Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 november 2019

Lördag, några nyanser av grått och Mark Knopfler

Av Malin wiper - 23 november 2019 08:37

 

Hej på er! Hoppas ni sovit gott och får en härlig lördag trots det grå vädret. När jag tittade ut mot huset mittemot så hade det pyntats för fullt redan i fönstren. När det är så här grått så känns det lite upplyftande med extra ljus. Jag tog i lite för mycket i går och har alltid så bråttomt när jag skall göra nåt så jag sträckte tummen och fick ta värktabletter i går kväll. I dag känns det lite bättre men jag måste vila från datorn i dag. Jag har även fått besvär med mitt skadade vänstra knä igen så jag har börjat med övningarna jag fick av fysioterapeuten. Alltid är det nåt som krånglar och jag är arg på mig själv att jag ställt till dom flesta skadorna i kroppen själv i och med att jag varit så snabb. Nacke, knä och utbrändhet hade jag inte råkat ut för om jag varit en lugnare person. Det är bara att gilla läget och det finns dom som har det värre med ständig värk.

 

                                  

 

Vi måste ha en liten paus i bestyren hemma så i sista minuten har vi hyrt elbilen från Hallstahem i 5 timmar för att åka ut och se oss omkring. Min mans bror kommer till oss en annan helg istället för det är kaos hemma på grund av mössen i kallförrådet. Jag återkommer så fort jag kan och har lite fler bilder. Jag fick slut på bilder jag tagit som är lämpliga för headers (toppbild) så jag frågade min son och han skickade några av sina fina bilder. En av dom har jag gjort i ordning och ni kan se den längst upp i form av ett vattentorn. 

 

   

Nu skall jag göra mig iordning och min man hämtar bilen så åker vi iväg och får oss lite njutning så här på lördagen. Ha det bra och sköt om er. Tack för att ni tittar in till mig, det glädjer mig mycket

 

     

Mark Knopfler med höjdaren Brothers In Arms 

 

#Pyntats #Mössen #Elbilen #Mark

 
 
wiolettan

wiolettan

23 november 2019 11:35

Det var en häftig bild av vattentornet.
Jobbigt detta med att ha ont och inte kunna röra sig och agera som vanligt, det känns riktigt handikappande. Man vill inte detta, men ibland så händer det saker.
Men, du ska inte vara arg på dig själv, man blir så ledsen då.
Hoppas att du kryar på dig och jag önskar dig en fin helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 november 2019 15:03

Håller med dig! Jag har för mig att han fotat det i Enköping där han bor för där finns ett vattentorn. Ja du det går lite upp och ner med skadorna men jag gör mitt träningsprogram som jag fått så det underlättar lite. Jag är ju så rastlös så att inte kunna göra det man är van vid är jobbigt. Tack för dina peppande ord. Mår bättre nu då vi hyrde bilen och kom ut lite.

Ha en fin helg själv Wionlettan
Stor varm kram
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards