Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 november 2019

Samhällsklimat och Barbara Lynn

Av Malin wiper - 12 november 2019 09:30

I går var det full vinter men i dag på morgonen är det inte mycket snö kvar. Så nu kan nog änderna få öppet vatten igen. Jag tyckte det var så vackert när snön föll och det blev så mycket ljusare. Hoppas ni har haft en bra sömnrik natt. Vi vaknade rätt tidigt och känner oss mer utvilad än vanligt. 

 

 

En överbliven bild på en honand som jag tog då vi var ute och promenerade en dag. Jag har lite ont om bilder så jag får ta till det jag har. Det är så rogivande med änder som simmar omkring, så lugnande för själen

 

     animated-dividing-line-image-0126


Eländet i Malmö fortsätter och det har ju fullständigt gått över styr. Vad har politikerna gjort? Ingenting känns det som. Det oprovocerade våldet mot ungdomar den senaste tiden har varit så rått så jag får rysningar av obehag. Dom som gör nåt sånt måste ha nån slags psykisk sjukdom. En större organisation inom polisen med utökade resurser och spaning borde skapas för inriktning mot kriminella gäng och organiserad brottslighet. Samhällets prioritering på medelklassens nöjen borde omfördelas till större satsning på skolor och ungdomar. Jag hörde på nyheterna i morse att 5000 elever inte går till skolan. En grupp som fått lite extra stöd och hjälp får inte det längre utan skall klara sig i vanlig klass utan detta stöd. Det har ju blivit ett hårdare klimat i skolan också så mobbning frodas och förstör liv. Sen alla dessa skjutningar och sprängningar som pågår och inte bara i Malmö, måste fångas upp redan i skolan så alla blir inkluderade i samhället. Jag kom ihåg en tid på 1970-talet och även en bit in på 1980-talet då man kunde gå ut och roa sig och sen åka antingen spårvagn eller promenera hem utan att vara rädd.  

 

Klicka här för att läsa om hur få gängmord som klaras upp

 

 

Nu cyklar (promenerar) jag vidare i livet och som vanligt så står promenader på schemat. Sen är jag så sugen på att hyra bil igen och det på lördag. Vi gör av med så lite pengar nu och har inte heller köpt busskort. Därför kan vi hyra lite oftare och det är ju inte så dyrt utan det kostar ungefär som två fika ute som man kan avstå för att få åka ut och uppleva saker. Nästa gång åker vi inte till Västerås utan Köping eller Arboga för det var så länge sen vi var dit. Nu har klart med våra julklappar och det skall bli skoj att se vad Janne och Charlie hittat på.

 

     

Nu livar jag upp med lite Barbara Lynn och låten What'd I Say.  Hon börjar sjunga en bit in i låten och har en häftig röst också plus bra musiker i bandet. Barbara Lynn är en amerikansk sångare, gitarrist och låtskrivare. Hon är mest känd för sin R & B hit "You Lose a Good Thing" från 1962. Hon fick 2018 National Heritage Fellowship. Klicka här för att läsa mer om henne. Hon har varit aktiv sen 1962 och är så fortfarande. Jag hade svårt att få ihop ett inlägg i dag men till slut så. Ha nu en skön dag mina härliga besökare och sköt om er

 

                     


                                                   emusic 

 

 

#Änderna #Malmö #Julklappar #Barbara

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards