Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 november 2019

Massey Ferguson 25, Färna och Miss Li

Av Malin wiper - 25 november 2019 09:30

 

Jag har lite mer att skriva om Hagas Vintage men jag sticker emellan med lite bilder från i lördags då vi åkte omkring först på dom små vägarna. Det är inget fotoväder just nu för det är grått, trist och regntungt. Detta är nog den sämsta november jag varit med om med halvmörkt hela dagarna


 

Min man stannade bilen så jag fick fota två fiskare i en eka. Så slängs jag tillbaka till då mina föräldrar hyrde en banvaktsstuga i Stöde där vi tillbringade några somrar och vi var även där på vintern då isen lagt sig och det var pimpeltävlingar lite längre ut. Sen fiskades det rätt mycket där och vi hade en eka. Nu är banvaktsstugan riven och det känns inget vidare för den var ju en del av historien i bygden. När vi bodde där så rev dom så småningom biljettstugan och jag kom ihåg hur tomt det blev framför järnvägen

 

            animated-fishing-image-0004           animated-fishing-image-0004           animated-fishing-image-0004           animated-fishing-image-0004


 

Det var i alla fall vackert på vattnet med blänk och regnstänk


 

Ett annat motiv med mjölkhämtare och lykta

 

 

Ang detta med mjölkhämtare så hittade jag denna bild som jag tog 22 juli 2011. Fotade från en bondgård och där stod tomma mjölkhämtare upp och ner på rad. Det var i Hylletofta


 

I Hed såg jag denna gamla fina traktor på en parkering och måste då naturligtvis in och fota i regnvädret. Traktorn är en MASSEY FERGUSON 25 från 1962. Jag gillar verkligen dom gamla traktorerna som bara blir snyggare med åren

 

                                                                      

 

Ett gammalt stenhus utefter vägen fångade mitt blickfång

 

Här ser ni Färna Herrgård. Vi stannade så jag fick fota lite där.


 

Såna här fina gula byggnader i olika form finns det i området. 

 

 

I denna röda långa byggnad hade dom klädb- och inredningsbutik och det var jättefint därinne men jag var inte i form att fota därinne och det var rätt mycket folk. Vi skall åka till området då vädret är bättre

 

 

Ett lusthus i området. Jag kan se framför mig hur stolar och bord är utplacerade på sommaren och folk som sitter där och dricker kaffe med gott fikabröd 


 

I går orkade vi inte laga så vi köpte en pizza och delade på. Vi äter sällan pizza och nu var det nog ett halvår sen sist. Vi brukar äta två slice åt gången och vi tog en med skinka och champinjoner. Den köpte vi hos vår pizzeria Milano som ligger bara ett stenkast från oss. Vi drack varsin öl till och satt och myste en stund


     

Miss Li tolkar Olle Ljungströms låt Kaffe och en cigarett i Så mycket bättre. Jag fick gåshud av hennes framträdande. Annars har jag lessnat på "Så mycket bättre" för det hade inte behövts nån uppföljare men det är som jag känner. Jag har verkligen gillat serien men nu behövs nåt nytt. Klicka här för att höra Olle själv sjunga sin låt

 

            animated-box-image-0005                                        animated-box-image-0005  

I dag skall vi göra klart i kallförrådet och ställa tillbaka plastlådor som vi har tejpat igen locken på. Resten måste vi hitta plats till. Klockan är snart 09.00 när jag skriver detta och det är fortfarande halvmörkt men det är bara att gilla läget. I går blev det ingen promenad men i dag skall jag tvinga ut mig för jag är så stel nu. Jag bloggvandrar lite senare för nu måste jag få på mig kläderna och få nåt gjort. Hoppas ni får en fin början på veckan mina kära besökare 

 

#Vägarna #Fiskare #Mjölkhämtare #Traktor #Färna #Lusthus

 
 
Bittan

Bittan

25 november 2019 10:56

Hej! Har skickat sms tiĺl dig nu.
Ha en bra måndag!
Kram från Bittan ❤

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

25 november 2019 13:05

Jag såg det och svarade när jag var ute på stan.

Ha en fin måndag själv Bittan

Kram från Malin

 
Veiken

Veiken

25 november 2019 11:08

Jag tycker att du har fått riktigt fina bilder i det gråtunga november. Det blir så stilla på något vis. Ekan bryter av så fint mot det grå. Bra jobbat!
Vi äter inte heller pizza så ofta, men ibland så.
Miss Li är makalöst duktig. Vissa låtar i programmet är toppen, men snart har det programmet överlevt sig själv!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

25 november 2019 13:07

Vad kul att du tycker det ;) Tack snälla du.

Ibland kan man längta efter en pizza men jag orkar aldrig en hel. Roligt att du också gillar Miss Li. Hon har en sån känsla och det blir lite härligt dramatiskt när hon framför sina låtar.

Ha en jättefin måndag
kramar från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards