Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 november 2019

Kameraväska, Skata, Postboxar och Leon Redbone

Av Malin wiper - 7 november 2019 13:30


 

I går promenerade vi bort till Ankis Fyndbod Loppis och där hittade jag en nästan helt ny kameraväska. Dom ville bara ha 50 kr för den och det är urbilligt. Annars är kameraväskor rätt dyra. Den jag har nu är lite för liten                                   


  

På ena sidan i den nya kameraväskan får man gott om plats för kamerna och lite annat

 

                                          


                                                                                               Globalmediapro 

 

På andra sidan får jag plats med visitkortsfodral, nycklar, batterier, läppstift, fickspegel och lite annat. I den gamla väskan så blev det så packat och trångt men jag skall ha den när jag bara skall ut och fota i närområdet. Jag har inte använt vanlig väska på flera år nu utan vart jag än skall gå så är det kameraväskan som gäller eftersom jag ständigt är ute och fotar. Klicka här för att se en kameraväska jag köpte på Myrornas som inte passade mig så bra men då tog min man över den istället

 

 

Jättebra att det är fötter och det är toppen och mer hållbart när man ställer ifrån sig den. Jag önskar att jag hade råd att köpa flera kameror för min Lumix Panasonic är inte så bra på Macro men den har en jättebra zoom. Jag har ytterligare en Lumix fast en modell äldre och den skall jag ha som reserv när jag måste in på rengöring av min kamera

 

                                      


                                                                       AliExpress 

Kameran jag har nu är en Lumix Panasonic DC-TZ 90 4k. Dom har gått ner i pris för min första kostade över 6000 kr och min nya som är förbättrad och även har en vinkelbar displayer kostade 3.990 kr

 

 

Så här ser min förra kameraväska ut. Klicka här för att läsa om när jag köpte den. Där ser man också ett kamerafodral som är gjort för min kamera som jag köpte till men då måste man även ha en vanlig väska med sig och det blev för opraktiskt

 

 

I dag zoomade jag in en skata som fick omkring på gräsmattan.

 

  

Sen dök en kaja upp och rök ihop med skatan men jag hann inte filma förloppet. Det blev en konstig vinkel för skatan var större än kajan Irl. Kajan trodde nog att skatan hade hittat bättre matställe men kajan hade ingen chans mot skatan. 

 

 

Nu är det på gång med postboxar så denna stod innanför porten. Den såg rätt liten ut enligt min man. Nästa vecka börjar dom byta ut våra ytterdörrar. Vi har fått mycket bättre belysning nu i trappuppgångarna för innan var det så skumt och halvmörkt. Jag är tacksam för allt dom förbättrar.

                                


Klicka här för att se vart jag hittade bilden på detta brevpapper. Jag var barnsligt förtjust i brevpapper och att skriva brev längre tillbaka innan vi var nätbundna. Jag kollade alltid in bokhandlarnas eller varuhusens brevpapper och köpte massor. Då fanns det hur mycket som helst att välja på men nu är det lite mer tunnsått. Efter att ha varit ute på nätet i så många år så är det jättesvårt bara att få till sin namnteckning snyggt. När man kommer ifrån att skriva för hand så är det jättesvårt i alla fall för mig att skriva snyggt som jag gjorde förr. Tiderna förändras och vi hänger med

 

     

Jag hittade ett klipp som passade in ang brev. Leon Redbone med Love Letters In the sun. Jag har aldrig hört talas om den sångaren. Klicka här för att höra ett liveklipp med honom. Han såg rätt cool ut med sin egna stil

 

    

Pitchfork 

Leon Redbone var en sångare, låtskrivare, gitarrist och skådespelare. Han specialicerade sig på jazz, Tin Pan Alley klassiker och han blev igenkänd i och med sin Panama-hatt, mörka glasögon och svarta slips. Han föddes på Cypern av armeniska förfäder och kom först ut på scenen i Toronto, Kanade i början av 1970-talet. Han dog 30 maj 2019 i en ålder av 69 år  

                                                    

Vår första promenad i dag är avverkad. Min man har lagat så god lunch i form av röding och massor av goda buljonkokta grönsaker. Det är så härligt att bara få sätta sig vid dukat bord men jag tar hand om disken. För mig har det aldrig varit konstigt med en man som lagar mat för det gjorde min pappa lika mycket om inte mer än mamma. Dom hjälptes åt med allt och mamma har arbetat så länge jag kan minnas. Efter maten skall jag städa toaletten och min man tar badrummet. Sen tar vi ytterligare en promenad och njuter i den sena hösten (så högtidlig jag låter)..  Ha det bra nu kära besökare

 


#Ankis #Kameraväska #Skata #Postboxar #Brevpapper #Leon

 
 
Bittan

Bittan

7 november 2019 15:37

Hej! Vilken bra och fin kameraväska du köpt.
Tack för epost Idag! Jag har skickat epost till dig
Vi har nu varit till stan och till Apoteket och tittade in i en ny klädaffär och det fanns mycket fina kläder men jag behöver inte några nu
Men så gråkallt väder vi har här och imorgon har de sagt det blir blötsnö alldeles för tidigt tycker jag.
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 november 2019 21:18

Ja du det var ett fynd. Då skall jag kolla ditt svar har inte varit ut på mejlen på eftermiddagen. Vad kul att ni fått en ny klädbutik.

Blötsnö gillar jag inte alls. Vi får se om vi får det också. Snön brukar ju sällan komma före jul numera

Tack för din kommentar Bittan
God natt och sov gott
kram från
Malin

 
Veiken

Veiken

8 november 2019 02:36

Jag skickade precis en kommentar till di och fick meddelande att min ipadress är blockerad pga spam. Jag fattar ingenting!

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

8 november 2019 08:20

Det låter jättemärkligt. Då har det blivit nåt fel hos bloggplatsen gissar jag på. Jag fick i alla fall din kommentar. Upprepas detta så kontaktar jag bloggplatsen

Ha en fin dag
Hälsning
Malin

 
Veiken

Veiken

8 november 2019 09:57

Hej igen.
Jag har blivit spärrad på fler platser och har haft kontakt med ett företag där jag var spärrad. Dom såg att det var ett thainummer och alla med liknande nummer var spärrade i Sverige av någon anledning! Jag får köra utan vpntunnel - då funkar det! Hos dig i alla fall!

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

8 november 2019 10:54

Vad jobbigt sånt är. Malwarebyte 4.0 klarar att plocka bort dom flesta infektionerna på datorn säger min man. Det finns också ett root kit man kan köra för att få bort besvärliga saker.

Hoppas det ordnar sig.

Hälsning
Malin

 
Åke

Åke

8 november 2019 18:44

Trevlig fotoväska. Det är viktigt att ha plats med sina prylar. Bra bilder på dina fåglar. Kajan ser lite bestämd ut. Jag gillar då man ser ögonen. När var du i Sundsvall sist? Har du sett nya bron över fjärden, den går från Skönsberg till vindskärsvvarv...

http://www.nacka144.se

Malin wiper

8 november 2019 21:09

Den andra väskan växte jag ur och nu känns det bättre då sakerna slipper trängas. Man blir så glad när man får en lyckad bild av en fågel. Jag var i Sundvall sist 2005 så mycket har hänt sen dess. Jag har inte sett nya bron live men min son har filmat och fotat den så jag vet hur den ser ut. Vi skall nog åka dit så småningom på en nostalgitripp

Ha en skön kväll
Malin

 
Åke

Åke

8 november 2019 18:47

Ställ dig på min sida, uppe i högra hörnet skriv bro på sök, de två första inläggen är om nya bron.

http://www.nacka144.se

Malin wiper

8 november 2019 21:10

Då skall jag följa din beskrivning och kolla vad du skrivit

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards