Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 december 2019

Utsikten tidning från Hallstahem, rackartyg, fika och Isak Danielson

Av Malin wiper - 17 december 2019 17:00


 

Vårt bostadsbolag Hallstahem ger ut en tidning som heter "Utsikten". Sist min man var för att lämna tillbaka elbilen vi hyrt så gick han in dit ett ärende och då ville dom intervjua honom ang den nya elbilspoolen Hallstahem har startat. Nu kom tidningen ut och ni ser min man på bilden ovan

 

                     animated-dividing-line-image-0006

 

  

Här ser ni vad dom skrivit gällande intervjun. Det är så roligt att så många blivit "Poolare" på så kort tid. Det känns så befriande att inte bli utan bil helt. Att hyra av Hallstahem är betydligt billigare än på vanliga biluthyrningar. Jag tycker att bostadsbolaget är kreativa, vänliga och har en framåtanda. Så mycket som har hänt sen vi flyttade in med både stambyte, renovering av badrum och toalett, säkerhetsdörr, postlådor, bättre belysning i trappuppgångarna mm. Det tar inte slut där utan det fortsätter längre fram med andra åtgärder. 

 

                                               animated-thank-you-image-0069  

 

Så här ser tidningen ut på framsidan. Paret som är avbildade där har nyss flyttat in i det nyrenoverade huset som jag dokumenterat i min blogg och kommer att göra ett bildspel av så småningom

 

 

Det är detta hus dom flyttat in i som förut var ett gult tegelhus och där låg en butik, restaurang mm förut. Nu finns det 8 nybyggda lägenheter i huset

 

  

Så här såg det ut på en av bänkarna vid Hammartorget i dag. Nån/några har hakat av reklamskylt hos ICA Supermarket Matkassen.

 

 

Vi tog vår sista fika på Hallsta Café & Restaurang för detta år. Jag valde en halv focaccia med brieost och grönsaker som är min favorit och med deras egenblandade olja så blir det makalöst gott

 

                                         


                                                                                                      Jacobsen Plus 

  

Min man tog en med ost och skinka. I dag har jag äntligen lagt upp ärmarna på en blus och min man har skivat upp julskinkan som vi sen tar upp från frysen i omgångar. Min man hade tänkt ungsbaka eller koka skinkan själv men i och med att ICA har sån bra och god julskinka så valde vi den vägen. I morgon så skall jag baka pepparkakor från degen jag köpte hos Haga Vintage. Tack för att ni tittar in till mig. Ha en härlig kväll.

 

                              


                                                    Formina  

     

Isak Danielsson med She's Always a woman (cover). Isak är rätt lik min sons pappa som ung, det tycker även min son. Klicka här för att se ett klipp jag har haft inne förut då han är ännu mer lik. Man kan säga look alike. Tyvärr miste min son sin pappa i cancer för 7 år sedan. Jag har svårt för att förlika mig med döden, både min egen och andras. Isak sjunger med ett vemod i rösten som får det att stocka sig i halsen. animated-eye-image-0178

 

 

#Utsikten #ICA #Hallsta #Skinka #Isak

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards