Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 september 2019

Av Malin wiper - 27 september 2019 16:00

 

I dag promenerade vi ner till centrum för att spana in "Ballongdagarna" som håller på i dag och i morgon. Det är ett återkommande evenemang där butikerna har extrapriser, utlottningar och lite annat roligt. Jag blir då glad och upplyft då man får se hela centrum pyntat med ballonger

 

                     animated-dividing-line-image-0083

 

 

Ett cykelställ fullt av ballonger

 

 

In till Hallsta Café var det också pyntat och det känns upplivande när det händer nåt extra

 

 

Till och med ett cykelhjul har fått ballongfeber..  

 

 

Shop Esmeralda får alla kunder välja ut en ballong i buktiken som dom vill sticka hål på. Inuti ballongerna finns en lapp där det står hur många procent man får på det man köpt. Här sticker jag hål på en ballong som jag valt ut. Jag fick 5% på en produkt jag köpte. Kul påhitt

 

                                


                                                                         Kara Loon 

 

 ballonger framför en skyltdocka

 

 

Det hänger ballonger ned från taken också

 

 

Thore Skogman har också blivit utsmyckad med ballonger. Klicka här för att komma in på Thore Skogmans Museum här i Hallstahammar

 

 

Matpiraten kör med svarta och vita ballonger. Matpiraten har just nu pangpriser på laxsida och röding mm från fiskdisken. Vi har själva köpt både lax och röding och min man har gravat lite av laxen.

 

 

En lastbil har hamnat vid några ballonger

 

 

Vi har verkligen ballongfeber i helgen. Min mans bror kommer hit i morgon och efter att vi fikat och han blivit klippt så tar vi nog en promenad till centrum för att visa honom runt. Ballongdansen såg jag live på Generalen i Göteborg (1980-talet) ett danspalats som låg inne i Nordstan men det finns inte mer. Det var vanlig dans men då klockan slog 24.00 så dök orginalgruppen från England upp och gav en show med sin "Ballongdans" Det var en upplevelse och många skratt. Sen spred den sig till Sverige så man har sett en del olika konstellationer på TV

 

      

Up, Up And Away med The 5th Dimension. Detta är en riktig klassiker. Dom är en amerikansk popgrupp som bildades 1966 i Los Angeles, Kalifornien. Gruppen spelade pop med starka influenser av soul. De blev också mycket populära inom Flower power-rörelsen. Dom slog igenom 1967 med låten ovan. Deras största hits fick de åren därpå med en låt från musikalen Hair "Aquarius/Let the Sunshine In". Dom har tilldelats totalt fem Grammy Awards. Gruppen var populära fram till i mitten av 1970-talet. Orginaluppsättningen sprack 1975 och efter det har dom haft nya konstellationer

 

 

Jag önskar er en fredagseftermiddag med härliga upplevelser mina kära besökare. 

 

                                                animated-balloon-image-0013Kram på er



#Ballongdagarna # Esmeralda #Dimension

Av Malin wiper - 27 september 2019 08:15

 

I går när vi var på väg hem från centrum så gick jag in på Hairdesign by Amanda för att fråga om värmeskydd för håret. Jag blir snart barskrapad på allt jag köpt och inte tål som jag får ge bort. Har fått  köpa nytt hur många gånger som helst. Jag är ju så känslig för vissa parfymer och det finns knappt några parfymfria värmeskydd.

 

                                           

 

 

Josephine rekommenderade detta värmeskydd som dom tydligen använder på friseringen. Jag fick lukta och det var en doft som jag tålde bättre och hon sa att man sprayar på blött hår och sen när det är torrt så försvinner lukten. Sen sa Josephine att om jag skulle få nån reaktion och inte kunna använda den så skulle jag behålla kvittot, komma tillbaka och få tillbaka pengarna för då använder dom den på salongen. Det var jättesnällt av henne och hon använde den på mitt blöta hår innan hon klippte och det kändes bra

 

Den heter Milk shake Lifestyling

 

 

Den jag köpte sist var från vårt Apoteket Hjärtat och den heter Apoliva och den är säkert bra men jag fick besvär med luftrören och hostade och blev hes. Den skall jag nu ge bort till nån som vill ha den. Den är bara använd en gång.

 

                                


Såna här hårkammar  av alla de slag har jag använt mig av mycket förr. Ett tag skulle man ha håret på ena sidan draget bakåt och då var såna bra att ha och dom fanns i så många utföranden och jag ser att dom finns fortfarande. 

 

 

Dom hade Drop In och jag kände att nu var det dags för klippning än om jag hade tänkt spara ut håret lite mer. Det funkar inte för det blir bara stort, tungt och svårskött. Jag har ju en frisör redan som jag har gått hos sen vi flyttade hit men nu kunde jag få bli klippt direkt och jag har ju fått hjälp av dom förut då jag misslyckades med intensivtoningen så det blev helt fel färg. Det blev jag så nöjd med och både slingor och färg höll jättelänge. Jag håller i alla fall på att spara ut luggen lite längre för att testa

 

Klicka här för att se när jag var dit sist. I det inlägget blev bilderna bättre

 

      

Typiska frisyrer i början på 1960-talet och jag har själv några men sen ville jag se ut som en hippie och hade då långt mörkt hår, pannband och kläder som hörde till. Kul klipp men så högtravande det var på den tiden. Klicka här för att se en annan frisyr jag haft

 

 

Det är jättefint därinne men jag fick inga bra bilder men sätter in ändå. Jag fick samma frisör Josephine som sist och hon är supertrevlig och skicklig.

 

 

Så här ser fina Josephine ut bakom deras läckra disk. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev då jag var dit förra gången. Jag glömde be henne ta en bild på håret så det får jag be min man göra senare 

 

 

När vi sen gick in mot Hammartorget och Matpiraten så fick jag en bild på en halv polisbil som stack fram

 

 

Senare på dagen fotade jag denna lastbil från balkongen. I dag var det ingen dimma på morgonen utan solen var uppe när vi vaknade 07.00 I dag fortsätter vi städa inför helgen och sen blir det promenader som vanligt. Jag försökte läsa nyheterna men fick sluta för det vände sig i magen av allt elände som händer inom så många områden så jag förstår att krisen kommer att bli total om inget görs och det känns som allt är på bristningsgränsen. Jag skall undvika nyheterna i alla fall tills jag ätit frukost för jag klarar inte allt elände på en gång. Politikerna bråkar istället för att göra nåt. Med detta dystra önskar jag er i alla fall en skön fredag kära ni som tittar in 

 

     

Nu behövs lite lugn musik till en vacker miljö. I dag och i morgon har vi Ballongdagarna inne i centrum

 

                                              


#Hairdesign #Värmeskydd #Lastbil #Politikerna #Ballongdagarna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards