Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 januari 2020

Av Malin wiper - 12 januari 2020 13:30


 

Omtalat och mycket omtyckt sällskapsspel!. SYBARIT – Spelet om livet runt det dukade bordet!. Vi köpte spelet på second hand för 25 kr men på nätet varierar priserna från 30-199 kr. Jag får inte fram vad spelet kostat när det var nytt och vårt hade inte ens använts utan allt var inplastat. 

 

Klicka här för att läsa en längre beskrivning av hur man använder spelet. Klicka här för att komma in på ett ställe där spelet kostat 299 kr men det har utgått nu.

 

   

Vi spelade detta spel i lördags med min mans bror och det var rätt kul men lite bökigt att läsa in sig på men till slut gick våra poletter ner. Spelet ligger i en plåtlåda

 

       

 

Vi började att spela och använde en av två kortlekar och i plåtlådan låg frågor och baksidan svaren

 

   

 

Sen skrev min man upp på medföljande block och penna ställningen. Naturligtvis vann min man för han är så påläst och har läst böcker om allt möjligt i många år. Varje stad eller kommun man kommer till så fungerar han som guide. Fast han fick en del frågor som även jag kunde så man vet aldrig ändå hur utgången blir. Jag kom på andra plats och det var jag nöjd med men det kan ändra sig till kommande spel. Vi hade i alla fall en trevlig stund.

 

                  animated-playing-card-image-0038              animated-playing-card-image-0001              animated-playing-card-image-0038              animated-playing-card-image-0001

 

   

Innan detta så bjöd vi på kaffe med olika bröd och pålägg. Vi hade ju köpt matbröd hos Håkans Hembageri men jag glömde fota när vi satt vid kaffebordet men brödet ser ni ovan och nedan. Det var jättegott enlig männen.

 

 

Min man hade köpt detta bröd på ICA Matkassen som såldes ut för 15 kr/paket. Leksands tre kullor Julkryddor och vört. Det var jättegott enligt min man och svåger. Jag äter mest Kornmo fullkorn när jag är hemma för magen mår så bra av dom.

 

      

Detta är en musikgrupp som heter Mea Culpa Jazz

 

Vi har gått vår första promenad och det kändes helt underbart än om det blåser rätt kraftigt. Solen skiner och det är  klarblå himmel och nollgradigt. Vi gick ut igen efter lunchen som bestod av stekt laxfilé med massor av buljongkokta grönsaker och potatis.Vi har nu fått upp konditionen så pass och jag börjar må bättre så vi kan se fram emot sånt vi inte kunnat genomföra på ett tag. Ha nu en fortsatt fin söndag mina kära besökare

 

                                 

 

#Sybarit #Håkans #Leksands #Mauricie

Av Malin wiper - 12 januari 2020 08:44

        

I går kväll kändes det som jag stod och balanserade på ruinens brant för händer nåt tråkigt så tar jag ut allt i förskott. Helt plötsligt så sker det nåt med min nästan nya dator. Min man trodde ljudkortet var väck för vilken kanal jag än tittade på så bara brusade och sprakade det. Sen började programmen att stoppas upp och jag måste starta om och det skedde både på SVT play, TV 4 och Youtube. Jag stängde datorn och fick låna min mans laptop som var min förra dator men min man rustade upp den och använder den själv men han har även en stationär dator. Tur att vi hade den i alla fall men då måste man ju flytta över filer och bilder.

 

   

Jag blev deppad för det var nog inte mer än ett år sedan jag köpte datorn och valde då Legion Lenova som är en starkare dator på grund av att det är en speldator. Jag såg ekonomin rasa framför mina ögon och somnade med ångest. När jag vaknade så tänkte jag att jag ändå skulle starta upp laptopen för att spara ner dom bilder jag behövde för kommande inlägg. När jag sen kom in i datorn så fungerade den bra helt plötsligt och inga problem uppstod. Jag blev så otroligt lättad så jag nästan grät. Man kan kalla mig för "Katastrof-Malin". Det konstiga är att man kan vara så dubbel för jag är alltid fullt fokuserad när det gäller annat ex som en gång då jag hamnade i en cykelolycka och styrde upp hela situtationen och var helt fokuserad på att få det att fungera tills ambulansen kom.

 

              

                   Best animations 

I och med detta så satt vi upp oss på elbilen i går för att åka in i morgon till Media Markt där jag köpte laptopen men nu behövs ju inte detta. Vi tog då ett beslut om att ha kvar hyrtiden för då kan vi åka till Skinnskatteberg och "Omtanken" för att lämna in saker vi rensat ut från våra skåp. Vi har tre stora kassar med grejer som vi inte har nån användning av längre. Det känns som vi behöver detta och då kan jag fota lite mer i fina Skinnskatteberg. I och med dessa händelser så har jag inte fått klart några bilder från i går så det kommer ett inlägg senare med vad vi sysslat med när min mans bror var hit.

 

  

Här ser ni dom tre kassarna som kommer att bli fyra innan dagens slut. Omtanken är så bra för när dom sålt vidare så skänks pengarna till behövanden och dom har projekt som kan genomföras och förenkla för människor. Klicka här för att läsa lite mer utförligt vad pengarna går till. Klicka här för att se när vi var dit sist del 1. Klicka här för del 2

 

 

Min man lånade min kamera i  går morse för att fota himmelen från hans datorplats i vardagsrummet. Den var magisk. Eftersom vi fick besök så blev det bara en promenad i går så nu är vi på väg att ta igen detta men vi har ändå promenerat  9 gånger på en vecka. Nu säger jag Hej! och önskar er en härlig och vilsam söndag.

 

Denna låt som heter Crash! Boom ! Bang med Roxette passar ypperligt nu på grund av titeln

 

#Balanserade #Lenova #Omtanken #Roxette

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards