Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 januari 2020

Av Malin wiper - 13 januari 2020 17:00

 

Som jag skrev i morse så åkte vi med elbilen till Skinnskatteberg det ligger norrut från Hallstahammar och det är 5,5 mil dit. En fin älg stod utanför Skinnskattebergs Kommun. Från början var älgen ett jakttorn


 

På lite närmare håll. Vi åkte in i samhället och var positiva och förväntansfulla men det förvandlades till besvikelse så det var nog inte vår dag i dag. Jag vet inte om jag skall ta med några foton mer från besöket. Förra gången var det fantastiskt.

 

Klicka här för att läsa om när älgen tyvärr blev vandaliserad. Den är döpt till Hasse

 

   

Eftersom vi åkte på motorvägen så försvann elförbrukningen snabbare så vi hann inte åka nån annastans men när vi närmade oss Hallsta så åkte vi förbi Åsby Hem & Trädgård. Då sa min man: kan vi inte åka in dit och ta en fika. Jag kände att det var ett bra förslag så vi satt oss ner med varsin god tekaka med ost och skinka. Det var så lagomt med folk för det är ju januari. 

 

            

Helt plötsligt ser jag Shirley Clamp i kaffekön med sällskap. När dom beställt så sätter dom sig vid bordet bredvid vårt. Det går tusen tankar i huvudet hur jag skall göra för att få en bild på henne. Jag väntar tills dom nästan fikat klart och frågar henne, och hon var hur gullig som helst och ville även ha med mig på bilden. Hon var färgstark, fin och trevlig, men så synd att jag inte hade mitt autografblock med mig

 

       animated-leopard-image-0022                                            animated-leopard-image-0022

 

Klicka här för att läsa vilket bra betyg Shirley Clamp fick för sin show på Maximteatern i november 2019. Klicka här för att se ett klipp (trailer) från Maximteatern. Klicka här för att höra en låt från showen

 

      

När jag skulle välja låt så fastnade jag ändå för "Min kärlek" men i en annan version som är mer avskalad. Den gillar jag 

 

 

Jag tog lite fler bilder från Åsby men dom kommer i ett annat inlägg. Det har varit vindstilla, nollgradigt och soligt i dag. Det blev till slut en bra dag och vi lämnade tillbaka elbilen en timme tidigare eftersom den började ladda ur. Vi är supernöjda med elbilen och hoppas det funkar så den får vara kvar. Nu önskar jag er en Härlig januarikväll. 

        


#Skinnskatteberg #Åsby #Shirley

Av Malin wiper - 13 januari 2020 13:00

 

Är man ute och promenerar så kan en sån här skönhet dyka upp. Det är en Opel Kapitän De luxe från 1962. När jag höll på att fota bilen så kom killen som ägde den ut från sitt hus. Han har fixat med bilen i garaget och nu skulle han åka ut med bilen lite. 


 

Opel Kapitän är en sån snygg och elegant bil och såna såg jag en hel del då jag växte upp. Formspråket är en ögonfröjd. Att se en sån i verkligheten blir en fulländad upplevelse. Klicka här för se ett klipp


 

Baktill med snygga lyktor och annat.  

 

      

                                              

                                                                            Opel Kapitän T-shirt 

 

Fick en bild då den for iväg men ingen framifrån så jag hoppas få se den igen till våren


      

Här kommer en låt med Elvis från 1962 samma årtal som bilen. Låten heter Goos Luck Charm

 

Detta inlägg skrev jag i morse och tidsinställde innan vi åkte iväg med elbilen. Ha en fortsatt härlig måndag. Tack för att ni tittade in till mig. 

 

                              Animated Car Pictures 28 - 319 X 216  


#Kapitän #Elvis

Av Malin wiper - 13 januari 2020 08:00

 

I lördags då svågern var här så åt vi på Dala Sushi. Han var så nyfiken efter att vi berättat hur god sushi dom har där och väldigt fin och passande inredning. Min svåger bjöd oss på maten och det tackar vi så mycket för..  

 

 

Här blir vi serverad av en trevlig man

 

 

Min man valde en 12-bitars sushi och så här läckert ser det ut

 

 

Svågern slog på stort och tog en 15-bitars. Han blev väldigt nöjd och tyckte också att det var en fantastisk sushi. Dom åt misosoppa före och den älskar min man.

 

             


                   Sushikniv från Kniv & Gastro   

En del av svågerns sushi på nära håll. Jag gillar att dom dekorerar sushin så fint och fantasifullt

 

 

Jag har snöat in på vegetarisk sushi som jag tycker är supergod men jag tog bara 9 bitar för det är helt lagomt för mig.

 

                                         


                                                       Design av gaffelknivspinnar 

 

Kolla in sushin med sparris med lite topping på, så god. Sen har har dom en magiskt god tofu-sushi längst till höger. Jag som inte har gillat den sorten förut men dom kan verkligen sin sak och sina smaker

 

 

Det strömmar musik ur den lilla USB högtalaren och man kan inte fatta att det blir sånt bra ljud av en sån liten sak. Just då spelades det lite låtar av Queen och det gillades.

 

      

Då passar det bra med Queen och låten Somebody to love. Freddie Mercurys röst var makalöst bra

 

 

Så här såg det ut då vi promenerade ner till centrum. Lite snö på marken och kallare

 

 

När vi sen gick hem så såg jag en bil med en motorbåt på släp

 

Då har vi en ny vecka att se fram emot och vi börjar veckan med att åka ut i elbilen från Hallstahems elbilspool. Vi är ju trogna "Poolare" och skall så förbli. Ha nu en skön början på veckan mina fina besökare.

 

     

Jag hittade ett jättefint och informativt klipp ang Hallstahems elbil 

 

#Dala #Serverad #Vegetarisk #Sparris #Högtalaren Queen #Motorbåt #Elbil

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards