Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 januari 2020

Promenad i Hallstahammar, arkitektur, utsmyckning, Utegym och Leo Rojas

Av Malin wiper - 9 januari 2020 14:00


                        

 

Vi gick ut på vår första promenad för dagen och det första jag såg var denna roliga utsmyckning bakom en buske. En glad svamp..  . Vi hade uppehåll med promenader över jul och nyår så vi var rätt stela när vi började nu igen. I dag släppte det och vi känner oss mjukare och rörligare igen. 

 

 

Gick förbi ett hus där dom gjort vedförvaring i en gammal mjölkhämtare, så påhittigt

 

                                     


                                                                         Skellefteå Museum 

 

En annan härlig syn med lite julpyntat som fått dröja sig kvar

 

 

En sån här syn gillas av mig och ännu bättre med våra rondellcyklar bakom liften

 

 

En rolig utsmyckning som överraskar. Dom har ställt en cykel på en höjd och sen fixat till en docka med hjälp av kartonger ser det ut som och sen har dom klätt på den. Så häftigt! man blir glad

 

 

Lite närmare

 

 

Kul med arkitektur som överraskar och inne i dessa finns två verksamheter. Klinik fina fötter och Ansas Hårvård

 

 

Min man testar utegymmet innan vi gick vidare

 

 

Vi handlade lite på ICA innan vi gick hem. Jag har fler bilder men dom får komma med i ett annat inlägg

 

    

Nu säger jag hej för denna gång med lutande "Malin" i Hallsta..   

 

                                 

 

      

Leo Rojas live med orkester. Han är en favorit men jag har inte sett honom i ett sånt här sammanhang. Jag har mest haft inne klipp där han står i naturen uppe på berg eller andra vackra miljöer och spelar på sin panflöjt. Nu har vi ätit och skall ut och promenera igen för vädret är jättefint nu med en klar hög luft och lite solsken. Ha det bra och sköt om er

 

#Svamp #Mjölkhämtare #Julpyntat #Rondellcyklar #Utsmyckning #Arkitektur #Utegymmet #Leo 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

9 januari 2020 17:06

Här hittar jag många små underfundiga trevligheter och en lutande Malin.
Tack!

Kram

http://https://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

9 januari 2020 18:47

;) ;) Härlig och rolig kommentar. Du kan du Karin

Ha en fin kväll
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards