Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 november 2019

Hallstahems bilpool, Kärlekslås, Tranströmer och Tina Turner

Av Malin wiper - 27 november 2019 17:15

 

Hej på er alla! Jag har inte hunnit komma ut här förrens nu. Nu börjar det hända nåt på vår gård igen. Dom nya lägenhetsdörrarna har anlänt och dom har inga brevlådor utan vi får hämta posten innanför porten. Det är även säkerhetsdörrar. Det har hänt mycket sen vi flyttade hit för snart 3 år sedan. Vi har ju haft både stambyte och renovering

 

 

Min man och jag sa nästan i munnen på varandra: Skall vi hyra elbilen i dag?..  . Vi har märkt att det blir billigare att hyra än att ha en bil för oss med dessa billiga priser. Sen har vi även upptäckt att vi inte behöver åka ut jämt som vi gjorde förut utan kan hålla oss här i närheten och ta gratisbussen emellanåt. Vi njuter mer nu då vi åker ut dessa timmar eller som vi gjort ibland hyrt en helg. Vi hade sån tur så den var ledig nu men inte om några dagar. Jag slipper åka buss in till Västerås och har blivit mycket bättre vad gäller min doftallérgi. Vi tar en dag i taget och bestämmer inte än om vi skall ha bil nåt mer eller inte. Allt får ligga lite öppet. Vi tog en sväng till Erikslunds Shoppingcenter också för att köpa ledlampor och ljuskälla till vår takspot i vardagsrummet. Dom köpte vi på IKEA och gick sen och kollade butikerna.

 

                animated-lamp-image-0105          animated-lamp-image-0105          animated-lamp-image-0105          animated-lamp-image-0105          animated-lamp-image-0105          animated-lamp-image-0105

 

  

Det hängde såna här fina kristallkronor på en gata i Västerås.

 

 

Detta såg för lustigt ut med en cykel avskärmad precis som det skulle bli nåt gatuarbete där men det är väl för den sprukna fönsterrutan.

 

 

Den härliga skulpturen på Stora torget. Har aldrig tagit den från denna vinkel. Skulpturen heter ASEA-Strömmen från 1989 och skapad av Bengt-Göran Broström. Klicka här för att se en bättre bild på denna skulptur. Det blir inte bra i detta gråa trista ljus

 

 

På ett ställe bland kullerstenar såg jag denna diktplatta. Det är en dikt från en av mina favoritpoeter Tomas Tranströmer. Det står: 

 

                                                     Håll ut näktergal

                                                     Ur djupet växer det fram-

                                                     Vi är förklädda

 

 

Här står jag och fotar Svartån från en bro. Mycket vatten i ån.

 

 

På broräcket hänger "Kärlekslås". Min man och jag har också satt upp ett lås där men det är borta för länge sen. Det rensas emellanåt så det inte blir för tungt

 

  

Ytterligare några lås 

 

                   animated-key-image-0008                                          animated-key-image-0008            

 

 

Vi njöt av urgod pannkaka hos Systrarna Ericsson

 

 

Avslutar detta inlägg med en rolig tomtegubbe som fanns att se hos Myrornas Second hand. Det är en sån där batteridriven som rör sig i lite danstakt. Vi köpte en sak på Stadsmissionens second hand men det visar jag i ett annat inlägg

 

                   animated-christmas-star-image-0003          animated-christmas-star-image-0003          animated-christmas-star-image-0003

 

Nu skall vi bara fixa lite hemma och sen äta lite gott och ta oss en öl. Det mörka grå och regnvåta vädret är kvar men det är lite kallare. Hoppas vi snart får lite snö så man piggnar till. Ha det toppen mina kära besökare.

 

 

Tina Turner fyller 80 år så jag tar en låt jag gillar som heter Nutbush. 

 

 #Lägenhetsdörrarna #Elbilen #Kristallkronor #Tomas #Kärlekslås #Pannkaka #Myrornas #Tina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards