera Illuminated Globe. Vi gjorde inget stort fynd såg jag på nätet för man kan få en sån ännu billigare men med frakten så blir det nog samma pris ändå. En del saker på second hand är för högt satta i pris har jag märkt. t


 

Så här ser den ut när jag packade upp den.


Jag filmade globen när den fått sin plats på öltunnan och irl så ser det jättefint ut och lyser bra


 

Söstrene Grene hittade jag en plåtlåda som har samma färg som en del förvaring jag har i toaletten. Den kostade 72 kr och står nu högst upp på min hylla i toaletten med olika förpackningar ex. rengöringskräm, spray mm. Lådan fanns bland deras barnsaker så man kan faktiskt hitta saker där också till vuxna. Den är lite rolig med kaninen som dekoration              

 

 

Den passade jättebra på hyllans övre plan

 

                      animated-rabbit-image-0214                   animated-rabbit-image-0214                   animated-rabbit-image-0214


 

Jag köpte en liten toalettväska som jag skall ha min duschmössa i hos Flying Tiger för 20 kr

 

                                


Jag har sammanlagt 3 duchmössor och en av dom ser ut som ovan. Två har jag i badrummet och en i toaletten. Det är jättebra när man skall ta bort sminket så man inte får sminkborttagning i håret. Även dom gånger man duschar men inte tvättar håret. Jag har torrt hår på grund av att jag har lite lockigt och då kan man inte tvätta håret lika ofta som dom som har fett hår


 

Köpte även denna anteckningsbok där jag skall skriva ner saker att göra, och även dokumentera mina promenader. 

 

 

Flying Tiger har dom många roliga saker. Här ett par partybrillor med ögonfransar..  

 

 

Här får man lite Elton John feeling. Klicka här för att se några av hans roliga och färgstarka glasögon

 

     

Elton John med låten Sorry seems to be the hardest word (1976). Här ser man också ett par av hans häftiga partyliknande glasögon. Klicka här för att se vad jag skrev om filmen Rocketman som jag såg på Sagabion. Nu har vi avklarat vår första promenad och det återstår en efter vår sena lunch. Hoppas ni alla har en festlig och skön lördag.  

 

                                                  


                         Maskeradtillbehör 

 

#Myrornas #Jodglob #Plåtlåda #Flying #Partybrillor #Elton 

Av Malin wiper - 18 januari 2020 08:30

 

Vi hyrde elbilen 5 timmar i går från Hallstahem. Vi åkte direkt till Erikslunds Shoppingcenter och där fick min man tag på denna fina jacka hos Kapp Ahl. Den hade kostat 1000 kr men nu endast 300 kr. Hans vinterjackor sjunger på sista versen. Denna jacka kan han ha ett bra tag än och kragen är avtagbar

 

                          


                                 Newport

 

Den känns lite som en flygarjacka från förr i och med tygmärkena på jackan och även kragen. Det är även nåt i kvaliten lite så där blankt och vattentåligt. Vi har sällan råd att köpa nåt till fullpris i och med en pension som blev lägre på grund av sjukdom. Annars hade vi haft många tusenlappar mer. Så det blir på rea eller second hand som vi handlar för vi vill även ha guldkant på tillvaron

 

                  animated-aeroplane-image-0278                  animated-aeroplane-image-0278                  animated-aeroplane-image-0278


   

Ett tygmärke som sitter på ena ärmen. Jackans märke är Hampton Republic


 

Så här ser han ut i jackan och han kan även ha den om han går ner i vikt för den sitter så pass tight.

 

      

Jag får lite den här känslan när jag ser jackan. En scen från filmen The Spirit of St Louis från 1957


 

Jag såg massor av blommiga skjortor som kommit in och det minner mig om 1970-talet då det var högsta mode för män. Då var även rosa skjortor moderna. Nu är dom lite uppdaterade


 

Här två stycken med vit botten och blå blommor


 

Dom hade massor av reaskjortor som var nedsatta med 70%. Här en med lite fantasiblommor i olika färger


 

Här en med persiskt mönster som också var inne under 1970-talet. Denna skjorta är i smalrandigt manchester och den var supersnygg. Det fanna många fler. Personalen på Kapp Ahl är supertrevliga så det var en fin stämning. Sen fick vi bra hjälp

 

 

Själv köpte jag mig en BH som hade lite vaddering och sånt har jag inte haft förut. Det var så pass lite så det inte känns uppstoppat. Den är grå och känns lite mer som kvaliten på ett klädesplagg men tunnare. Det går inte att få fram riktigt hur den ser ut. Sen köpte även trosor på rea så det gäller att passa på när det är 70%. bh:n var inte på rea så den kostade 199 kr.

 

  

Sen var det dags för en fika på IKEA Café där dom har jättegoda muffins. Nu på morgonen så skall jag tona håret och sen blir det en promenad igen. Ha nu en festlig och härlig lördag

 

                          


     

Hunden Lotus i Talang 2020. Detta är ett annorlunda nummer vad gäller hundfreestyle. Så häftigt 

 

#Erikslund #Kapp #Jacka #Skjortor #Spirit #BH #IKEA #Lotus

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards