Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 januari 2020

Av Malin wiper - 14 januari 2020 19:30


      

Jag har skapat ett nytt bildspel av lite bilder från några av min och min mans promenader. Detta år 2020 har jag för avsikt att lära mig blanda bilder och filmklipp i mina bildspel. Bildspel hade jag inga problem med och behövde knappt nån hjälp men just att få in filmklipp är jag osäker på. Min son har skickat en bra sajt jag skall använda mig av.

 

Bildspelen har jag hittills fixat i Ashampoo Slideshow Studio HD 4. Efter att man gjort klart bildspelet så går man till Youtube och sätter in detMusiken har jag lånat från Tribe of Noise där jag är medlem

 

 

Önskar er en strålande kväll gott folk

 

Helt plötsligt kom jag på ett ordspråk som man hörde mycket förr: Upp som en sol och ner som en pannkaka. Klicka här för att se vad som skrivs om detta på en sajt. 


#Bildspel 

Av Malin wiper - 14 januari 2020 13:00



                   

 

Lite blommor jag fotade på Åsby Hem & Trädgård i går. Blomsorteln ovan är Ranunkel. Det är en blomma som jag också börjar gilla skarpt.

 

       

  

  

  

    

  

   

  

   

Här har vi vårväder men i Afrika och Egypten snöar det så vi har upp och nervända världen. Klicka här för att se och läsa. Fast i dag regnar det rätt mycket och blåser så in i norden. Det är 3 plusgrader Nu får ni ha en fortsatt fin dag. Puss & kram på er mina fina besökare. Vi har varit ute på vår första promenad och det gällde att hålla hårt i paraplyerna. 

 

Nu får ni ha en fortsatt fin dag. Puss & kram på er mina fina besökare

 

      

Vilket härligt klipp med Lost Bravos många, många år senare. Låten heter Black Is Black. Klicka här för att höra samma låt med dom fast för många årtiondens sen. Klicka här för att höra dom 2010

 

Loa Bravos var en spansk beat grupp som bildades 1965. Låten ovan nådde nr 2 i Storbritannien i juli 1966 och nr 4 i USA (den första spanska gruppen som gjorde det), och sålde över en miljon skivor 

 


#Åsby #Ranunkel #Högkänslig #Afrika #Los

Av Malin wiper - 14 januari 2020 08:30


                        

 

This Beautiful Fantastic är en brittisk romantisk dramafilm från 2016 regisserad och skriven av Simon Aboud   I rollerna ser vi: Jessica Brown Findlay , Tom Wilkinson , Andrew Scott , Jeremy Irvine , Anna Chancellor , Eileen Davies .

 

Jag såg filmen på SVT play

 

 

 

                                         

                                                         Magalu

 

Handlingen

 

Bella Brown är en udda tjej med ett unikt förflutet som arbetar i ett bibliotek när hon försöker skriva en barnbok. Hon hatar också växter, men som ett villkor för hyresavtalet i sitt hus måste hon underhålla trädgården. Hennes hyresvärd blir medveten om att hon försummar trädgården och ger henne en månad att fixa landskapsarkitekturen eller vända sig bort. På vägen utvecklar hon relationer med sin grumliga granne, hans kock / hushållerska och en uppfinnare som besöker biblioteket.

 

Recension

 

Jag blev positivt överraskad över hur bra filmen var. Jag har inte hört talas om den förut, den var lite annorlunda. Bra skådespel  och en stor dos magi och drama som gifte sig väl med varandra. Jag hade inte läst nåt om filmen utan gav mig bara hän. Skriver inget mer utan se den gärna

 

Jag ger filmen tre starka lila blommor av 5 möjliga i betyg. 

 

 

animated-flower-image-0058               animated-flower-image-0058                 animated-flower-image-0058                   


         

Trailern till filmen

 

     

Ett av soundtracken till filmen som här sjungs av Willie Nelson. Låten heter Bring med sunshine

 

I går blev det inga promenader på grund av bilturen men i dag är vi igång igen. Vi skall ta våra vanliga två promenader. Hoppas ni får en fin tisdag mina kära besökare


#Beatutiful  #Simon  #Willie 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards