Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 december 2019

Rysk Knähund, Katt, Risgrynsgröt och Jazz Roots

Av Malin wiper - 17 december 2019 12:00


 

I går träffade vi denna  hund med sin trevliga matte som vi stod och pratade med ett tag. Hunden heter Zorba och är en Rysk knähund. Zorba är 4 år och var så gullig så man hade svårt att slita sig. Det var inte meningen att matte och husse skulle ha fler hundar men den som hade hunden kunde inte ha den längre och då kunde paret inte motstå och det har dom inte ångrat. 

 

Klicka här för att läsa lite om hundrasen


  

Här blev jag så rörd när Zorba tittade upp bakom lugg..  . 

 

 

I lördags såg jag en katt på ett brunnslock. Det var strax innan Skinnskatteberg och som ni ser så har katten en fläckvis täckning och var jättefin där den låg

 


 

 

På vårt Apoteket Hjärtat är det full rulle med renovering och kassorna kommer att placeras rakt fram när man kommer in och allt skall bli nytt. Jag är jättenöjd med vårt Apotek för det är en bra stämning därinne och man får bra hjälp när man behöver 

 

                          animated-health-image-0006                                                             animated-health-image-0006



Klicka här för att komma in på Naprapat David:s blogg för att ta del av hans tips ang både ryggbesvär, sömn mm. Jag använder mig själv av några av hans övningar gällande sömnen och det har gett resultat. Jag följer hans blogg och hemsida för att ta del av hans tips. Jag tar till alla medel jag kan för att slippa gå på värktabletter regelbundet.  

 

 

ICA Klassisk Risgrynsgröt har blivit bäst i test i flera år nu

 

 

Jag äter sällan gröt men nu kände jag för att testa och den var verkligen god. Len, fyllig och en touch av lite syra och inga hårda gryn


                     animated-christmas-tree-decorations-image-0048          animated-christmas-tree-decorations-image-0048           animated-christmas-tree-decorations-image-0048  

  

Jag har lite fler bilder från Haga Vintage men jag hinner inte med i och med att nu är det inte många dagar tills fjärde advent och jag har en hel del att göra. Jag måste ta en sak i taget i och med nackskadan och återkommande besvär i ländryggen. Hoppas ni har det bra och får en dag som blir till belåtenhet.

 

                              

 

 

Carina Svennson tog en bild på oss i Rosa Huset när vi satt i den fina antika soffan.          

 

       

Jazz Roots 2015 - Teachers Battle Outro. Det finns verkligen återväxt i många årtionden

 

                          


                                                        Trådlös högtalare Connect julkula

 

#Knähund #Katt #Risgrynsgröt #Roots

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards