Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 december 2019

Long Shot film från 2019

Av Malin wiper - 27 december 2019 16:15



                               

          

Den här filmen Long Shot såg jag tillsammans med min son dan före julafton. Han hade med sig den men trodde inte jag skulle gilla filmen, men man vet aldrig med mig. Har inte varit nåt fan av Seth Rogen men i denna film passade han in bra. 

 

Det är en komedi, romantik från 2019 och för regin står: Jonathan Levine. I rollerna ser vi: Charlise Theron, Seth Rogen, June Diane Raphael, O'shea Jackson Jr, Ravi Patel, Bob Odenkirk, Andy Serkis, Randall Park mfl

 

                          

 

Handlingen

 

Han är en hårdkokt politisk journalist. Hon är en av landets högsta diplomater. När Fred Flarsky återförenas med sin första förälskelse, som också råkar vara den amerikanska statssekreteraren Charlotte Field, charmar han henne med sin ironiska humor. I sina förberedelser för att ta sig in i Vita Huset, anlitar Charlotte Fred för att hjälpa till att skriva hennes kampanjtal, och deras omistliga attraktion leder till en världsomspännande kärleksaffär.  

 

Recension

 

Jag var lite rädd för att filmen skulle vara en "snubbelkomedi" men så var inte fallet. Den var händelserik, rolig och hade ett budskap. Bra skådespelare överlag och bra regi av Jonathan Levine. Nu fick man sig en ny feelgood-film och det behövs. Alexander Skarsgård hade en liten roll i filmen men spelade sin rollkaraktär så bra så han blir ändå ihågkommen. Filmen kändes även så svensk eftersom en ganska lång scen utspelade sig i Stockholm. En Robyn-låt spelade en symbolisk roll mot slutet. Även en Roxette-låt återkom flera gånger. Jag och min son fick oss många goda skratt under filmens gång och den kändes inte avslagen i några scener utan flöt på bra. Det var ganska många svordomar och fräckheter men dom sas med en glimt i ögat. Mer vill jag inte skriva om ni skall se filmen. Jag hade själv inte läst nåt om handligen så jag lät mig överraskas

 

Jag ger filmen 4 kepsar i betyg av 5 möjliga

 

         

 

    

Trailern. Klicka här för att höra ett av soundtracken till filmen med Robyn. Klicka här för att höra ett annat av soundtracken till filmen med Roxette

 

Eftersom vi varit inomhus nu i 2 dagar så hade vi piggnat till och kände oss lite instängda. Vi kollade om elbilen från Hallstahem var ledig, det var den. Vi kände för att åka ut och se oss omkring och även gå in på några butiker. Vi hyrde bilen från 11-16 och det hinner man en del på. Jag hade fått min åtehämtning och enérgin var tillbaka så det passade bra att åka ut en sväng. Är man "elbilspoolare" så är man..  . Ha det bra och sköt om er

 

                                     

Detta är ett förskrivet tidsinställt inlägg 

 

#Long #Jonathan

 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards