Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 november 2019

Åsby Hem & Trädgård, Strömavbrott och Brian Owens

Av Malin wiper - 18 november 2019 12:00


 

Vi har haft strömavbrott från 08.00 så jag har inte kunnat få in nåt inlägg förrens nu. Vi hade ingen aning om detta för det var inte uppsatt nån lapp som det brukade göra. Pannlampan på bilden fick jag av min svåger i julklapp 2017 och den kom väl till användning nu. Jag hängde den över torkyn i toaletten och den lyste upp så bra så jag kunde både borsta tänderna, sminka mig och fixa håret. Sen har vi en nödlampa vi fick av min son till bilen för nåt år sedan och den funkade bra också. Det hann gå 2 timmar men inget hände så vi promenerade ut för att få i oss lite kaffe på Hallsta Café & Restaurang. I dag är det lika varmt som i går men inget regn än så länge. Fast luftfuktigheten är inte lika hög i dag så jag testade en jacka jag köpt billigt på second hand och den var precis lagom för detta klimat

 

 

Här kommer lite bilder jag tog i går på Åsby Hem & Trädgård men det var inte lätt för det var folk överallt så man fick parera och skynda sig och då blir det därefter. 


 

Två glansiga pingviner i vinterlandskapet som kryllar av olika pigviner men här tog jag bara en detaljbild. Klicka här för att se hela landskapet som jag fotade 28/10


   

Runt detta bord som var helt belamrat med saker och vita sprutmålade träd fick man trängas rejält. Jag hade tänkt filma en stor varg på podiet som rörde sig och gjorde ljud ifrån sig men det var så många andra som stod och filmade detta så jag gav upp till slut..  


       animated-star-image-0109          animated-star-image-0109          animated-star-image-0109          animated-star-image-0109          animated-star-image-0109          animated-star-image-0109


 

Såna här guldiga tomtegubbar med grön tomteluva fanns det ett helt bord fullt med 


   

Stora vita glänsande julgranskulor med läppar som dekoration


  

Ytterligare en modell med ansikten runtom


 

I år har dom blomkrukor i en form som man annars är van att se som julljusstakar i trä. Dessa är i porsling och finns i 3 färger. På bilden ser man den största modellen men det finns en lite mindre och dom kostar 129 kr/st


 

Till slut blev vi så kaffesugna så vi beställde in varsin smörgås med ost och skinka. Dom var supergoda med fräscht pålägg och snyggt dekorerade 


  

Det känns skönt att fira jul i det lilla och inte behöva stressa ihjäl sig. Vi blir ju bara 4 vuxna och vi skall njuta av mat, spela spel, se film, promenera och även åka ut i bil för min son har hyrt en bil under dom dagarna han är hos oss. Sånt känns lyxigt numera 

 

Jag   Önskar er nu en lyckosam början på veckan

 

Julgranskulan kommer från Fyndiq

       

Här sjunger Brian Owens i en duett med sin pappa Thomas Owens i låten A Cange Is Gonna Come. Så snyggt framfört och med stor känsla. Båda har fantastiska röster. 

 

                            


                                                                                       Etsy

 

#Åsby #Pingvinder #Tomtegubbe #Julgranskulor #Smörgås #Brian 

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

18 november 2019 13:33

Tänk ändå att du fick vatten att borsta tänderna med när det var strömlöst. Här brukar vi skynda oss att tappa upp allt vatten som finns i rören för att inte bli utan vatten när strömmen går. Och gå ut på utedasset när det blir så dags. Så sköra vi är egentligen, det märks bra när man blir utan el, men du var ju inte rådlös. Pannlampan kom gott till användning.
Och vi som läser din blogg fick ju många fina juliga saker att titta på när ni gick ut medan ni väntade på elens återkommande.
Pingvinerna är ju jättefina, julgransbollarna riktigt roliga.
Ha en fin dag Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

18 november 2019 14:43

Ja du det slapp vi i alla fall. Det är ju fortfarande stambyte i vårt område så jag antar att det var nåt sånt som hände.

Det märks verkligen att vi blivit bekväma och tar för givet att allt skall fungera. Jag har ju varit på utedass många gånger som barn då föräldrarna hade en sommarstuga utan toalett och vatten. Vi fick hämta i en brunn på gårde och det funkade också

Det finns verkligen många olika julsaker numera förr var det grönt, gult, rött och vitt som var det vanliga

Tack för din härliga kommentar. Har inte hunnit bloggvandra än för dan blev inte som vi tänkt och vi har ju våra promenader också

Ha en fortsatt fin dag Karin

 
wiolettan

wiolettan

18 november 2019 14:53

Vilket härligt ställe att vandra omkring i. Så mycket att se och så många annorlunda saker och mycket fint till julen. Gillar pingvinerna mycket, så fina.
Roligt detta med pannlampan, så uppfinningsrikt och bra. Sätta den i badrummet att lysa, inte dumt allt. Jag har alltid ett stort ljus där och en tändsticksask, ifall strömmen skulle försvinna.
Ha det fint och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

19 november 2019 07:52

Det är verkligen ett fantastiskt ställe och det finns hur mycket som helst att se. När vi flyttade hit så visste vi inte att detta ställe fanns så vi fick en härlig överraskning

Tack för tipset att ha en tändsticksask i toaletten. Jag glömde ju bort att vi har en burk med ljusslinga i toaletten också. I badrummet måste jag sätta in nåt också för det blir ju även mörkt där än om vi har fönster.

Ha det fint själv
kram från
Malin

 
Astrid

Astrid

19 november 2019 14:16

Åh, de där röda läpparna på julkulan. Sådana kanske man ska satsa på till jul?

http://https://novemberdagar.blogg.se

Malin wiper

19 november 2019 14:21

Dom var verkligen läckra och inte alls dumt att satsa på såna. Dom var så pass stora så man kan även hänga dom i en dörröppning och inte bara i julgranen.

Tack för att du tittade in

Ha en fin tisdag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards