Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 september 2019

Åsby Café! ett firande, blommor och Cher

Av Malin wiper - 24 september 2019 07:15

 

I går tog vi en fika på Åsby Hem & Trädgård och eftersom vi firar 29 år tillsammans så valde vi bort smörgås och tog varsin godsak men inte så söt som bakelse. Jag en äppelkaka med vaniljsås. Min man valde en nötkaka med tre sorters nötter och grädde. Allt var jättegott och min man dricker vanligt kaffe men jag har fått gå över till cappuccino på grund av magen. Vi glömde att be nån ta bild på oss båda tillsammans.

 

 

På ett bord med matporslin på interiöravdelningen låg detta guldhjärta med passande text. När man öppnade det så fanns en liten ljushållare för värmeljus att tända. 

 

Den 14 juni i år så hade vi varit gifta i 28 år. Det är verkligen nåt att fira för jag träffade min själsfrände och jag har alltid känt mig älskad och trygg med honom. Vi är så nära varandra som man kan bli. Första gången våra blickar möttes var när vi båda gick på en fackföreningskurs i Hällefors där vi bodde då. Det tog ett tag innan vi blev ihop för vi var båda lite vingklippta. Den dan då det hände var jag på väg ut för att dansa på Folkets Hus för jag älskade att dansa. Då ringde det på dörren och där stod Mr T. Först blev jag lite irriterad eftersom jag var finklädd, snygg i håret och sminkad för att gå ut och roa mig. Fast jag var ju intresserad av honom så han fick komma in och jag bjöd honom på räksmörgås och kaffe och sen tog vi en drink och pratade och myste och på den vägen är det.. . Klicka här för att läsa vad jag skrev då vi firade 24-årig bröllopsdag

 

      

Cher med Dov'e L'Amore 

 

 

Såg denna på avdelningen för prisnedsatta saker men inget vi köpte utan vi bara fikade. 

 

 

Jag börjar verkligen gilla dessa blommor som är lite uppkäftiga och en aning ekivoka.   Har inte vetat förut att det inte bara finns röda utan även mot orange som jag visat i ett bildspel. Blomman är en rosenkalla

 

 

Här är en av flera som var med i mitt bildspel och en sån funderar jag på så småningom

 

    

Här i lite grönt och orange

 

 

Med kärlekens röda färg önskar jag er alla en sprakande röd tisdag full av amore

 

#Åsby #Guldhjärta #Själsfrände #Cher

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

24 september 2019 09:08

Grattis till er båda som har hittat era själsfränder sedan många år tillbaka! <3
Vad är bättre än det?

Ha en fin tisdag båda två! <

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

24 september 2019 09:12

Jag hann vara gift en gång före också med min sons pappa så vi träffades sent i livet. Det blev verkligen en långvarig överraskning ;)

Ha en fin dag ni båda också

Kramar från
Malin

 
Bittan

Bittan

24 september 2019 09:32

Hej! Grattis till alla år Ni varit tillsammans! Min man och jag har varit ihop i 51 år och gifta i 49 år! Man kan inte fatta att det är så många år och man undrar vad tiden tar vägen.
Vi hade en trevlig helg i Hultsfred när vi hälsade på min man syster och man. Men man får betala ett högt pris när man åker bort så igår var jag så trött och mycket värk. Men ibland är det ändå värt detta att komma hemifrån.
Ha en bra tisdag!
Kram från Bittan 😀❤

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 september 2019 11:34

Tack snälla Bittan. Grattis till er också. Vi hade också kunnat vara gifta så länge men vi träffades ju sent i livet. Tiden rusar iväg och det känns lite jobbigt

Ja du när man har skador och krämpor så kommer det lite surt efter. Då är det bara att vila. Värk är ingen höjdare

Ha en fin tisdag själv
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards